ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
PRESENTACIÓ CURS 08/09 IES Gallecs
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
L’Expressió escrita.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Tutora: Eloisa Lorente
El màrqueting i els seus elements
Presentació BATXILLERAT
“El perfil de mestre i professor”
Com preparar una unitat per a l’avaluació
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Gestió participativa dels projectes de centre
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Pla de Formació de Centre
Assessorament de la Formació en Competències
Màster d’Aplicacions Multimèdia
un camí cap a la convivència i el diàleg
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08

Introducció:   El Departament de Sanitària de l’IES Gallecs ofereix els ensenyaments de CAI i DS. El CF de CAI es va iniciar el curs 2002/03 sent el curs 07/08 la 6a promoció. El CF de DS s’inicia el curs 07/08 i és, per tant la 1a promoció.   Al llarg del curs 07/08 l’Institut està immers en un programa de Qualitat, que implica a tots els Departaments i ensenyaments que es cursen, i el Departament de Sanitària s’ha involucrat amb aquest objectiu al 100 %, i s’ha marcat aquest curs com punt de partida en l’assoliment de la màxima qualitat en els seus ensenyaments, d’una forma integral i integradora.   D’aquesta forma, em realitzat la 1a Jornada Sanitària de l’IES Gallecs amb un gran èxit d’assistència i de valoració, tant per part dels professionals docents, com per part de les empreses que col·laboren activament en la formació dels nostres alumnes (Hospital de Mollet, Hospital de Granollers, Clíniques dentals,etc.) realitzant el crèdit d’FCT. Això ens permet tenir un contacte directe amb la realitat laboral, professional i formativa del nostre entorn i a l’hora, una font d’informació per poder millorar i donar resposta a les necessitats del món sanitari.

Mètode:   S’ha realitzat una enquesta en finalitzar el curs a tots els alumnes de CAI i DS, que tenien que valorar amb una puntuació compresa del 0 al 10, un total de 8 variables (vs gràfics) i també uns ítems que havien de valorar de forma qualitativa. D’aquesta enquesta es van derivar els resultats globals del curs 07/08 i també les necessitats i punts de millora, amb les que hem dissenyat el Projecte del Departament de Sanitària per al curs 08/09.

Resultats: La valoració global del curs de CAI i DS és de 7. 57 i 7 Resultats:   La valoració global del curs de CAI i DS és de 7.57 i 7.72 respectivament.   CAI.   Els crèdits que tenen una millor valoració en CAI són el d’FCT (7.67), C5 (7.00) i C6 i C7 (6.71) i els que tenen una valoració més baixa són el de Síntesi (5.75) i C2 (5.93). Els alumnes valoren l’aula de CAI amb una nota de 6.93 i destaquen com a punts de millora la ventilació, la il·luminació, la calefacció i l’espai. Els alumnes han valorat de forma positiva el Curs Monogràfic de Mojácar (6.88) i molt positivament la sortida al Centre Lúdic i Termal MAGMA (8.33)

DS. Els crèdits que han tingut una valoració global més positiva són C1 (7.95), FCT (7.82) i C5 (7.75) i els que han obtingut una valoració menys positiva són C2 (5.53) i C6 (6.16). Els alumnes valoren l’aula de DS amb una qualificació de 7.44 i destaquen com a punts de millora, l’espai, la ventilació, la connexió a Internet i la poca comoditat de les cadires. El curs Monogràfic de Mojácar ha estat valorat amb una qualificació de 7.67 i la sortida al centre Termolúdic MAGMA amb un 8.45.

Conclusions: La valoració que donem del curs 07/08 és positiva, tenint en compte les característiques de l’alumnat de CAI (estudis de procedència, coneixements de base, motivació per cursar els ensenyaments, grau de maduresa, etc.), les característiques de les instal·lacions i les circumstàncies del CF de DS (ha estat la primera promoció, els professors gairebé han tingut que començar de zero i les programacions s’han anat elaborant paulatinament) Malgrat això, el desenvolupament de la pràctica docent ha estat prou satisfactòria, el grau d’aprenentatge del nostre alumnat graduat és d’alta Qualitat, la inserció laboral dels alumnes que volen dedicar-se a la seva professió és pràcticament del 100 % i la motivació i dedicació de l’equip docent és plena, amb un projecte de futur engrescador.

Els punts forts que podem destacar són els següents: Motivació del professorat del Departament de Sanitària: tots tenen un 10. El grau d’aprovats (100 %) i la qualificació mitjana en el cicle de DS, sense tenir en compte l’alumnat que els hi resta el crèdit d’FCT. Valoració global del curs 07/08 donada pels nostres alumnes tant de CAI com de DS. Valoració de la Jornada Sanitària. Grau d’inserció laboral de l’alumnat de CAI. Grau d’aprofitament del crèdit d’FCT.

Els punts de millora que destaquem són els següents: El grau d’aprovats de CAI. La qualitat d’alumnat de CAI. La metodologia emprada en alguns crèdits: CAI: El crèdit de Síntesi, que nosaltres considerem molt important haurà de canviar de format i de metodologia per intentar millorar l’aprenentatge i implicació de l’alumnat. S’hauran d’optimitzar els espais de l’aula de CAI i la distribució d’elements per l’aula, mantenint tot el que sigui possible els desdoblaments dels crèdits en aules diferents. S’haurà de millorar les condicions ambientals de l’aula de CAI. Més espai de tutoria. DS: Ofertar crèdits en la modalitat semi presencial per afavorir les relacions laborals d’alguns alumnes. Adequació de les aules de CAI i DS.

Totes aquestes línies d’actuació estan reflectides en el Projecte del Departament de Sanitària curs 08/09, i vertebraran els esforços per a la millora continua amb la implicació dels equips docents, de l’alumnat matriculat i dels centres sanitaris que col·laboren amb la formació integral dels futurs professionals de salut.

DEPARTAMENT DE SANITÀRIA CARPE DIEM IES GALLECS. DEPARTAMENT DE SANITÀRIA