La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació

Presentaciones similares


Presentación del tema: "PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació"— Transcripción de la presentación:

1 PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
Moment del Projecte en que ens trobem 1er. any d'aplicació Seguiment de l'aplicació del pla: UMCE Final de cada curs d'aplicació: - rendició de comptes - Autoavaluació - Objectius: Valoració del projecte per tal de reajustar-ho

2 PAC09 Ordre del dia: 1. Calendari orientatiu del seguiment anual del pla 2. La Planificació estratègica i el Pla anual 3. Indicadors d’activitats 4. Torn obert de paraules

3 PROGRAMACIÓ PAC09 - CURS 2010/11

4 2. Seguiment de l’aplicació del pla estratègic curs 2010- 2011
Estableix qui som i com volem ser en una perspectiva de mitjà i llarg termini PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL 1 LA MISSIÓ: Per què existim? LA V ISIÓ: Què VOLEM SER? ELS VALORS DE L’ENTORN DE L’ORGANITZACIÓ AVALUACIÓ AGD i DAFO 2 Centre DdE 7 3 MAPA ESTRATÈGIC 4 OBJECTIUS ESTRATÈGICS ESTRATÈGIES INFRAESTRUCTURA ORGANITZATIVA I RECURSOS Indicadors de resultats: situació inicial i progrés 9 QCI PRESSUPOST 5 ACTIVITATS 8 Indicadors de procés: d’aplicació i d’incidència sobre els objectius PE PLA DE FORMACIÓ 6

5 FASE ESTRATÈGICA FASE OPERATIVA OBJECTIUS ESTRATEGIES RECURSOS
ACTIVITATS ACTUACIONS AVALUACIÓ Indicadors GRAU D’IMPACTE QUALITAT EXECUCIÓ

6 DECRETS CURRÍCULUM I AVALUACIÓ
LOE LEC OBJECTIUS DdE Els dos objectius el departament són l’increment dels resultats acadèmics i la millora de la cohesió social. DECRETS CURRÍCULUM I AVALUACIÓ PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE Les activitats són la concreció anual de les estratègies. Objectius concrets de centre. ACTIVITATS AGENTS/IMPLEMENTA-CIÓ ACTUACIONS L’acció que desenvolupa l’activitat, realitzades per uns agents AVALUACIÓ/VALORACIÓ I PROPOSTES DE MILLORA A partir d’indicadors PLANIFICACIÓ EXECUCIÓ AVALUACIÓ ESTRATÈGIES Els objectius s’aconsegueixen a través de les estratègies. Les estratègies són grans declaracions de com es poden aconseguir els objectius al llarg de quatre anys. RENDICIÓ DE COMPTES MEMÒRIA PLA ANUAL PLANIFICACIÓ EXECUCIÓ AVALUACIÓ

7

8 Dissenyar el pla de treball d’una activitat
Considereu tots els elements que intervenen en la programació d’una activitat del vostres pla. Definiu els elements que considereu necessaris per fer-ne l’avaluació i arribar a la valoració dels tres aspectes (grau d’aplicació, qualitat de l’execució i grau d’impacte).

9

10

11 Com podem avançar? A través d’un sistema d’informació basat en indicadors
Un indicador és la informació que permet al Servei Educatiu mesurar i avaluar el compliment d’un objectiu, una activitat,... Els indicadors són útils per elaborar i fer el seguiment del pla estratègic, aprendre, prendre decisions i millorar . MC P Planificar A E Avaluar per millorar Executar Funciona!!! Avaluació

12 Per a què necessitem les dades?
2. Seguiment de l’aplicació del pla estratègic curs Per a què necessitem les dades? Disposar de dades és el primer pas per: SER TRANSPARENT FACILITAR LA PARTICIPACIÓ PRENDRE DECISIONS AMB MENYS INCERTESA I RENDIR COMPTES És necessari un sistema d’informació, per concretar el pla estratègic i poder fer el seguiment de la seva aplicació, per garantir l’èxit.

13 2. Seguiment de l’aplicació del pla estratègic curs 2010- 2011
Els indicadors del sistema educatiu Han de proporcionar informació rellevant i significativa sobre la realitat. Dos trets fonamentals dels indicadors: Són dades quantitatives o quantificables. Ens proporcionen informació relativa a l’estat i situació.

14 2. Seguiment de l’aplicació del pla estratègic curs 2010- 2011
Com han de ser? Que mesurin variables rellevants pel pla estratègic del centre: Nivell de compliment dels objectius i el grau d’aplicació de les activitats del pla estratègic Que siguin: - pocs indicadors però rellevants - per mesurar la feina de tots els agents implicats, responsabilitat de... - de definició clara i entenedora, fàcil d'utilitzar - comparables amb altres centres educatiu - estadísticament vàlids Que no hi hagi incentius a la seva manipulació Que es puguin disposar fàcilment a curt termini

15 3. QCI/Activitats :MESURA L’ APLICACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS
Qui? Un procés participatiu Els equips docents, els departaments o seminaris, els tutors/es i el professorat han de facilitar les dades i fer una autoavaluació. La direcció del centre educatiu, grup impulsor, responsable del QCI, han d’incorporar o garantir la incorporació de les dades al QCI, així com també, l’accés i comunicació a la comunitat educativa i agents interessats La inspecció educativa supervisarà l’aplicació del pla i aportarà dades per poder avaluar el seu nivell d’aplicació

16 3. QCI:MESURA L’ APLICACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS
Com? Els indicadors d’activitat mesuren tres aspectes de l’aplicació del pla estratègic, l’aplicació, la qualitat d’execució i l’impacte. Suggerim que el treball d'anàlisi dels tres aspectes es faci sempre en un plantejament d’autoavaluació global L’avaluació de l’aplicació del pla estratègic s’ha d’integrar en el procés d’avaluació interna del centre.

17 3. QCI: MESURA L’ APLICACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS
a) Grau d’aplicació Per grau d’aplicació s’ha d’entendre el grau d’implantació o desplegament sistemàtic d’una activitat. Com a metodologia per establir el grau d’aplicació d’una activitat, es proposa, en primer lloc, situar el grau d’aplicació en un dels cinc grans nivells, i, en una segona valoració, matisar el % entre les cinc possibilitats de cada grau.

18 3. QCI: MESURA L’ APLICACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS
b) Qualitat de l’execució Es tracta de mesurar com s’ha fet l’activitat, és a dir, quina ha estat la qualitat de la seva execució. Per qualitat d’execució entenem la percepció de l’executor/a, el seu supervisor o altres referents sobre la valoració de la feina feta en l’aplicació d’una activitat del pla. L’avaluació de la qualitat de l’execució pot tenir en compte aquests 4 criteris: - Termini d’execució - Utilització dels recursos previstos - Adequació metodològica - Nivell d’acompliment de les persones implicades

19 3. QCI: MESURA L’ APLICACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS
c) Grau d’impacte La idea és valorar el grau d’impacte de l’activitat sobre l’assoliment de l’objectiu. Es tracta de mesurar la utilitat de l’activitat per aconseguir l’objectiu. En la pràctica algunes activitats en queden lluny i la valoració de l’impacte sobre l’objectiu requereix de valoracions en cascada que poden arribar a qüestionar la validesa de la mateixa valoració. Com a criteri general, quan es necessari fer dues o més valoracions en cascada, s’ha de considerar el grau d’impacte directe de l’activitat sobre l’objectiu de l’activitat.

20 3. QCI: Quadre de Coordinació i Informació de centre
Dóna resposta a: On som? On anem? Avancem? Estem fent el que vam dir? Incideix sobre els nostres objectius? La concreció per curs de l’acord fixa les activitats del PE QCI El PE fixa els objectius de l’acord Indicadors de resultat quantificar Indicadors d’aplicació quantificar REALITAT = NIVELL D’APLICACIÓ PE I RESULTATS OBTINGUTS

21 PONDERACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS
Feu la ponderació de les estratègies i activitats de l’objectiu 1 i/o l’objectiu 2 del vostre pla estratègic Posar en comú els criteris que heu utilitzat per fer-ho


Descargar ppt "PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació"

Presentaciones similares


Anuncios Google