JOCS INTERCULTURALS I MULTICULTURALS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
CONTES MUSEU DELS.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
@sebastiani64.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Què hi ha a l'Univers?.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
“Les classes més sostenibles”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
DIADA DE LA PAU A SJO.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
EL VOLEIBOL SANDRA MONJE INS BAIX CAMP 2017//18.
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Continuació: el temps II
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
Assessorament de la Formació en Competències
EL QUADRAT LES MARIETES.
Convivència i Mediació Escolar
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Tallers 2n. Trimestre
Transcripción de la presentación:

JOCS INTERCULTURALS I MULTICULTURALS REALITZAT PER: Mònica Nedelciu Irene Torres

CONCEPTE DE JOCS MULTICULTURALS Els jocs multiculturals son un recull de jocs populars o tradicionals que es juguen en altres països i/o cultures.

FINALITAT DELS JOCS CULTURALS Els jocs multiculturals tenen la finalitat de fomentar els valors de la interculturalitat, el respecte a la diversitat i la no discriminació entre tots els infants del món.

CARACTERISTIQUES Tenen com a característica principal fomentar la interrelació entre totes les persones i potenciar les relacions solidaries de cooperació i de convivència intercultural.

ELS VALORS I/O APRENENTATGES QUE APORTA Els jocs multiculturals tenen la finalitat de fomentar els valors de la interculturalitat, el respecte a la diversitat i la no discriminació entre tots els infants del món. La historia dels jocs multiculturals ensenya que el coneixement i el respecte per una cultura diferent fomenta una actitud oberta cap a l’altre, beneficiant ambdues cultures.

ORGANITZACIÓ DELS JOCS Per a la preparació dels jocs multiculturals es necessita un recull de propostes de joc dels 5 continents. Normalment s’organitzen per continents primerament i desprès per països i per últim fem una recopilació dels jocs.

ELS RECURSOS No es necessari la utilització de materials complexos i en quant en els espais es poden desenvolupar tan ens espais oberts o tancats

PAPER DE L’EDUCADOR En aquest tipus de jocs els educadors/es poden aprofitar per treballar els valors com el respecte, la tolerància, no discriminació...etc i conèixer la realitat cultural d’altres països.

EXEMPLES DE JOCS

AFRICA NOM: Terra i mar OBJECTIUS: - Afavorir al desenvolupament cognitiu i imaginatiu del nen. - Participar i cooperar activament en el desenvolupament del joc - Potenciar la capacitat de reacció. - Conèixer jocs de cultures diferents a la nostra. - Interactuar entre els membres del joc. CONTINGUTS: - Desenvolupament cognitiu i imaginatiu de l’infant. - Participació i cooperació activa. - Capacitat de reacció. - Coneixement de jocs culturals diferents. - Interacció entre tots els infants que juguen al joc.

METODOLOGIA: RECURSOS: Els infants es col·locaran en fila, i paral·lelament a ells dibuixarem una línia amb un guix o posarem una cinta en cas que no es pugui ratllar al terra. Explicarem als infants que un dels cantons es el mar, i l’altre es la terra. Un cop els infants tinguin aquest concepte clar, l’educador/a dirà amb veu alta “mar” o “terra” i els nens/es hauran de saltar cap un canto o l’altre de la línea i cada cop augmentarem la velocitat, per tal de potenciar la capacitat de reacció. L’infant que s’equivoqui més de 3 vegades quedarà eliminat. RECURSOS: Per dur a la pràctica aquest joc es necessari en quant recursos materials: Un guix, una cinta o un pal, per tal de realitzar la línea divisòria. En quant a recursos espacials, l’activitat es podrà efectuar tant dins o fora de l’aula.

AVALUACIÓ:

MARROC NOM: Joc d’autodomini OBJECTIUS: - Millorar l’autoconcepte personal i cultural dels infants. - Potenciar la convivència i cooperació entre els infants que provenen de diferents cultures . - Valorar la riquesa cultural que suposa el coneixement de diferents cultures. - Potenciar l’autodomini del seu propi cos. - Realitzar encàrrecs i comprendre ordres simples.

CONTINGUTS: METODOLOGIA: - Comprensió de l’autoconcepte personal i cultural dels infants. - Cooperació entre els infants que provenen de diferents cultures per tal de potenciar la convivència enter ells mateixos. - Valoració de la riquesa cultural que suposa el coneixement de diferents cultures. - Autodomini del seu propi cos. METODOLOGIA: En parelles un enfront l’altre, els infants es miraran fixament a la cara evitant riure's i seguint una sèrie d'ordres que el educador/a els va indicant. Quan un jugador rigui, haurà de realitzar un canvi de parella juntament amb l’altre jugador que s’ha rigut. Guanya el jugador que s’ha mantingut sense riure tota la estona del joc.

RECURSOS: En quant el espai per realitzar aquesta activitat pot fer-la dins o fora de l’aula. AVALUACIÓ:

OCEANIA AUSTRALIA NOM: What is time Mr. Wolf (Que hora es Sr. Llop) OBJECTIUS: -Conèixer jocs tradicionals d’altres països. -Respectar i acceptar les diferents cultures a través dels jocs. -Participar activament en la activitat proposada. -Comprendre els missatges i les ordres comunicatives que realitzar l’adult i/o altres infants. -Respecta i executar les ordres de l’adult o dels altres infants. CONTINGUTS: -Comprensió en els missatges i les intencions que li comuniquen els adults i altres infants -Els jocs multiculturals -Les ordres

METODOLOGIA:   Un jugador és el llop i es col·loca d'esquena a la resta a uns deu metres de la línia de partida. Els jugadors pregunten Quina hora és senyor llop?, al que el llop respon les deu o qualsevol altra hora. La resta dels jugadors donen tants passos com l'hora que sigui, apropant-se al llop. El joc continua de la mateixa forma però, quan el llop vulgui pot respondre a la pregunta que li formulen dient (l'hora de menjar). Llavors, corre cap al grup mentre la resta dels jugadors escapa tractant de traspassar la línia de partida. Si el llop atrapa a algun jugador abans que arribi a aquest punt, el jugador atrapat es converteix en el nou llop. En cas que no agafi a ningú, el joc es reinicia amb el mateix llop.

RECURSOS: AVALUACIÓ: ÍTEMS En quant el espai per realitzar aquesta activitat pot fer-la fora de l’aula. AVALUACIÓ: ÍTEMS sempre sovint Poc/Regular Malament/Mai Participa activament en la activitat proposada Raspeta i executa els ordres Comprendre els missatge i els ordres comunicatives L’esforça en els jocs motrius

AMÉRICA CENTRAL (Rep. Dominicana) NOM: Joc de falda OBJECTIUS: - Potenciar el llenguatge expressiu i gestual dels infants. - Transmetre afectivitat entre l’infant i educador/a. - Afavorir la integració d'altres cultures mitjançant la introducció de jocs de falda d'altres països - Gaudir del llenguatge musical. CONTINGUTS: - Desenvolupament del llenguatge expressiu i gestual dels infants. - Desenvolupament afectiu entre infants i educador/a. - Integració d’altres cultures mitjançant la introducció de jocs de falda d’altres cultures.

“Qué linda manita que tengo yo, qué linda y blanquita que Dios me dio METODOLOGIA: Es col·locarà l'Infant a la falda d’un en un, i se li cantarà la següent cançó: “Qué linda manita que tengo yo, qué linda y blanquita que Dios me dio Qué lindos ojitos que tengo yo, qué lindos y negritos que Dios me dio Qué linda boquita que tengo yo, qué linda y rojita que Dios me dio Qué lindas patitas que tengo yo, qué lindas y gorditas que Dios me dio” M’entres es canta la cançó l’educador/a anirà acaronant a l’infant les part del cos integrades en la lletra de la cançó

AVALUACIÓ:

CONCLUSIÓ Com a grup, ens hem sentit molt agust i compenetrades, ja que de seguida vam tenir les idees clares i ens vam posar mans a l’obra. El treball realitzat ens ha servit per tenir una petita mostra de què son els jocs interculturals i multiculturals, a més a més tenir exemples de jocs per el dia de demà implementar-los en les nostres llars, esplais o ludoteques. Tota la informació que hem trobat, ha estat cercada a Internet i a llibres de la biblioteca del centre.

*Adeu Adios Konnichi wa Bye Nijao Au revoir नमस्ते