ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS 2012-2013 Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
2. REPRESENTACIÓ GRÀFICA D’HABITATGES
Regidoria d’Educació, Família, Majors i Immigració CURS
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
IES Benicalap.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CURRICULUM DEL BATXILLERAT EN LA COMUNITAT VALENCIANA DECRET 87/ DE JUNY Institut d’Educació Secundària “COTES BAIXES” CERTIFICADA EN FORMACIÓ EN.
Curs ORGANITZACIÓ DE 4t ESO Matèries comunes
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ESCOLA SANT JOSEP ORIOL ESCOLA DE MÚSICA LICEU
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Durada dels estudis = 2000 hores
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
ORIENTACIÓ 3r ESO CURS
PRESENTACIÓ TUTORA NORMES BÀSIQUES DE L’AULA FUNCIONAMENT DE L’AULA HORARI DEL GRUP EQUIP DOCENT HORARI D’ATENCIÓ A PARES EIXIDES EXTRAESCOLARS BLOG DEL.
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Perfil dels enquestats
Presentació de 1r d’ESO Curs
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
BATXILLERAT Promoció
Llengua catalana i literatura
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
ITINERARIS 4t d’ESO.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

ITINERARIS A 4t d’ESO

CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim de 105 hores de 1r a 3r d’ESO. Cultura Clàssica: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim de 35 hores de 1r a 3r ESO (1) Matèries específiques : cal oferir com a mínim 6 i l’alumnat triar 3.

MATÈRIES OPTATIVES ESPECÍFIQUES PER L’ALUMNAT DE 4t ESO  S’oferirà a l’alumnat 8 matèries específiques de les quals cada alumne/a haurà de triar 3, una de cada franja.  Cada matèria tindrà un número mínim d’alumnat per a que es pugui cursar (8 alumnes).

ITINERARIS RECOMANATS EN FUNCIÓ DELS ESTUDIS A CURSAR DESPRÉS DE 4t d’ESO  Batxillerat o Cicle formatiu d’àmbit científic: - Obligatori: Física i Química i Biologia i Geologia. - Optatiu: franja 2.  Batxillerat o Cicle Formatiu d’àmbit tecnològic: - Obligatori: Física i Química i Tecnologia. - Optatiu: franja 3.  Batxillerat o Cicle Formatiu d’àmbit humanístic: - Obligatori: Llatí. - Optatiu: franja 2 i franja 3.  Batxillerat o Cicle Formatiu d’àmbit administratiu: - Obligatori: Informàtica i Francès (segons nivell). - Optatiu: franja 1 o franja 2.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES DE LA FRANJA 1 FÍSICA I QUÍMICA Destinat a l'alumnat d'itinerari de batxillerat científic o batxillerat tecnològic. Estudiarem el moviment, les forces, l'energia,les ones i les reaccions químiques LLATÍ Inici del llatí i del coneixement de l ‘antiga Roma. Es necessita el llibre que hi ha al llistat de llibres INICIACIÓ AL FRANCÈS Al final de curs, l’alumnat ha de ser capaç de mantenir una conversa o pugui presentar-se, parlar sobre temes que li són propers i fer preguntes per a obtenir informació bàsica de l' interlocutor. La mateixa informació serà tractada mitjançant l’expressió escrita. Al darrer trimestre, es tractaran temes vinculats amb el futur professional.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES DE LA FRANJA 2 TECNOLOGIA La matèria optativa de tecnologia té com a finalitat conèixer els continguts que fan referència a les característiques, instal·lacions i manteniment de l’habitatge, així com el funcionament de circuits pneumàtics, electrònics (analògics i digitals) i de control automàtic. Es recomana que la cursin aquells alumnes que després faran el batxillerat tecnològic o cicles formatius de grau mitjà de les famílies de mecànica, manteniment, electricitat, electrònica o informàtica. MÚSICA L’optativa de música amplia i aprofundeix els continguts de primer i tercer d’ESO. Mitjançant les noves tecnologies es treballa l’edició de partitures, l’enregistrament i la composició. La interpretació d’un repertori variat permet aplicar els coneixements de llenguatge musical assolits anteriorment. Conèixer estils musicals de diferents èpoques i països mitjançant l’audició, l’anàlisi i l’ús de recursos audiovisuals i informàtics, ens aproparà a diferents realitats socioculturals.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES DE LA FRANJA 2 FRANCÈS AMPLIACIÓ Ampliació dels coneixements adquirits amb les optatives de francès de 3r d’ESO. S'insistirà especialment amb tot el referent a l'expressió oral. Es preveu realitzar una sortida didàctica al sud de França. FÍSICA I QUÍMICA (CIÈNCIA, TÈCNICA I SOCIETAT) Destinat a l'alumnat que no té un interès clar per fer un batxillerat científic-tecnològic, però tenen curiositat per saber sobre temes científics que ens poden afectar al llarg de la nostra vida.

DESCRIPCIÓ DE LES MATÈRIES DE LA FRANJA 3 BIOLOGIA I GEOLOGIA Els continguts que es treballaran en la matèria estan relacionats principalment amb l’herència i la biotecnologia. També estudiarem el funcionament dels ecosistemes amb treballs de camp i finalment ens adonarem que el nostre planeta és molt dinàmic: Heu sentit parlar dels terratrèmols i els volcans? VISUAL I PLÀSTICA Realització de la revista de l’institut, utilitzant les tecnologies TIC INFORMÀTICA La matèria optativa d’informàtica té com a finalitat conèixer els continguts que fan referència a la creació de continguts multimèdia (amb imatge, àudio i vídeo), la publicació i difusió de continguts(disseny de presentacions amb elements multimèdia, web 2.0 i xarxes socials) i les eines per a la comunicació (xarxes, seguretat i canals de distribució de continguts). Es recomana que la cursin aquells alumnes que després faran el batxillerat tecnològic, científic o cicles formatius de grau mitjà de les famílies d’informàtica, electrònica, electricitat o administració.