La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Effective Communication John Adair

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Effective Communication John Adair"— Transcripción de la presentación:

1 Effective Communication John Adair
LIDERATGES DE GRUP II Lourdes Castella Enric Bosch

2 Temes tractats La naturalesa de la comunicació
Problemes de la comunicació La parla Escoltar Habilitats en l’escriptura L’art de llegir Habilitats de la presentació Entrevistes Liderar reunions Organització

3 Naturalesa de la comunicació
La paraula comunicar prové del llatí, i significa participar, compartir. Elements en la comunicació : emisor, receptor, codi, canal, missatge, context ... Parts importants de la comunicació : No verbal (expressió, ulls, to de veu, gests ...) . Feedback.

4 2. Problemes de la comunicació
Gent que no vol compartir els seus coneixements, per mantenir el respecte . Per ser bon líder hi ha d’haver comunicació, per apendre i ensenyar als altres. Mala comunicació provoca malentesos i insatisfaccions. Controlar els nervis en la comunicació (presentacions).

5 3. Parlar amb efectivitat
La claretat és un punt important. Bona organització i conceptes clars. Abans s’ha de passar per contradiccions, problemes, i finalment als conceptes clars. Ser natural  còmode i segur. Ser concís  anar a la idea.

6 4 . Escoltar Escoltar és la principal forma d’apendre.
Cada persona és una font d’informació. És una manera d’ajudar a la gent. Sentir  Escoltar. Mostrejar el què escoltes segons l’interés.

7 5. L’escriptura L’escriptura demana més habilitat que les altres formes de comunicació. Elements: Estructura i planificació. Contingut i so. L’estil i to (conèixer el destinatari).

8 6. Llegir Els bons lectors són aquells que llegeixen per diversió i no per obligació. Dues maneres de llegir : ràpid o selectivament. Universitàris  paraules per minut. “Speed reader or Speed understander, or both”. Lectures recomanades (lectura selectiva). “Reading is to the mind what exercises to the body.”

9 7. Presentació Documentar-se sobre el tema, la gent i el lloc de la presentació. Planejar i escriure la presentació. Utilitzar elements visuals. Preparar la parla. Escoltar-se amb altres. Consells : respirar profundament, utilitzar les mans, mirar l’audiència, moure’t i parlar a poc a poc.

10 8. Entrevistes Estructura: Fer les preguntes adeqüades en cada moment.
Presentació. Confirmar l’objectiu de l’entrevista. Crear una atmosfera amigable i tranquila. Mantenir el teu objectiu amb fermesa. Mantenir la discusió enfocada al treball. Escoltar. Descriure l’acció que has decidit. Evitar acabar abruptament. Acabar amb una nota positiva. Fer les preguntes adeqüades en cada moment.

11 9. Reunions Elements d’una reunió: Preparar-te la reunió abans.
Planejar. Informalitat. Participació. Propostes. Lideratge. Preparar-te la reunió abans. Guiar la discusió.

12 10. Organització En tota organització hi ha una jerarquia.
Hi ha uns subordinats, i uns que coordinen. Una organització es pot definir a través de tres idees. Tasques Manteniment de l’equip Necessitats individuals


Descargar ppt "Effective Communication John Adair"

Presentaciones similares


Anuncios Google