Entitats i Empreses Pràcticum I Pràcticum II Treball Fi de Grau Curs 2014-15.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Advertisements

ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
ELS PROCESSOS DE SELECCIÓ DE PERSONAL
ETC1 1er parcial Resultats enquestes Anàlisi de resultats Accions a prendre.
Màster de Biologia Molecular, Cel·lular i Genètica Facultat de Ciències Biològiques, Universitat de València Estudi General FORMULARI.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Tallers d’intercanvi d’experiències
DEPARTAMENT EF JOSEP BARCELÓ ALOMAR
ASSIGNATURES DE LLIURE ELECCIÓ EN ENTORNS VIRTUALS O SEMIPRESENCIALS (INTERCAMPUS, METACAMPUS, CAMPUS GLOBAL O INTRACAMPUS). Dos exemples: DOCUMENTACIÓN.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Simultaneïtat d’estudis d’ESO o de BAT Com accedir a la documentació
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
1 Informació Administrativa Graus de Biologia, Bioquímica i Biotecnologia Curs
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
POK´ TA POK´ Sergi Díez, Marc Pujadas, David Rodriguez, Victor Gallego Educació Física Cicle Superior.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
(Grau) GUIA PER Servei de Gestió Acadèmica AUTOMATRÍCULA.
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
Entitats i Empreses Pràcticum I Pràcticum II Treball Fi de Grau
Campus Virtual.
Campus Virtual.
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Programes de Mobilitat Internacional Sessió Informativa de Matrícula
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
Entitats i Empreses Pràcticum I Pràcticum II Treball Fi de Grau
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Programes de Mobilitat Internacional Sessió informativa de matrícula
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Reunió informativa PART ACADÈMICA
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Coneixements i idees previs
Reunió Gestions Acadèmiques
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Promotor Universitari de la Donació de Sang
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Entitats i Empreses Pràcticum I Pràcticum II Treball Fi de Grau Curs

Graus de la Facultat de Biologia Què són els pràcticums i treball de fi de grau? Avaluació i valoració dels pràcticums Seguiment dels projectes Curs : alta de nous projectes

Ciències Ambientals Biologia Biotecnologia Bioquímica Ciències Biomèdiques Graus de la Facultat de Biologia Menció Biodiversitat Menció Biologia Molecular, Cel·lular i de Sistemes Menció Medi Natural Menció Tecnologia Ambiental / / Menció Biotecnologia molecular Menció Biotecnologia agroalimentària

Notes de tall, curs UBUABUPFUdGUdLURVUVic Biologia 10,23010,144 7,576 5,000 Bioquímica 10,694 10,496 10,226 Biotecnologia 11,144 10,790 9,090 9,778 10,108 5,000 Ciències Ambientals 8,648 8,506 5,624 5,000 Ciències Biomèdiques 11,413 11,482 11,366 9,751 GrauNota tall UB Biologia10,230 Bioquímica10,694 Biotecnologia11,144 Ciències Ambientals8,648 Ciències Biomèdiques11,413

Canvis que han comportat els nous plans d’estudi - Homologació Europea directa - El crèdit ECTS considera l’esforç de l’alumne (1 crèdit, 25 hores treball alumne) - Nova organització que millora els Plans d’Estudis mitjançant Equips Docents - Aprenentatge amb menys classes magistrals i més treball semi- presencial - Avaluació continuada que contempla diferents estils, recursos i models d’avaluació - Afavoriment del treball en Grup - Grau: 4 anys. El quart any proporciona especialització

En què consisteixen els pràcticums? Són pràctiques curriculars, obligatòries, formatives, transversals Estructurades en dos assignatures de 6 crèdits cadascuna: Practicum I i Practicum II A efectes acadèmics és una assignatura obligatòria de 12 crèdits i que conclou el període formatiu, és a dir, el TFG s’ha de matricular en el darrer semestre del grau. El Treball de Fi de Grau (TFG) haurà de recapitular les competències transversals de la titulació i aprofundir en vàries competències específiques segons el tipus de treball realitzat. S’ha d’elaborar una memòria i s’ha de presentar davant d’un tribunal. En què consisteix el Treball de Fi de Grau?

PI: introduir a l’alumne en les principals tècniques, metodologies i normes de treball del projecte. PII: desenvolupar-les en diferents models teòrics o experimentals. Proporcionar les dades per realitzar el TFG. TFG: aprofundir i sintetitzar els diversos aprenentatges rebuts, especialment en els pràctiums, redactar la memòria i defensar-la. * Cas de PI+PII+TFG integrat, amb adaptacions segons modalitat i especificitats del projecte Objectius del PI, PII i TFG* Segons consta a la memòria ANECA, l’objectiu formatiu és: “El proyecto de final de grado deberá recapitular todas las competencias transversales de la titulación y profundizar en una o varias de las competencias específicas, según el tipo de proyecto realizado,” Els objectius d’aprenentatge són: “Diseñar, ejecutar y analizar protocolos experimentales. Utilizar las herramientas estadísticas, informáticas y bibliográficas necesarias para la ejecución de un proyecto. Elaborar una memoria sobre un proyecto.”

4 rt curs AssignaturasemestreECTS Diss.Exp.Anàl.D76 Itinerari: Biodiversitat AssignaturasemestreECTS Optativa 176 Optativa 276 Optativa 376 Pràcticum 176 Optativa 486 Optativa 586 Pràcticum 286 Treball final812 Immunologia76 Neurobiologia76 Virologia76 Itinerari: BMCS AssignaturasemestreECTS Triar-ne 2 B.M. I Cèl.Micro..76 Fis.Veg.Integr.76 Mod.Integr.Fisiol76 Triar-ne 2 Pràcticum 176 Pràcticum 286 Optativa 286 Treball final812 4 rt curs AssignaturasemestreECTS Bioq.Micr.Indust76 Diss.Exp.Anàl.D76 Optativa 176 Optativa 276 Pràcticum 176 Optativa 386 Optativa 486 Pràcticum 286 Treball Final812 4 rt curs AssignaturasemestreECTS Asp.Legals Gest76 Diss.Exp.Anàl.D76 Optativa 176 Optativa 276 Pràcticum 176 Optativa 386 Optativa 486 Pràcticum 286 Treball Final812 Quart curs Biologia Bioquímica Biotecnologia On es troben els pràcticums?

4 rt curs AssignaturasemestreECTS Diss.Exp.Anàl.D76 Itinerari: Medi Natural AssignaturasemestreECTS Optativa 176 Optativa 276 Optativa 376 Pràcticum 176 Optativa 486 Optativa 586 Pràcticum 286 Treball final812 Itinerari: Tecnologia Ambiental AssignaturasemestreECTS Optativa 176 Optativa 276 Optativa 376 Pràcticum 176 Optativa 486 Optativa 586 Pràcticum 286 Treball final812 4 rt curs AssignaturasemestreECTS Bioq.Anal.Clín.76 Diss.Exp.Anàl.D76 Bioinformàtica76 Optativa 176 Pràcticum 176 Optativa 286 Optativa 386 Pràcticum 286 Treball Final812 Ciències Biomèdiques Ciències Ambientals Quart curs

Modalitats 1) Pràcticums en entitats externes (PI, PII i TFG) 2) Pràcticums en grups recerca (PI, PII i TFG) 3) Erasmus, SICUE (PI, PII i TFG) 4) Pràcticum intern a la Facultat (PI, PII i TFG) 5) Combinacions (p.e. PI en una entitat i PII+TFG en un grup de recerca, PI Erasmus i PII+TFG en entitat externa, etc.) Aposta per una oferta “externa” àmplia i de qualitat en les seves diferents modalitats Raons: experiència i futur professional dels estudiants estratègia de relació universitat-empresa Com es poden fer els Pràcticums i el TFG?

Curs : Pràcticums i TFG finalitzats Pràcticum I: 421 Pràcticum II: 414 Treball Fi Grau: 444 Dels quals 167 en Entitats Externes, 139 en Grups de Recerca UB i 138 Erasmus. Nota Mitjana: 8,55

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG Enquesta realitzada als alumnes, 253 respostes (57% dels TFGs finalitzats) Si has fet els Pràcticums i TFG com un bloc sencer (PI + PII +TFG), on ho has fet?

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG Creus que els Pràcticums i Treball de Fi de Grau han assolit els objectius proposats en el projecte?

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG Creus que els Pràcticums i Treball de Fi de Grau t’han proporcionat una bona formació en els temes desenvolupats en el projecte?

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG Aquestes assignatures (PI, PII i TFG), en relació al nombre de crèdits, comporten una quantitat de treball, dedicació i esforç:

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG Aquestes assignatures (PI, PII i TFG), han satisfet les teves expectatives?

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG Cas que ho hagis fet en una Entitat Externa o estada Erasmus, el tutor EXTERN ha complit les seves funcions?

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG El tutor INTERN (de la UB) ha complit les seves funcions?

Curs : Valoració dels alumnes dels Pràcticums i TFG En definitiva, creus que per a la teva formació, els Pràcticums i el Treball de Fi de Grau han estat:

Curs : Alumnes en Pràcticums Entitats externes: 174 Grups Recerca UB: 143 Erasmus: 144 Total: 461 Aquest curs, 85 entitats externes / empreses han ofert uns 216 projectes

Previsió d’alumnes que faran pràcticums en propers cursos Biologia: 165 Bioquímica: 55 Biotecnologia: 70 Ciències Ambientals:70 Ciències Biomèdiques:90 Total: 450 (aprox.) Estimació del repartiment en modalitats Erasmus: 125 a 150 Entitats externes: 150 a 200 Grups Recerca UB: 125 a 150

Per l’alumne que realitza els pràcticums i TFG en bloc: 24 crèdits = 600 hores Pràcticum I: 150 hores TFG: 300 hores (de les quals considerem que aprox. 100 hores són per a redactar la memòria i preparar l’exposició) Total flexibilitat de calendari i horari, depenent de les especificitats del projecte i la disponibilitat de l’alumne (recordeu que encara no ha acabat el grau!). No totes les hores han de ser “presencials” (especialment en el TFG), però en general considerem que han de predominar. Pràcticums I TFG, quantes hores? Pràcticum II: 150 hores Alguns exemples de dedicació per part de l’alumne en un pràcticum (150 h):  2 mesos: 4 h / dia, de dilluns a divendres (20 hores setmanals)  3 mesos: 4 h / dia, 3 dies / setmana (12 hores setmanals)  1 mes: jornada complerta (37,5 hores setmanals)  Variable, en funció del projecte i/o disponibilitat de l’alumne

Una comissió acadèmica avalua i aprova les propostes de projectes. L’alumne ha de tenir un tutor en l’entitat que es responsabilitza del seguiment de l’alumne, col·labora en la seva formació i en l’avaluació. La facultat assigna a cada alumne i projecte un tutor ‘intern’, de la UB. El professor assignat participa en el seguiment de l’alumne i n’és el responsable final de l’avaluació. Els coordinadors de pràcticums, caps d’estudis i equip deganal fan el seguiment de tot el procés. Avaluació i seguiment de projectes en entitats Hem de garantir la qualitat dels pràcticums i el TFG. Els alumnes han d’adquirir les competències que els preparin per l’exercici d’activitats professionals. PI, PII I TFG són assignatures: cal avaluar l’alumne

Alumne Tutor Entitat Tutor UB Coord. PAS Coordinador Pràcticums Entitats Externes Caps d’estudis Equip deganal Personal Administració: Secretaria Biologia Pràcticums en Entitats Externes: les persones i l’estructura

Que li demanem al tutor de l’entitat externa? -Col·laboració en l’avaluació. Després de PI i PII demanem que el tutor extern enviï al tutor UB la seva qualificació mitjançant unes rúbriques d’avaluació. - Direcció i tutorització de l’alumne/a en el projecte. - Informe final qualitatiu per adjuntar com a evidència pel Tribunal del TFG del seguiment de l’alumne/a. -Comunicació amb el tutor UB per qualsevol incidència o consulta que calgui

Presentació de Projectes per part de les Entitats de PI+PII+TFG i/o PII+TFG: del 5 de febrer al 24 de març de Validació i aprovació final dels Projectes: 4 d’abril de Inscripció als Projectes per part dels alumnes: del 7 d’abril al 12 de maig de Si el projecte té entrevista s’ha de realitzar en aquest període (l’alumne us haurà d’haver contactat). En aquest darrer cas els resultats de l’entrevista s’han de rebre del 12 al 16 de maig de 2014 via Assignació dels alumnes als Projectes en funció de la seva elecció, currículum acadèmic i adequació al perfil de la plaça: del 19 al 27 de maig de Comunicació d’assignació de projectes, via , als alumnes i als tutors de les entitats externes: del 28 de maig al 2 de juny de Calendari

Inici de la gestió de Convenis UB-Entitats (només en el cas que no en disposem) i programes dels alumnes : del 4 de juny en endavant. L’alumne s’ha de posar en contacte amb el seu tutor de l’Entitat Externa: del 2 al 20 de juny de Comunicació de l’assignació de Tutor UB a l’entitat i a l’alumne: del 25 de juny al 18 de juliol Primer contacte entre el Tutor de la Entitat Externa i el Tutor UB: en el decurs del mes de juliol de * Aquest calendari pot estar sotmès a modificacions. Calendari

Alta d’un nou projecte de pràcticum 1)Entreu a 2)Cliqueu 3)Teniu les instruccions a Instruccions per a la realització de les propostes en la secció Documentació Entitats 4)Cliqueu a Proposta de projectes de les Entitats 5)Per entrar cal posar com a usuari: empreses i com contrasenya: practicumbio 6)Ja us podeu donar d’alta com a entitat externa. Cas que ja us hagueu donat d’alta anteriorment, heu d’entrar amb els vostres codis d’accés. 7)Podeu entrar nous projectes

Fitxa projecte: què cal detallar? 1)Dades del tutor / departament o unitat 2)Títol del projecte 3)Resum del projecte i de les tasques a desenvolupar 4)Equips i tècniques a utilitzar 5)On es desenvoluparà la feina (lloc i adreça): presencialitat, desplaçaments, treball de camp,... 6)Graus on s’oferirà el projecte 7)Especificitats:  De coneixements previs de l’alumne  Entrevista a l’alumne/a, cas que sigui necessària. Si no indiqueu entrevista, no podeu fer a posteriori cap selecció d’alumnes.  Possible remuneració i/o pagament de desplaçaments i dietes. 8)Període de realització: possibles calendaris i horaris, i si es disposa de flexibilitat per acordar-ho amb l’alumne. En principi, en el curs , els pràcticums haurien de realitzar-se entre el Juliol de 2014 i Juny de )El projecte s’ofereix com PI+PII+TFG i/o PII+TFG

Entrevista personal a l’alumne/a?  És necessària per les característiques del projecte?  Cas que vulgui realitzar-se, cal: 1)Posar-ho i remarcar-ho ben clarament a l’apartat d’especificitats de la fitxa del projecte. 2)En el mateix apartat, dades de contacte de la persona a qui s’han d’adreçar els alumnes (en cas d’estar interessats en el projecte). 3)En els primers dies del període d’inscripció als projectes per part dels alumnes (no més tard del 22 d’abril), s’han de posar en contacte amb vosaltres. 4)Heu d’admetre totes les sol·licituds i realitzar l’entrevista personal. Cas que tingueu moltes sol·licituds, podeu establir mecanismes de selecció via curriculum (i només realitzar entrevista personal als que considereu més adients). 5)No més enllà del 16 de maig, ens heu de fer arribar la vostra valoració enviant un a En el missatge heu de fer constar cadascun dels alumnes dels quals heu rebut sol·licitud d’entrevista amb la seva qualificació. Si considereu a l’alumne NO APTE heu de posar un 0,0 com a qualificació; si és APTE ha d’anar acompanyat d’una qualificació d’entre 5,0 i 10,0. 6)Si heu qualificat amb un 0,0 l’alumne no us serà assignat. Dels APTES us assignarem l’alumne en funció de: la vostra qualificació, nota mitjana de l’expedient, crèdits superats, adequació al perfil de la plaça i ordre de selecció de projectes per part de l’alumne.

Entrevista personal a l’alumne/a?  Observacions importants: A.Si heu consignat entrevista cal que: 1)Heu d’atendre tots els alumnes sol·licitants. 2)No podeu “tancar” el projecte i deixar d’atendre sol·licituds, encara que ja hagueu entrevistat alumnes que us semblin del tot adients pel projecte. 3)Tingueu present que els alumnes escullen diversos projectes (fins a 10) i que per tant és possible que el millor alumne des de la vostra perspectiva no us marqui com a primera opció. Podria doncs arribar a ser possible que cap dels alumnes que heu valorat com a APTES sigui assignat al vostre projecte. En aquest sentit no us recomanem que només consigneu un únic alumne com a APTE. B.Si no heu consignat entrevista: 1)No podeu “seleccionar” alumne pel projecte. Penseu que molts alumnes poden no contactar amb vosaltres simplement per prudència, no pas per manca d’interès. 2)Si ho desitgeu podeu atendre si us contacta un alumne interessat, però només amb criteri informatiu. No ens podeu retornar valoracions d’aquestes possibles “entrevistes”.

Quines gestions cal fer abans que l’alumne/a comenci l’estada en l’entitat externa? 1)Donar d’alta el projecte via web 2)Conveni signat amb l’entitat (si l’entitat externa no en té o no està vigent) 3)Projecte formatiu exclusiu de l’alumne/a Ambdós documents (conveni i projecte formatiu) són necessaris perquè l’assegurança escolar cobreixi l’estada de l’alumne/a a la vostra entitat.

Retorn i reconeixement de la vostra col·laboració Certificat d’entitat col·laboradora Avantatges en el lloguer d’espais de la Facultat Possibilitat d’explorar projectes de col·laboració amb grups de recerca de la Facultat Coneixement dels alumnes i retorn de la formació amb la seva tasca en el projecte. Certificat personal de participació per a cada tutor Visualització –si ho desitgeu- com a entitat col·laboradora a la pàgina web de la facultat

Coordinació acadèmica i suport administratiu pràcticums (incidències i comunicacions diverses): Ariadna Coordinador Pràcticums Entitats Externes: Francesc Vicedegà Àrea Acadèmica - Graus: Gustavo Degà Facultat de Biologia: Joaquim Secretaria Biologia (gestió administrativa dels pràcticums): Esther Cap Secretaria Biologia: Dolors

Gràcies!!