Gestionar la classe amb efectivitat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
Advertisements

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
APRENENTATGE MULTINIVELL
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Effective Communication John Adair
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Un test per pensar... Materials de
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
DIADA DE LA PAU A SJO.
d'ensenyança-aprenentatge
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
BIODIVERSITAT A L’HORT
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Què passa amb ’examen final?
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
Continuació: el temps II
Cap a l’FCT en els cicles LOE
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Gestió del coneixement
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

Gestionar la classe amb efectivitat Rob Horner, George Sugai i Celeste Rossetto Dickey Universitat d'Oregon i Universitat de Connecticut OSEP TA Center on Positive Behavior Support www.pbis.org www.swis.org

Objectiu Identificar mesures perquè un equip format per personal de tota l'escola millori la gestió de les classes del centre

Principals idees Les pràctiques de suport conductual que se segueixen a classe s'integren amb els sistemes per a tot el centre. Com a equip, com treballareu perquè totes les aules esdevinguin entorns efectius. A classe, integrar les pràctiques que promouen les millores acadèmiques amb les pràctiques que promouen les millores de conducta. Crear un entorn: Previsible Coherent Positiu Que promogui la conducta independent de l‘alumne (reduir les indicacions del professor)

Sistemes de tota l'escola d'entorns diferents a la classe Sistemes de classe Sistemes de suport individual a l‘alumne 29

1. Invertir en bones conductes A principis d'any, definir i ensenyar de 3 a 5 expectatives per a la classe. Expectatives expressades en positiu Fàcils de recordar Es pengen a l'aula Coherents amb les normes/ expectatives per a tota l'escola Ensenyades directament, sense rodeigs Exemples positius i negatius Exemples: Sigueu prudents, Sigueu responsables, Sigueu respectuosos Respecteu els altres, Respecteu les coses dels demés, Respecteu-vos a vosaltres mateixos

2. Establir un entorn previsible Definir i ensenyar les rutines de la classe Com entrar a l'aula i començar a treballar Com predir el programa del dia Què fer si no tens material Què fer si necessites ajuda Què fer si necessites anar al bany Què fer si entregues materials endarrerits Què fer si algú t'està molestant Senyals per passar d'una activitat a una altra “Demostra'm que m'estàs escoltant” Com determinar si ho fas bé a classe Establir un senyal per obtenir l'atenció de la classe Ensenyar unes transicions efectives

Dissenyar les rutines de la classe Rutina Comportament desitjat Senyal Ensenyar rutina Entrar a l’aula Entrar-hi, seure, començar a treballar Instrucció a la pissarra Exemples positius i negatius Obtenir l'atenció de la classe Orientats al professor, estar callats ? Obtenir ajuda mentre treballo al meu lloc

Matriu de rutines de classe Rutina Què esperes? Quin és el senyal? Com ho ensenyaràs?

Activitat: 12 minuts Identificar rutines Pensa en 3 rutines comunes a totes les classes del teu centre. Completa la matriu per a la teva classe. Quin PROCÉS podries fer servir amb la resta de professors per definir i posar en comú uns exemples efectius? Informes d’un minut.

3. Ensenyar els estudiants a autogestionar-se Quan els estudiants ja les coneixen, aconseguir que les rutines comencin amb esdeveniments normals (el timbre, finalització de tasques...), no amb indicacions del professor. Ensenyar autogestió El comportament objectiu El comportament d'autogestió Estímuls Conseqüències

4. Establir un “entorn positiu” Cinc casos d'afalagament per cada cas de correcció. Començar cada període de classes amb una celebració. El primer comentari que li fas a un nen determina la base de la conducta que seguirà. Engelmann, Mace, “Interspersed requests” Oferir diverses vies per a aconseguir l'èxit/ l'afalagament. Contingències del grup, contingències personals, etc.

5. Dissenyar físicament la classe perquè sigui funcional Definir diferents àrees de l'aula per fer-hi activitats diferents Definir com es determina "què passa on" Pautes de trànsit Llocs de treball per grups o separats Accés visual Accés del professor als estudiants en tot moment Accés dels estudiants als materials formatius rellevants Densitat La teva taula

6. Maximitzar el temps acadèmic aprofitat Transicions efectives Maximitzar les oportunitats de resposta dels estudiants Autogestió Supervisió activa Moure's Monitoritzar Comunicació/ Contacte/ Reconeixement Nens autistes

7. Adaptar el pla d'estudis a les habilitats dels estudiants El fracàs com a estímul discriminant dels comportaments problemàtics Taxa d'èxit del 70% Estudiants joves enfront d’estudiants amb experiència Com ensenyar amb èxit i, tot i això, ensenyar el pla d'estudis exigit? Monitoritzar i adaptar-se Mantenir l'objectiu formatiu, però ajustar el pla d'estudis/ la formació L'art de l'adaptació curricular (estratègies) Passar-s'ho bé

La formació influeix sobre la conducta Ritmes Oportunitats de resposta dels estudiants L'adquisició enfront de la pràctica/ el rendiment Joe Wehby Phil Gunter Feedback dels estudiants

8. Establir una jerarquia efectiva de conseqüències d’una mala conducta No ignorar les conductes problemàtiques (Llevat que estiguis convençut/da que l'atenció dels adults ajuda a mantenir-les) Establir les conseqüències previsibles Establir les conseqüències individuals I per al grup

9. Variar els tipus d'instrucció Classes magistrals Grups petits Treball independent Activitats integradores Tutories entre companys

10. Disposar d’un sistema per demanar ajuda El/la professor/a hauria de poder identificar les necessitats d'ajuda, i hauria de poder demanar assistència amb facilitat. Formulari de petició d'assistència dels professors Tres cops l'any, quan el professor ha d'identificar els estudiants que necessiten suports addicionals. Formulari de petició d'ajuda

Activitat Suposa que "ets" el professorat de tota l'escola. Posa nota a la teva classe. Si no en tens cap, posa nota a la que coneguis millor. Calcula una "mitjana" per a tota l'escola a partir de la mitjana de les teves classes. Identifica l'element de l'autoavaluació que marcaria la major diferència. Identifica una mesura a dur a terme durant els propers tres mesos de classe que milloraria aquest element.