Situacions d ’ Emergència.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

2. REPRESENTACIÓ GRÀFICA D’HABITATGES
Noms: Laura ML i Hannan Grup i nivell:6è B Escola: CEIP Anselm Clavé.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Els colors de l’ Advent.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
María Carmona Iván Zamora Sergio Gerra. S’anomena tren a una sèrie de vagons agafats units, generalment van sobre carrils especialitzats al cap dels anys.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
LES DISSOLUCIONS Definició: una dissolució és una mescla homogènia formada per un component majoritari, que s'anomena dissolvent, i una o diverses substàncies.
LA CASTANYERA.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
ACCIDENT LABORAL RICARD JIMÉNEZ novembre DEFINICIÓ La legislació determina que un accident de treball és tota lesió corporal que el treballador.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
AIGUA STOP Control Automàtic de Fuites. Situació actual: Situació actual:  A Espanya, els estalvis possibles de la despesa d’aigua en edificis públics.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
La neu carbònica és molt eficaç en focs elèctrics: No és conductora i no deixa residu Neu carbònica Foc elèctric EXTINTORS DE CO 2 (neu carbònica) Extingeixen.
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
La Terra.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
6è de Primària Escola El Cim
El camp magnètic Qualsevol imant crea un camp magnètic (línies de forçes) al seu voltant que es pot observar amb llimadures de ferro.
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
INS DANIEL BLANXART I PEDRALS
Per Robert Casal.
ETIQUETES DELS PRODUCTES QUÍMICS
EL MISTERIÓS CAS DE LA ROBA BRUTA
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
EXTINTORS TIPUS D’EXTINTORS ÚS D’EXTINTORS
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
PRIMERS AUXILIS OBJECTIU PRINCIPIS D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS (PAS)
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
AMOR.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
L’AIGUA A LA NATURA.
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
L’electricitat i el circuit elèctric
Coneixements i idees previs
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ACTIVITAT AL LABORATORI. “FEM UN VOLCÀ”
ALTRES MESURES DE PREVENCIÓ I PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS
PRIMERS AUXILIS OBJECTIU PRINCIPIS D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS (PAS)
HABILITATS COMUNICATIVES
LA SEGURETAT ÉS FEINA DE TOTS NECESSITEM LA VOSTRA COL·LABORACIÓ
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
PRIMERS AUXILIS DINS D’UNA ESCOLA DE SECUNDÀRIA
EL QUADRAT LES MARIETES.
LES MÀQUINES.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
Transcripción de la presentación:

Situacions d ’ Emergència

Situacions d’ Emergència Tipus d'Emergències: Incendi Explosió Fuita de substàncies Avís de bomba, etc. Nivells d'Emergència: Conat d’emergència: l'emergència la podem control.lar amb els nostres mitjans Emergència General: Es precisa ajuda exterior. Emergències “torn B”: Es produeixen quan en els edificis no hi ha personal universitari.

Centre de Control de l’Emergència (PUNT D’INFORMACIÓ) Qué fer quan es detecta una emergència (foc, explosió, vassament important, etc)? La primera persona que detecti una emergència (un foc, un accident o qualsevol altra circumstància) que requereixi una intervenció ràpida, ha de dur a terme les accions següents: Ha d’intentar combatre l’emergència amb els mitjans que tingui disponibles. NO HA DE POSAR MAI EN PERILL LA SEVA INTEGRITAT FÍSICA. En cas de necessitar ajuda ha de donar avís de la següent manera: Ha de prémer el polsador d’alarma, trucar per telèfon o personar-se al Centre de Control de l’Emergència (PUNT D’INFORMACIÓ) comunicant, el tipus d’emergència, el lloc on succeeix l’emergència, les seves conseqüències i el seu nom. En cas de necessitar assistència mèdica ha de trucar al Servei d’Urgències Mèdiques : T. 061 Sempre que la gravetat de l’emergència no sigui tal que requereixi l’evacuació immediata de la zona, ha de esperar la arribada del Cap d’Intervenció. IMPORTANT: Totes les informacions que s’emetin sobre el lloc i el tipus d’emergència han de ser clares i precises. Cal que s’asseguri que la informació ha estat rebuda i compresa.

Qué fer quan sona l’alarma d’evacuació? “L'alarma d'evacuació és un so de timbres o sirenes de forma contínua amb un o diversos sons” Quan reconegui el so segueixi aquests passos: Comunicar a les persones de la zona en la que et trobis que es tracta de l'alarma d'evacuació i que cal sortir de l'edifici. Dirigir als ocupants del seu sector cap a les vies d'evacuació. Indicar la sortida corresponent de la zona. Indicar el punt de reunió exterior. Estarà situat allunyat de l'edifici, sense ocupar els accessos per a l'entrada dels equips d'emergència exteriors. ...

5. Impedir l'ús d'ascensors i altres aparells elevadors. Si es coneix l'existència de persones amb algun impediment ajudar-les a sortir o demanar ajuda per a fer-lo. Si s'observa que algú sofreix un accident comunicar-lo al Cap d'Intervenció (logístic). Comprovar que no queda ningú en la zona pròxima i sortir. Impedir que les persones evacuades intentin accedir de nou a l'edifici.

Normes pels professors presents a l’aula Si en el moment de l'emergència es troba impartint classe o en el taller de pràctiques Comenti breument als alumnes els següents aspectes: Que es tracta de l’alarma d’evacuació i s’ha de sortir de l’edifici. Que mantinguin la calma. Que no recullin les coses de la taula o lloc de treball. Que no cridin per a poder escoltar les indicacions del personal d'evacuació. Que s’han d’aixecar ordenadament i sortir en direcció a la sortida de l'edifici més propera, seguint les indicacions de la via d’evacuació, sense retirar els abrics, motxilles i altres, i sense aturar-se.

Que tenen de seguir la senyalització i instruccions del personal d'evacuació de la zona per a trobar la sortida corresponent més ràpidament. Que cal sortir de pressa però sense córrer. Que no s’han de desviar de la ruta d'evacuació, és a dir, no anar contra corrent. Que han de sortir fora de l'edifici, evitant aglomeracions, fins arribar al PUNT DE REUNIÓ. Seguint aquestes senzilles instruccions aconseguirem realitzar l'evacuació en un temps mínim, el que disminuirà el risc de possibles accidents i contribuirà a un major nivell de seguretat per a tota la comunitat universitària.

En el cas de quedar atrapat/ada en un foc: Si es quedés aillat/ada i la ruta de evacuació esta taponada pel fum intenti buscar una sortida alternativa. Mai intenti atravessar el fum si no sap de cert que trobarà una sortida. Si el fum arriba fins on vosté es troba, avanci amb cura agenollat/ada o fins i tot estirat/ada, doncs l’aire d’aprop de terra és més net i fresc. Si pot, faci servir un mocador humit. Si no pot sortir d’allà on es trobi, tanqui la porta, busqui una finestra exterior i demani auxili. Si la habitació comença a omplir-se de fum, tapi totes les escletxes per on hi pugui entrar, amb alguna roba mullada i intenti demanar ajuda. Si el foc prend les seves robes, no corri. Tiris a terra rodi sobre si mateix. Si algú s’està cremant, cobreixi’l amb una flassada.

El triangle del foc Així doncs per que hi hagi foc calen aquests tres elements (anomenat tradi- cionalment com a triangle del foc). Quan hi hagi l'últim element necessari (la reacció en cadena) el foc podrà continuar. A la reacció química hi ha despreniment de calor, i si aquests és suficient, es propagarà al combustible. Combustible Comburent Reacció en cadena Calor

Tipus de foc Tipus de foc en funció del material que es crema: A: Sòlids B: Líquids C: Gasos D: Metalls i reactius E: Eléctrics Agents extintors: D'aigua, s'usa per a: A, B i C De pols, s'usa per a: A, B i C De CO2, s'usa per a: B i C Específics, s'usen per a: D i E

Indicacions sobre l’ús d’extintors 1.- Despenjar l'extintor. 2.- Comprovar que l'extintor està en bon estat. 3.- Comprovar que l'agent extintor és l'adequat per al tipus de foc que anem a extingir (SOLID, LÍQUID, GAS. etc). 4.- Llevar el precinte de l'extintor. 5.- Fer un petit tir de prova apuntant al sòl. 6.- Acostar-se al foc amb el vent a favor. 7.- Aplicar l'agent extintor en forma de zig-zag i atacant la base de les flames. 8.- Descarregar l'extintor per complet. 9.- Retirar-se sense donar l'esquena al foc. 10.- Comprovar l'eficàcia de l'extintor triat. 11.- Si es pot, assegurar-se que serà novament recarregat. Punt 3 Punt 2 Punt 5 Punts 7 i 8

Primers Auxilis

NOCIONS BÀSIQUES DE PRIMERS AUXILIS Com que estem aprenem a actuar en cas d’emergència, no hem d’oblidar que en una situació d’emergència com les que hem anomenat, poden prodríen produir-se i algunes incidències mèdiques com ara cremades, marejos, caigudes i situacions d’ansietat. Davant d’alguna d’aquestes incidències hem d’aplicar el: PROTOCOL “PAS” Protegir Avisar Socórrer

PROTEGIR CONTROL DE LA SITUACIÓ Ens hem de protegir per així poder posteriorment avisar i socorrer. S’ha de pensar doncs en: La propia protecció L’entorn La víctima CONTROL DE LA SITUACIÓ

AVISAR INFORMACIÓ QUE S’HA DE DONAR: EMERGÈNCIES: 112 SERVEI MÈDIC: 24597 INFORMACIÓ QUE S’HA DE DONAR: Tipus d’accident Situació del accident (el més acurada possible) Número de víctimes i gravedat Número de teléfon i nombre de la perso- na de contacte

SOCÓRRER ACTUAR SEGONS ELS NOSTRES CONEIXEMENTS Cremades Ferides Traumatismes Pèrdues de coneixement Intoxicacions …..