Eines per avaluar centres educatius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

Pla estratègic del Servei de Biblioteques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Ports Nets: Un model de gestió integrada
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PRESENTACIÓ DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Introducció i objectius
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Què passa amb ’examen final?
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Formació per a equips directius
Pla de Formació de Centre
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Presentació de resultats
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Eines per avaluar centres educatius BDRQ (Base de Dades de Referents de Qualitat) - Indicadors - Descriptors Sistema per gestionar la informació AGD (Avaluació Global Diagnòstica) Avaluació focalitzada de nivell 1: àrees curriculars Auditories externes (centres amb dos o més cicles formatius) Avaluació focalitzada de nivell 2: temes concrets (organització del centre o del currículum) Estratègies Proves de competències bàsiques i de rendiment Sistema d’indicadors de centre Avaluació de plans, programes i projectes

El cicle avaluatiu i la millora continua (Integració de perspectives) Auditories externes (centres amb dos o més cicles formatius) AGD (Avaluació Global Diagnòstica) Avaluació focalitzada de nivell 1: àrees curriculars Proves de competències bàsiques i de rendiment AVALUACIÓ GLOBAL DIAGNÒSTICA Avaluació focalitzada de nivell 2: temes concrets (organització de centre o del currículum) Estratègies Informe a l’Administració Avaluació de plans, programes i projectes Sistema d’indicadors de centre Informe al centre CURS 1 PLA DE MILLORA Objectiu n Objectiu 2 Objectiu 1 CURS 2 CURS 3 UNITATS DEL DEPARTAMENT - Presa de decisions - Avaluació de sistema - Altres avaluacions Av. focalitzada 1 Av. focalitzada 2 Indicadors de centre Indicadors de plans, programes i projectes

El cicle avaluatiu i la millora continua (Matriu DREACr) 4 cursos EV. GLOBAL DIAGNÒSTICA Diagnòstic Estratègies Control i Revisió INF. CENTRO Resultats (fites) CURS 1 CURS 2 CURS 3 Obj. n Obj. 2 Obj. 1 PLA DE MILLORA Acció Av. focalizada 1 Av. focalitzada 2 Enfocament Sistema d’Indicadors de centre Indicadors de plans, programes i projectes

Anàlisi orientat a l'aula Anàlisi orientat al centre El cicle anual i la regulació de processos FORMACIÓ PROFESSORAT GESTIÓ RECURSOS COORDINACIÓ GESTIÓ CONVIVÈNCIA ... DECISIONS D' AULA CURRÍCULUM COMPETENCIAL DECISIONS DE CENTRE METODOLOGIES AULA Anàlisi orientat a l'aula Anàlisi orientat al centre ACCIÓ TUTORIAL RESULTATS aprenentatges satisfacció persones ... VALOR AFEGIT CONTEXT famílies alumnes centre RECURSOS humans materials 4

ESTRATÈGIES DE MILLORA Decisions de centre: detecció de causes i estratègies de millora Exemple de relació entre causes i possibles estratègies de millora CAUSES ESTRATÈGIES DE MILLORA Pla d’acollida del professorat. Disposar d’acords escrits sobre criteris d’avaluació i metodologia Afavorir l’ estabilitat de l’equip directiu. Alta mobilitat del professorat Revisar els criteris d’avaluació de les àrees. Revisar la metodologia i les tècniques didàctiques. Revisar l’aplicació dels criteris d’avaluació. Incrementar el treball transversal d’algunes competències bàsiques. Assegurar que les proves d’avaluació del centre siguin de tipus competencial i no sobre aprenentatges mecànics. Discrepància entre els resultats acadèmics i els resultats de les proves de 6è. Divergències entre els resultats d’una mateixa àrea en diferents cicles. Augmentar la coordinació intercicles. Analitzar el nivell d’exigència de les àrees en cadascun dels cicles. Definir i compartir els objectius didàctics. Valorar l'assignació de recursos en els diferents grups. 5

Decisions d’aula: detecció de causes i estratègies de millora Qüestionari d’autoavaluació: estratègies de comprensió escrita A classe Amb molta freqüència Sovint Alguns cops Quasi mai El professor actua com a model explicant les estratègies de comprensió que els alumnes han d'aplicar després de manera automàtica. Abans de començar la lectura d'un text es requereix que s'observin les seves característiques formals i es facin deduccions. Abans de la lectura d'un text, es fan activitats relacionades amb l'activació dels coneixements previs dels alumnes. Es demana als alumnes que durant la lectura es facin anticipacions del contingut que després seran corroborades o rebutjades. Es realitzen activitats que requereixen interrelacionar informació procedent de diferents fonts: textos, imatges, etc. 6

Perfil de qualitat del centre Valoració per dimensions Programa: centres de tota Catalunya Tipologia de centre: nivell de complexitat B Anàlisi de resultats

Anàlisi de resultats Perfil de qualitat del centre Valoració global Programa: centres de tot Catalunya Tipologia de centre: nivell de complexitat B Anàlisi de resultats

REUNIÓ DELS CENTRES DE LA ZONA Avantatges de l'ús d'indicadors de centre Proporciona una informació rigorosa, obtinguda a partir de procediments estandarditzats i amb una relació cost / benefici molt acceptable per als centres. Per tant, la informació esdevé creïble. Facilita l'anàlisi dels resultats del centre amb referents externs (resultats d'altres centres).És una eina per a la millora millora. Permet fer una sèrie històrica per comparar l'evolució del centre. Facilita la presa de decisions ja que el debat es realitza a partir d'informació obtinguda de forma rigorosa. Afavoreix una línia d'escola. Els resultats obtinguts i analitzats cada curs afavoreixen una metodologia per a la gestió i una línia de centre que consolida els bons plantejaments i introdueix possibles millores. És una eina per a la millora. ABANS SENSIBILITZACIÓ REUNIÓ DELS CENTRES DE LA ZONA 9

Elements que permetin promoure l'anàlisi als equips de professors Facilitar la interpretació de la informació: estadístiques, valor afegit, perfil de qualitat del centre, etc. Analitzar els resultats. Constatar les decisions més rellevants a nivell de centre . Relacionar el perfil de qualitat global amb les decisions generals a nivell de centre. Analitzar les raons o les causes que originen els resultats. Relacionar les causes dels resultats amb possibles estratègies de millora. Veure la necessitat de revisar algunes decisions. Facilitar estratègies per a realitzar un nivell d'anàlisi més detallada que permeti revisar les decisions a nivell d'aula: anàlisi competencial del grup i de cadascun dels alumnes. Facilitar orientacions per a la revisió dels acords: matriu de causes i possibles estratègies de millora, qüestionari d'autoavaluació. Plantejar les estratègies per difondre els resultats, preveure els escenaris d'anàlisi i els procediments per realitzar-lo. Veure la relació entre les decisions a nivell de centre, el treball que es realitza a les aules i els resultats que s'obtenen. Anàlisi de les decisions. Aportació d'elements de contrast per part de l'inspector/a: . Decisions de millora preses a nivell de centre i a nivell d'aula. . Previsions per aplicar: accions, recursos, responsables, etc. 10

Formulari Processament Eines informàtiques Formulari INDICADORS DE CENTRE Processament

Informació administració Verificació de la INSPECCIÓ Informació del CENTRE Verificació de la INSPECCIÓ FORMULARI INDICADORS DE CENTRE

Perfil de qualitat del centre Valoració per dimensions Programa: centres de tota Catalunya Tipologia de centre: nivell de complexitat B INDICADORS DE CENTRE Anàlisi de resultats

Anàlisi de resultats Perfil de qualitat del centre Valoració global Programa: centres de tot Catalunya Tipologia de centre: nivell de complexitat B INDICADORS Anàlisi de resultats DE CENTRE