ESTILS ENSENYAMENT Instrucció Directa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Què és la tecnologia?.
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
Què és un pla Individualitzat ?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LES ALTES CAPACITATS DETECCIÓ l ACTUACIÓ EN L’AMBIT EDUCATIU
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Les qualitats psicomotrius
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
@sebastiani64.
PRESA DE DECISIONS Manuel Ortega(
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
TIPUS D’ALUMNAT.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Principis de l’entrenament
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Resolució de problemes amb mitjans tecnològics
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Curs d’Introducció a l’Ultimate
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Continuació: el temps II
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Caixes de descobriment
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Assessorament de la Formació en Competències
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió del coneixement
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Miquel Navarro i Oriach.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Transcripción de la presentación:

ESTILS ENSENYAMENT Instrucció Directa El present trabajo se enmarca en el seno del Grupo de Investigación “EDUTIC-ADEI” (Ref.: Vigrob-039), del Grupo de Investigación e Innovación en Tecnología Educativa (GITE) “EDUTIC-ADEI-EDAFIS” (Ref. GITE-09004-UA), y del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria del ICE, todos ellos de la Universidad de Alicante (UA). ESTILS ENSENYAMENT Instrucció Directa

INSTRUCCIÓ DIRECTA ADEQUADA SI: SOLUCIÓ BE DEFINIDA I PROVAT RENDIMENT TRANSMISSIÓ SOLUCIÓ DOCENT→ ALUMNAT CARACTERÍSTIQUES Model a seguir No existeixen deiverses solucions possibles No existeixen diferències individuals Alumnat: atén, comprén i executa

Sequència: explicació/demo→execució→avaluació PROS Eficàcia en organizatció (seguretat) Objectius perfectament definits CONTRAS Paper de docent i alumne: rel·lació unívoca Explicación: descripción puntos básicos técnica x o explicación ejercicio. BREVE. Visual (peques) u oral. Para Pieron más impte. Dar criterios para éxito que demostración conocimiento técnica. Demostración. + Imagen global. Ahorro tiempo. 1ºglobal 2ª focalizar atención. Si ejecuta jugador + imagen más real y favorece al actor ψ. Cuidado con cámara lenta. Ejecución: más impte. Evaluación: ver feedback

Plantejament del model: estratègies ANALÍTICA ALTA ORGANITZACIÓ entorn estable COMPLEXES 1- ANALÍTIC PROGRESSIU (A/A+B/A+B+C) 2- AN. SEQUENCIAL (A/B/C/A+B+C) 3- AN. PUR (B/C/A/A+B+C) GLOBAL BAIXA ORGANITZACIÓ entorn variable SIMPLES 1-GLOBAL PURA 2-GL.POLARITZACIÓ ATENCIÓ 3-GL. MODIFICAC. SITUACIÓ REAL (facilitar) BAJA ORGANIZACIÓN (Singer); tb. Abiertas (Poulton) o predominantemente perceptivas (Knapp); ALTA ORGANIZACIÓN; TB. Cerradas o predominantemente habituales

ESTILS ENSENYAMENT QUÈ FOMENTEN LA PARTICIPACIÓ ASIGNACIÓ TAREES ENSENYAMENT RECÍPROC PROGRAMA INDIVIDUALITZAT

ASIGNACIÓ DE TASQUES CARACTERÍSTIQUES Algunes decisions preses per l’alumnat (Inici-fi; ritme; ordre) Respecte a diferències individuals en capacitats físiques i ritmes aprntge. Sensen intervenció directa (parcialm) del docent RESPONSABILITAT, AUTONOMIA

Sequència: asignac.tasques→execució→(auto)avaluació -una tasca per a tots -una sequència de tasques -una sequència amb graus de dificultat PROS Ensenyar en autonomia Fomentar responsabilitat indiv. Respecte per diferències CONTRAS Complexitat en la preparació, presentació d’activ. Compromís motor en dubte

ENSENYAMENT RECÍPROC CARACTERÍSTIQUES Avaluación pel company Socialització entre alumnes Docent: Presenta activitats Transmet criteris éxit Tria observadors (marca inici) Observa i corregeix els observadors

CONTRAS Major preparació No aceptar correc-ccions observador “Feedbacks” imprecisos PROS Relacions interpersonales Major nº de “feedbacks” rebuts Dóna confiança a observadors

3. INDIVIDUALITZAT SEQUÈNCIA: 1-Presentació programa individual Info. Gral.; Tasques, instruccions Objectius; organització; Llistat actividats : reps.; duració Apt. Avaluació 2-Execució 3- Avaluació

Ens. individualitzat Pros Allibera al docent per la observación Establir progressions Adequato per espais grans; sorollosos Menys temps en explicacions Contras Cohesió grupal; socializatció reduïda

ENSENYAMENT MITJANÇANT LA BÚSQUEDA RESOLUCIÓ PROBLEMES DESCOBRIMENT GUIAT

Ensenyament basat en búsqueda   principals objectius Implicar cognoscitivament a l’alumnat en el seu aprenenentatge motriu Millorar el procés d’educación emancipatòria. Traslladar alguns aspectes de la presa de decisions del profesorat a l’alumnat. Aprendre a aprendre. Desenvolupar la presa de decisió davant problemes o situacions motrius. Transferir a situacions reals el procés de búsqueda.

Ensenyament basat en búsqueda Mètodes adequats per a tasques eminentement “perceptives” o “cognitives” (presa de decisió) Normalment cal un domini tècnic previ En aquest sentit, 7-10 anys----dificultats són perceptives 11-15 anys---- dificultats són cognitives

Enseny. basat en búsqueda CARACTERÍSTIQUES PROBLEMES OBJECTIU ABASTABLE NORMES O LÍMITS CLARS TEMPS LIMITAT proporcionar consignes PREDOMINI FORMES JUGADES jocs amb normes

Descobrimento guiat Es proporciona informació complementària, indicis que facen replantejar una estratègia errònia.

Pregunta: Amb quines parts del cos llançaríeu diferents pilotes? Resposta: mans, peus, ¡Molt bé! contesta el profesor.

Pregunta: Pero, quina podrem llançar més lluny? Resposta: Amb una ma, la petita; amb dues, la de bàsquet, amb el peu la de futbol, amb les mans, la de voleibol. D’ acord!, respón el professor.

Pregunta: I com la llançarem per a aconseguir que arribe al company Pregunta: I com la llançarem per a aconseguir que arribe al company? Resposta: amb la ma o amb el peu. “Be”, diu el professor, n’esteu segurs...?