Tècniques d’estudi 19 novembre 2015.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

Centre d'Hàbits Saludables
EL TREBALL DE CATALÀ.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Estrès laboral ii No estam indefensos davant l’estrès laboral, hi ha formes eficaces de combatre’l. Tant el treballador a escala individual com l’organització.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Com fer una presentació de diapositives
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
ORIENTACIONS PER A L’ESTUDI
APRENENTATGE MULTINIVELL
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
Elaborado por:.
REUNIÓ INFORMATIVA.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
Recordem què vol dir ser adolescent
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
MAPES MENTALS TONI BUZAN
Effective Communication John Adair
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
CIÈNCIES NATURALS CURS
Un test per pensar... Materials de
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
I tu, com estudies?.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’AUTOESTIMA.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
Les taules de multiplicar
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Què passa amb ’examen final?
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Continuació: el temps II
L’organització del temps
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
TÈCNIQUES D’ESTUDI ESCOLA LES FONTS
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

Tècniques d’estudi 19 novembre 2015

A les persones ens agrada aprendre, però no estudiar

Volem treure bones notes,però sense “perdre” temps a estudiar

“La motivació ens impulsa a començar i l’hàbit ens permet continuar” “La motivació ens impulsa a començar i l’hàbit ens permet continuar”. “No hi ha secrets per a l’èxit. S’assoleix preparant-se, treballant molt i aprenent del fracàs” «Si vols triomfar, no et quedis mirant l'escala. Comença a pujar, esglaó per esglaó, fins que arribis a dalt. ”

Estudiar Estudiar és executar voluntàriament la nostra ment per investigar, comprendre o aprendre alguna cosa.

Problemes per estudiar? Per què? Quins? Hi ha solucions

Èxit Per estudiar bé, cal: Poder: tenir intel·ligència i la resta de facultats humanes Voler: tenir el desig i la determinació d’aprendre Saber: aplicar les tècniques que facin possible obtenir bons resultats Èxit

Estudiar s’ha de convertir en un hàbit. I un hàbit no es fa en un dia Estudiar s’ha de convertir en un hàbit. I un hàbit no es fa en un dia. S’han de crear rutines, i s’han de repetir, un dia, i un altre dia, i un altre… Què has de fer?

Avantatges de les tècniques d’estudi Estalvien temps, perquè una adequada organització evita repeticions i produeix un aprenentatge més eficaç. Eviten fer esforços innecessaris i repetitius. Augmenten la satisfacció davant l’estudi, ja que s’obtenen més bons resultats. Augmenten el rendiment acadèmic. Capaciten per al treball autònom.

Estratègies d’aprenentatge Estratègies d’organització Les estratègies de treball a classe Tècniques d’estudi

Estratègies d’organització Avantatges de la planificació. Estalvia temps. Fomenta l’ordre i l’organització. Augmenta el rendiment davant la diversitat d’activitats i assignatures. Ofereix l’oportunitat d’autoavaluar-se per veure el rendiment. S’eviten els col·lapses de feina, conseqüència d’una mala planificació. Facilita la creació d’hàbits de treball, útils per a tota la vida. Reforça l’autoestima. Aprenem a establir prioritats. Ens permet veure i comprovar l’evolució, a través dels resultats

Conseqüències de la manca d’organització 2. Deixes per a l’últim moment estudiar o fer els treballs, i no tens temps d’acabar-los amb qualitat. 8. Com que hauràs tingut alguns dies massa lliures, potser en tindràs uns quants massa carregats, i no tindràs temps per jugar, estar amb els amics…

Estratègies de treball a classe El principal consell és: prestar la màxima atenció al professor en el que explica i en el que fa.

Estratègies de treball a classe T’hi ajudarà: Controlar la teva atenció i mantenir una bona actitud. No distreure els companys, ni estar atent a les distraccions d’altres. Prendre bé les notes i apunts. Estar “en forma" Seure en les primeres files, si pot ser. Fixar-nos en detalls que destaqui el professor. Fixar-nos en la importància que el professor li dóna a cada tema, més enllà del que diuen els llibres. Preguntar el que no s’entengui. Fer tots els exercicis que es proposin a classe

Com ajudar els fills Establir un lloc i un horari d’estudi adequats Facilitar-los unes tècniques d’estudi bàsiques Estimular-los adequadament perquè mantinguin la motivació suficient per assolir bons resultats Fomentar la lectura No els facis tu els deures/treballs

Establir un horari d’estudi adequat Elaboració d’un pla de treball setmanal. Ha de ser un horari d’estudi personal i realista que pugui complir sense un esforç excessiu. Hi han de ser les activitats escolars i les d’oci i les activitats extraescolars. S’ha de complir i poder complir. Els objectius han de ser reals, i no ideals. Flexible. Evitar l’horari nocturn. Cal dedicar més temps a les assignatures més difícils. Cal intercalar breus períodes de descans en cada hora d’estudis

Establir un lloc d’estudi adequat Ha de ser sempre el mateix. Ha de ser tranquil i ha d’estar lluny de coses que el puguin distreure. Ha de tenir una bona il·luminació. Ha d’estar correctament ventilat. El mobiliari ha de ser adequat, resistent i còmode. El material que hagi d’utilitzar ha d’estar en ordre i al seu abast.

Facilitar tècniques d’estudi Les tècniques d’estudi són imprescindibles en totes les tasques relacionades amb l’estudi i el processament de la informació: comprensió, retenció, recuperació...

Estimular i motivar adequadament Cal parar atenció a: Els resultats obtinguts i les recompenses que oferim. L’interès dels pares en l’aprenentatge. L’estat físic i emocional.

Problemes a l’hora d’estudiar No veure la utilitat dels estudis. No tenir una bona base d’alguna matèria que és difícil. Por al fracàs i a les esbroncades. Un entorn no adequat. Massa activitats fora dels estudis. No tenir el material necessari. Preocupacions de tipus emotiu

Fomentar la lectura La dificultat en la lectura i la comprensió és un dels principals problemes d’aprenentatge i de fracàs escolar.

Tècniques d’estudi 1. Lectura comprensiva del text. S’ha de llegir tantes vegades com calgui per aconseguir comprendre’l. I si cal, utilitzar el diccionari. La comprensió és clau en l’estudi i la lectura d’un tema. Fer una lectura activa.

Lectura activa: Pensar en el que s’està llegint. No perdre la concentració. Provar de respondre les preguntes que hi ha al llibre. Parar atenció a tot el que l’autor destaqui. Prendre nota de les paraules que no s’entenen, i buscar-les al diccionari.

Tècniques d’estudi 2. Subratllar les idees més importants.

Tècniques d’estudi 3. Fer un esquema o resum. Amb les idees més importants. No és fàcil que aprenguin a distingir les idees bàsiques de les secundàries

Tècniques d’estudi 3. O fer mapes mentals.

Tècniques d’estudi 4. Retenció o memorització d’informació. S’ha de memoritzar el resum, no tot el tema.

Tècniques d’estudi 5. Recuperació i reproducció de la informació emmagatzemada. A través de l’esquema, s’han de recordar tots els punts del tema.

Tècniques d’estudi 5. El tipus d’assignatura i els materials compten Visualització de l’esquema o del mapa mental. Recitació repetida del resum. Repàs.

Preparació i realització d’exàmens NO DEIXAR-HO TOT PER ESTUDIAR-HO A L’ÚLTIM MOMENT

Realització d’exàmens Fixar-se bé en les instruccions donades. Llegir les preguntes amb atenció per entendre-les bé. Triar primer les preguntes que segur que se saben fer bé. Abans de començar a escriure, fer un esquema del que es respondrà. Intentar situar mentalment els conceptes que ens demanen a l’esquema que hem fet.

Realització d’exàmens Procurar contestar amb frases ben construïdes i que s’entenguin bé. Utilitzar tot el temps que ens donin, i si en sobra, repassar. Triar primer les preguntes que segur que se saben fer bé. No deixar preguntes sense contestar. Presentar l’examen de forma esmerada. Repassar la puntuació i l’ortografia. Dormir prou bé la nit abans de l’examen. Treballar per superar bloquejos

Realització d’exàmens orals Practicar l’exposició. No aprendre el text al peu de la lletra. Mentalitzar-se per anar tranquil i sense nervis. Si sabem de quin tema haurem de parlar, fem-ne un esquema. Parlar clar Si les preguntes són concretes, les respostes han de ser clares i concretes. Utilitzar el vocabulari adequat. Resum final.

Endevinar les preguntes d’un examen Pistes del professor: El que ha destacat. El que ha repetit moltes vegades. El que ja ha preguntat a classe per si s’entenia. Pensar quines preguntes faríem nosaltres.

Resum