PROHIBIT FER SERVIR TELÈFONS MÒBILS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
Ponència Una educació per a un nou país.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
El viatge de Primària a Secundària
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
IES CAN PUIG CURS
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Grups interactius a L’Esquitx
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
les competències bàsiques
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
PROHIBIT FER SERVIR TELÈFONS MÒBILS
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
SELECTIVITAT 2011.
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Llengua catalana i literatura
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
ITINERARIS 4t d’ESO.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

PROHIBIT FER SERVIR TELÈFONS MÒBILS

GUIA DE L’ALUMNE D’ESO

A les famílies, nois i noies que comenceu l’Educació Secundària Obligatòria (E.S.O.) Ja has acabat els primers sis anys dels ensenyaments obligatoris que has realitzat en l’Educació Primària. Ara ens disposem a iniciar l’Educació Secundària Obligatòria (l’E.S.O.). És una etapa que reuneix unes característiques molt especials. En aquesta guia, no solament hi trobaràs informació sobre aquesta nova etapa, sinó també unes orientacions pràctiques perquè et sentis tranquil des del primer moment. Consta de dues parts ben diferenciades:

En la primera part de la guia, hi ha unes explicacions molt breus sobre l’etapa que ara comences i els seus Objectius Generals, una etapa que es distingeix de l’Educació Primària so-bretot perquè podràs escollir amb l’ajut del Professor/a Tutor/a una part del teu “curriculum”, és a dir, d’allò que serà objecte d’aprenentatge al llarg de l’ESO. En la segona part trobaràs informacions més concretes sobre alguns aspectes de l’organització del teu treball. L’E.S.O. consta de quatre cursos escolars, agrupats en dos cicles de dos cursos cadascun.

OBJECTIUS GENERALS Conèixer i comprendre els aspectes bàsics del funcionament del propi cos i de les conseqüències dels actes i les decisions personals per a la salut individual i col.lectiva, i valorar els beneficis que comporten els hàbits d’exercici físic, d’higiene i d’una alimentació adequada. Formar-se una imatge ajustada d’ell mateix, de les pròpies característiques i possibilitats, per desenvolupar un nivell d’autoestima que permeti encarrilar d’una forma autònoma i equilibrada la pròpia activitat; valorar l’esforç i la superació de les dificultats, i contribuir al benestar personal i col.lectiu.

Relacionar-se amb altres persones i participar en activitats de grup, adoptant actituds de flexibilitat, solidaritat, interès, i tolerància, per superar inhibicions i prejudicis i rebutjar tot tipus de discriminacions degudes a l’edat, a la raça, al sexe i a diferències de caràcter físic, psíquic, social i altres característiques personals. Analitzar els mecanismes i valors que regeixen el funcionament de les societats, d’una manera especial els relatius als seus drets i deures com a ciutadà dins els àmbits socials més immediats – el centre educatiu, la població, la comarca i la nació -, que li permetin d’elaborar judicis i criteris personals, i actuar amb autonomia i iniciativa en la vida adulta.

Analitzar els mecanismes bàsics que regeixen i condicionen el medi físic, valorar com hi repercuteixen les activitats humanes i contribuir activament a la seva defensa, conservació i millora com a element determinant de la qualitat de vida. Conèixer els elements essencials del desenvolupament científic i tecnològic, valorant les seves causes i les seves implicacions sobre la persona, la societat i l’entorn físic. Identificar i assumir com a pròpies les característiques històriques, culturals, geogràfiques i socials de la societat catalana: tenir coneixement del dret dels pobles i dels individus a la seva identitat i desenvolupar una actitud d’interès i respecte envers l’exercici d’aquest dret.

Comprendre i produir missatges orals i escrits amb propietat, autonomia i creativitat en llengua catalana i castellana i, almenys, en una llengua estrangera, fent-los servir per comunicar-se i per organitzar els propis pensaments, i reflexionar sobre els processos implicats en l’ús del llenguatge. Interpretar i produir missatges amb propietat, autonomia i creativitat, utilitzant codis, artístics, científics i tècnics, articulant-los a fi d’enriquir les pròpies possibilitats de comunicació i reflexionar sobre els processos implicats en el seu ús. Identificar problemes en els diversos camps del coneixement i elaborar estratègies per resoldre’ls, mitjançant procediments intuïtius, de raonament lògic i d’experimentació, i reflexionant sobre el procés seguit i el resultat obtingut.

Obtenir, seleccionar, tractar i comunicar informació utilitzant les fonts en què habitualment es troba disponible, i les metodologies i els instruments tecnològics apropiats, procedint de forma organitzada, autònoma i crítica. Conèixer les creences, les actituds i valors bàsics de la nostra tradició i el nostre patrimoni cultural, valorar-los críticament i escollir aquelles opcions que afavoreixin més el desenvolupament integral com a persones. Comprendre l’aplicació, en l’àmbit professional, dels coneixements adquirits com a preparació i orientació de la futura integració al món laboral.

Hi ha tres tipus de crèdits En l’etapa d’Educació Secundària Obligatòria les àrees d’ensenyament s’organitzen per crèdits Hi ha tres tipus de crèdits Els crèdits de síntesi són un tipus especials de crèdits que, com indica la paraula, suposen una síntesi del treball realitzat durant el curs. Els crèdits comuns són aquells que heu de fer tots els alumnes. Els crèdits variables / optatius són aquells que poden ser escollits segon les necessitats de cada alumne.

Nombre i distribució de crèdits per cicle 2on. cicle Etapa 1r 2n 3r 4t Ll. Catalana 3 12 Ll. Castellana Ll. Estrangeres Matemàtiques 4 Ciències Naturals 10 Ciències Socials Ed. Física 2 8 Tecnologia 6 Ed. Visual Plàstica 1 Música Ed. Ciutadana i drets humans Ed. Cívica i moral Optatives 9 16 Tutoria Crèdits Síntesi / treball recerca 1*  1 Total crèdits 30 120

EL PROFESSOR/A TUTOR/A En l’etapa que ara comences tindràs Professors diferents per a les diverses àrees, però n’hi haurà un d’especial que serà el teu Tutor/a. Hi hauràs de recorrer moltes vegades, ja que serà el responsable de seguir el teu procés formatiu durant tot el curs i d’orientar-te en el teu treball. Com a responsable de l’avaluació dels teus aprenentatges el Tutor/a també haurà de mantenir relació amb els teus Pares. Per això, cal hi comptis sempre que hagis de prendre alguna decisió important.

AVALUACIÓ I PROMOCIÓ Per poder accedir al curs següent caldrà que totes les qualificacions siguin positives, amb dues excepcions com a màxim. Els alumnes tindran la possibilitat de realitzar una prova extraordinària de les àrees no superades. Aquestes proves seran dissenyades pel departament o seminari corresponent, i es realitzaran abans del 26 de juny.

ENSENYAMENTS DE RÈGIM ESPECIAL PROGRAMES DE GARANTIA SOCIAL ORGANITZACIÓ DELS ENSENYAMENTS POSTOBLIGATORIS MÓN DEL TREBALL 5 4 3 2 1 UNIVERSITAT Prova * ENSENYAMENTS DE RÈGIM ESPECIAL Arts plàstiques Música Dança Art dramàtic Alguns Selectivitat CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR Prova Prova 1 S O R T I D E 2 BATXILLERAT CICLES FORMATIUS DE GRAU MIG PROGRAMES DE GARANTIA SOCIAL 3 4 EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA 5 AMB TÍTOL SENSE TÍTOL * amb més de 20 anys i un mínim d’experiència professional