Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Redacción administrativa nivel I “Hice esta carta más larga que de costumbre sólo porque no tuve tiempo de hacerla más corta” Blas Pascal.
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Estudi dels hàbits de consum dels catalans fora de la llar
EURO-MANIA EN CATALÀ 29 de novembre de 2011
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
DESCRIPCIONS D’ESPAIS Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Tècniques de representació gràfica
L’Expressió escrita.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Effective Communication John Adair
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
PRÀCTICA D’AULA MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
Què son? Les instruccions són textos que exposen de manera molt clara els processos, ordres o obligacions que cal fer en un cas determinat. El text instructiu.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Publicació de la recerca al Dipòsit Digital de la UB
ENS TROBEM DE NOU.
EL LLENGUATGE LITERARI
Com fer una presentació? Comunicació oral
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
4th Level Marking Criteria Criteris d’Avaluació- Expressió Escrita
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
LES PROPIETATS TEXTUALS
Multiversidad Latinoamericana Campus Celaya Taller de Lectura y Redacción 1er. Semestre Mtra. Rosario Ruíz Zuñiga.
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Coneixement del medi natural
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
EL LLENGUATGE COL.LOQUIAL
UNITAT 3 LA CARTA Departement llengua i valencià Pilar Román 1 1
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Grabeplast sales management
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
COM MOTIVAR L’EQUIP Jordi Reviriego.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós El procés de redacció i revisió

El procés de redacció La planificació La redacció La revisió Anàlisi de la situació comunicativa Organització de la informació Fixació de l’estil La redacció El paràgraf i la frase La revisió Correcció lingüística Adequació, coherència, cohesió

La planificació Anàlisi de la situació Organització de la informació Objectiu del text (comunicar, argumentar, sol·licitar, certificar, etc.) Destinatari Què volem dir, com ho volem dir Organització de la informació Recopilació de la informació Fixació d’un ordre lògic (piramidal, progressió temàtica, etc.) Fixació de l’estil Precisió: cal evitar els mots buits (cosa, qüestió...) Concisió: cal destacar les paraules clau Claredat: cal evitar estructures que entrebanquen la naturalitat i la intel·ligibilitat del text

La redacció El paràgraf La frase Determina l’estructura del text No han de ser excessivament llargs Els connectors organitzen jeràrquicament els paràgrafs La frase Regla general: cal usar frases simples i breus Cal evitar els incisos Són preferibles les estructures verbals

La revisió (I) Quan acabeu un text, heu de comprovar que respecta les propietats textuals: adequació, coherència, cohesió i correcció. A més, el llenguatge administratiu afegeix la propietat de la simplicitat. Adequació: cal comprovar que el registre és l’adequat (accentuació, variants morfològiques) i que seguiu les característiques pròpies del llenguatge administratiu (criteris tipogràfics, llenguatge no discriminatori, tractament personal, etc.). Coherència: cal comprovar que l’estructura és prou clara, que les idees s’han ordenat de forma lògica i que no n’hi ha de supèrflues, ni de poc explicades ni de redundants.

La revisió (II) Cohesió: Simplicitat: Cada paràgraf exposa una idea Els connectors determinen l’evolució del text Els signes de puntuació en faciliten la lectura L’estructura del document és fàcilment identificable Simplicitat: Cal evitar perífrasis innecessàries Cal emprar paraules precises i entenedores Cal evitar mots buits i estructures recargolades

Lectura definitiva Quan hem acabat el text, hem de ser capaços de llegir-lo des dels ulls del destinatari: S’entén quin és l’objectiu del text? Hi ha cap paraula que no siga comprensible? Es manté el tractament? Falta o sobra informació?

Resum: errors més freqüents (I) D’estil Mots buits: * Parlarem del tema de l’elecció del nou director. Naturalitat: * Us preguem encaridament que ens confirmeu amb la màxima celeritat quina és la vostra comanda. De redacció Incisos: * El comitè tècnic, després de tres mesos de dedicació a l’organització del Simposi, arran de la vostra sol·licitud, ha elaborat un díptic amb la informació requerida. Estructura nominal: * La secretària va sol·licitar la revisió dels conductes d’aire condicionat per part del personal de manteniment.

Resum: errors més freqüents (II) De llengua: Perífrasis verbals: * És precís que es complisca l’acord adoptat per la Comissió. Preposicions: * És una oferta exclusiva per l’alumnat. Sintaxi: * El Consell de Departament elegirà als representants per a les comissions de centre. Puntuació: * Els representants que siguen elegits, hauran d’assistir regularment a les reunions.