Antecedents (el context) Centre IATIC

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Advertisements

Trobada de referents del projecte EduCat 1x1
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Informació i sensibilització
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Recursos Informàtics en Història
REUNIÓ INFORMATIVA.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
PROGRAMA eduCAT 1x1 (1 ordinador per cada alumne)
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Projecte d’estalvi energètic
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
Seminari d’Educació Especial
Informació i sensibilització
Programa Centres Ecoambientals
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
Reunió Gestions Acadèmiques
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Les Franqueses, setembre 2007
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
EL QUADRAT LES MARIETES.
Àrea d’Atenció a les Persones
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
L’elaboració de l’horari
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Antecedents (el context) Centre IATIC La implantació del projecte eduCAT1x1 a l’INS Terres de Ponent de Mollerussa Antecedents (el context) Centre IATIC Professorat avesat en l'ús de les TIC Ús generalitzat de l’entorn Moodle Primeres passes (recerca de models, informació i suport) Comunicació de la proposta a la coordinació TIC dels Serveis Territorials Anàlisi dels models existents Contactes amb altres centres que ja ho apliquen (o bé tenen intenció d’aplicar-lo en breu) Elecció del catàleg de recursos TIC en funció del projecte

Posada en marxa Problemes inicials: de connectivitat retard en la instal·lació del les PDI Connexió a EduCat: Professorat Alumnat Connexió amb l’editorial dels llibres digitals: Protocol d’ús dels ordinadors Formació del professorat: Tallers de formació en el centre: Àmbit de les ciències socials Àmbit científic Àmbit lingüístic Reunions informatives i de coordinació Suport i seguiment Direcció Coordinació TAC Reunió amb els pares/mares

Ampliació Perspectives de futur Aprovació per part del professorat del claustre Aprovació per part del Consell Escolar Sol·licitud als responsables del projecte EduCat 1x1 Perspectives de futur Extensió del projecte a tots els nivells d’ESO durant el curs 2010-2011. Canvis en l’organització de l’aula Canvis en l’organització horària Canvis metodològics Rol del professorat Rol de l’alumnat

Avaluació Problemes amb els ordinadors: robatoris, avaries, destrosses, etc. Continguts digitals Valoració per part de: Direcció Professorat Alumnat Pares/mares Incidència en: L’assoliment de les competències bàsiques En el treball col·laboratiu i cooperatiu Aportacions a l’escola inclusiva Aspectes socials del projecte

Un total de 31.311€ 11.250€ per al cofinançament dels ordinadors de 75 alumnes 4.500€ per a 15 ordinadors de reserva 4.500€ per a 15 ordinadors per a docents 1.950€ per a 13 beques a alumnes 1.461€ per a 3 sistemes d'interactivitat 7.650€ per a 3 adaptacions de la instal·lació elèctrica de les aules Subvenció amb data, 31/8/2009

Decàleg d’ús dels miniportàtils ELS ORDINADORS:   Han d’arribar al centre amb la bateria carregada. Cada ordinador i carregador té una enganxina que l'identifica. Només s’apagaran al final del matí i de la tarda. No han de sortir de l’aula. Quan l’aula quedi buida, han de quedar tancats als armaris. A l’armari cada alumne té assignat un prestatge on hi consta el seu nom. Es recomana que cada alumne tingui un ratolí i, si és possible, una funda. AULA: Si l’aula està buida, els armaris hauran d’estar tancats i l’aula també. El professorat de guàrdia haurà de revisar sistemàticament aquestes aules. Hem d’evitar al màxim els riscos de caigudes i trencaments.

http://imae.wikispaces.com/Projecte+1x1 Cal tenir en compte que: A nivell d’aula ens ha suposat més pors que problemes No hem començat amb totes les matèries de cop El veritable canvi no ve amb els ordinadors i les PDI, sinó amb l'ús que se’n faci Cal fer un acompanyament als pares sobre el procés d’aprenentatge dels fills L’alumnat es responsabilitza molt del seu ordinador Cal partir de les competències digitals d’alumnat i professorat L’etiquetatge d’armaris, ordinadors i carregadors és molt important L’assegurança dels miniportàtils és completa i ràpida i ...