AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Programa de Bones Pràctiques Ambientals
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
Enquesta de visions a tècnics comarcals Trobada de participació de tècnics comarcals - 10 febrer 2006.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
L’illa dels 5 Fars.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL / AVÍS LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase.
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
LA PROGRAMACIÓ DE LLENGUA PER COMPETÈNCIES Equip Lic de L’Hospitalet de Llobregat Febrer 2008.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL / AVÍS LEGAL
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
BAUHAUS, una escola d’art
Salut mental i prevenció
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
Desenvolupament afectiu
APRENENTATGE MULTINIVELL
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
PETITS REPORTERS Títol.
@sebastiani64.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
Pàgina John Stuart Mill ( ) 3.2 El problema de l’ésser humà: l’ésser humà progressiu La seva concepció de l’ésser humà combina elements.
CONVERSA EXPLORATÒRIA
LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Grups interactius a L’Esquitx
LES Etapes DE LA VIDA.
Seminari d’Educació Especial
Objectiu Educatiu Trienni
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 3
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
2. L’utilitarisme de Stuart Mill
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
LA VIDA DE LES PERSONES.
les competències bàsiques
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

AVÍS LEGAL / LEGAL NOTICE / AVISO LEGAL Dado el carácter y la finalidad exclusivamente docente y eminentemente ilustrativa de las explicaciones en clase de esta presentación, el autor se acoge al artículo 32 de la Ley de Propiedad Intelectual vigente respecto del uso parcial de obras ajenas como las imágenes, gráficos u otros materiales contenidos en las diferentes diapositivas. Given the exclusive teaching nature and eminently illustrative purposes of the explanations at this kind of presentation, the author points to Article 32 of the Copyright Act current regulations regarding the partial use of third persons’ work including images, graphics and any other material contained in different slides. Atès el caràcter i la finalitat exclusivament docents i eminentment il·lustratives de les explicacions a classe d'aquesta presentació, l'autor s'acull a l‘Article 32 de la Llei de Propietat Intel·lectual vigent respecte de l'ús parcial d'obres alienes com les imatges, gràfics o altres materials continguts en les diferents diapositives.

La importancia de la mirda dels adults sobre els infants i adolescents David Bueno i Torrens 14 d’octubre de 2015 Departament de Genètica, Facultat de Biologia, UB Opinion Group for Integrated Neurosciences on Psychopathology and Human Conflicts (OGIN)

Ment: conjunt de facultats intel·lectuals i funcions psíquiques d’una persona Cervell: suport fisicobiològic de la ment

Sistema visual

Nature Reviews Neuroscience 11, (October 2010) Sistema visual i emocional

Cervell social

Les emocions Patrons de reacció preconscient en resposta a canvis externs, que ens permeten respostes “adaptatives”

Aprenentatge i cervell

Desenvolupament neural anys desenvolupament de les connexions (sinapsis) entre àrees corticals properes absorció indiscriminada d’informació permet integrar el medi ambient anys desenvolupament de les connexions (sinapsis) antre àrees corticals i subcorticals etapa de major influència sobre les destreses acadèmiques Adolescència desenvolupament de les connexions (sinapsis) entre àrees molt distants del cervell desenvolupament de les àrees motivacionals de premi i recompensa maduració del còrtex prefrontal (raonament, lògica, atenció, control emocional,...)

► Desregulació zones de control emocional ► Desig de trencar els límits establerts (relacionat a la creativitat) ► Canvis hormonals / descoberta de la sexualitat ► Més importància del vessant emocional que del racional

► Altera les connexions neuronals. ► Si és crònic, pot arribar a ser permanent

Plasticitat neural

Neurones mirall

CREATIVITAT habilitat per qüestionar assumpcions, trencar límits intel·lectuals, reconèixer patrons ocults, observar l'entorn de manera crítica i analítica i establir relacions noves entre elements no vinculats.

llapis pantalons goma d’esborrar camisa full sabata llapis goma d’esborrar full camisa sabata pantalons Plaer, creativitat i aprenentatge

llapis sabata goma d’esborrar camisa pantalons full llapis pantalons goma d’esborrar camisa full sabata Plaer, creativitat i aprenentatge

llapis sabata goma d’esborrar camisa pantalons full llapis pantalons goma d’esborrar camisa full sabata

CREATIVITAT habilitat per qüestionar assumpcions, trencar límits intel·lectuals, reconèixer patrons amagats, observar l’entorn de manera crítica i analítica i establir relacions noves entre elements no vinculats. CRUCIAL PER A LA SUPERVIVÈNCIA DE LA NOSTRA ESPÈCIE BASE BIOLÒGICA (GENÈTICA I NEURAL) Xarxes neurals Gens concrets · DRD2 – creativitat verbal · TPH1 – creativitat numèrica i figurativa · AVPR1 – creativitat musical · neuroregulina-1 i transportador de serotonina – creativitat global

Llenguatge i emocions

RACIONAL EMOTIU Raonament i emoció

La presa de decisions és emocional - Guanys - Demora en l’obtenció de guanys

L’aprenentatge per reforçament és un procés adaptatiu en què un animal utilitza la seva experiència prèvia per millorar les respostes en futures decisions Aprenentatge L’aprentatge es realitza sobre l’experiència prèvia Patrons d’activació neural Hibridació d’aprentatges

són un grup de “nuclis” del cervell interconnectats amb el còrtex cerebral, el tàlem i el tronc de l'encèfal, i s'associen a moltes funcions: control motor, cognició, emocions i aprenentatge. NUCLIS BASALS I APRENENTATGE Aprenentatge i reforçament neural Plasticitat neural

La motivació és una variable biològica que té efectes tangibles en el comportament, en el sentit de què energitza, dirigeix i selecciona el comportament. Motivació: força interna que produeix accions sobre la base del balanç en cada moment concret entre les necessitats i les demandes de l’ambient. Motivació NECESSITATS DEMANDES ENERGITZA, DIRIGEIX I SELECCIONA EL COMPORTAMENT

per motivar-nos, o per fer que els altres es motivin, cal tenir un objectiu concret. l’objectiu que marquem ha de respondre a una necessitat o a una demanda concreta. Per tant, en qualsevol aprenentatge o procés educatiu, per motivar hem de generar necessitats. saber que hi ha traves a superar, i veure-les amb l’optimisme de pensar que les podrem superar. la motivació ha de contemplar també els aspectes emotius, la cerca de novetats i la creativitat, i també els aspectes socials, per exemple en relació a les recompenses i la valoració col·lectiva. la millor recompensa que podem oferir per motivar o mantenir la motivació és l’acceptació social, amb un somriure i unes paraules amables i encoratjadores sinceres. tant important com motivar és no desmotivar. MOTIVACIÓ

NEOFÍLIA Cerca de novetats Abans s'associava a dèficit d’atenció o a actituds compulsives Però la seva relació amb neurotransmissors indica que es relaciona amb l’optimisme i la felicitat (a través de la dopamina)

Els efectes sobre la connectivitat són més acusats quan hom es troba en una situació dual de guany o pèrdua que en gradients continus de valor. Risc

Algunes característiques de la nostra espècie importants per a l’ensenyament / aprenentatge Optimisme (motivació) Creativitat Cerca de novetats (risc) Plaer

Motivació Entusiasme Ambició Emoció Optimisme Risc Cerca de novetats

Per què ha de servir l’educació? Per ajudar a créixer en benestar i dignitat Benestar: Situació en què es troben satisfetes les necessitats de la vida; situació d’una societat en què les persones i els grups que la formen tenen cobertes les necessitats bàsiques, gaudeixen de les màximes possibilitats de desenvolupament personal i no estan subjectes a discriminació. Dignitat: Qualitat de qui mereix respecte i estima per pels seus atributs o el seu comportament; qualitat moral per la qual hom no vol rebaixar-se, no tolera d’ésser ofès, etc.; qualitat de qui és honest, noble, respectable, honorable.