Descobrint el Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Què és la tecnologia?.
Elaboració d’un mapa temàtic
Informació i sensibilització
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
COM PRESENTAR UN TREBALL
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
L’informe de laboratori
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Validació de l’experiència professional
1 1.
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Seminari d’Educació Especial
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
Informació i sensibilització
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Presentació BATXILLERAT
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
les competències bàsiques
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
El Treball de Recerca.
Plantilla per realitzar un projecte
Aula Oberta IES Arnau Cadell
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Descobrint el Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques Curs 2014/2015

Introducció La normativa actual estableix que en el quart curs de l’ESO tot l’alumnat ha de realitzar un projecte de recerca en equip. Recerca: Treball de descobriment, recuperació, investigació i comprovació de documents mitjançant la consulta a centres de documentació o bases de dades a través de les xarxes documentals o la telemàtica.

En la normativa podem llegir... L’objectiu del projecte de recerca és: Contribuir al desenvolupament de les competències bàsiques de l’ESO. Especialment, la competència d’aprendre a aprendre, la competència d’autonomia i iniciativa personal i la competència de treball en equip

Característiques del projecte de recerca a quart d’ESO El Projecte de Recerca té com a finalitat introduir els alumnes en la tècnica i els processos d’un treball d’investigació. El projecte esdevé una concreció pràctica per aplicar, de manera relacionada, els continguts i les destreses apreses en les diferents assignatures. Es un exercici pràctic de comunicació que obliga a determinar-ne la intencionalitat. Es tracta d’escollir un tema, definir-ne els objectius i realitzar un processament personal per tal d’arribar a unes conclusions argumentades.

QUINA ÉS LA PROPOSTA ? OBJECTIU : Conèixer els recursos que ofereix als investigadors el Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques de CRONOGRAMA DE TASQUES: Escollir un tema dels que el MAE ens ha ofert enguany Formular la hipòtesi Realitzar el treball seguint la plantilla anomenada “ Full de Projecte”. Portar a terme la presentació del treball davant el tribunal avaluador en l’Auditori. Haureu de tenir en compte els 10 punts bàsics per a una presentació en públic.

Concretar el projecte vol dir... * Formular una hipòtesi o objectiu. * Planificar el mètode de treball a seguir * Integrar la informació procedent de diverses fonts * Redactar el contingut vetllant per la coherència i cohesió textual i determinant la seva estructura. * Arribar a unes conclusions argumentades per mitjà d’un informe escrit. * Preparar l’exposició oral ( breu)

Estructura del treball El treball, que es presentarà en català, ha de tenir aquests apartats: Portada Índex Introducció Cos del treball Conclusions Bibliografia i referència a altres fonts d’informació S’haurà de fer una còpia en paper que s’arxivarà en la Mediateca.

Per a la composició de la portada es tindrà en compte unes normes estàndard però que necessàriament hauran d’incloure el títol del treball, els noms i cognoms del grup d’alumnes que l'han realitzat i el grup-classe al qual pertanyen. A la pàgina de l’índex hauran d’aparèixer els títols dels apartats constituents del treball (introducció, parts, conclusió i bibliografia) i el número de pàgina on comença cada apartat; mai se’n fa constar la pàgina final. En la introducció es redactaran breument algunes idees sobre el treball que es presenta, com és ara les raons per les quals s’ha triat, les hipòtesis de treball, els principals trets de la disposició del tema i d’altres qüestions que configurin el punt de partença i, si escau, de la planificació del treball. El cos del treball n’és la part més important, on s’exposa tot el desenvolupament de la recerca. En les conclusions es farà un resum de les idees principals a les quals s’ha arribat.

PROCEDIMENT DE TREBALL Un cop obtinguda, classificada i estudiada la informació sobre el tema a desenvolupar, s'intentarà fer un esquema amb els punts més importants a tractar, de manera que formin un eix coherent i on sempre es distingeixi la informació recollida de la que s'ha elaborat de manera original. En alguns casos interessarà la realització d'activitats de camp (enquestes, experiments, muntatges, visites, etc.) o l’aprenentatge de noves tècniques (informàtiques, audiovisuals, de laboratori...) i no només activitats de recerca bibliogràfica o a Internet. L'objectiu del treball és posar en marxa determinats procediments que preparin per adaptar-se a situacions semblants de la vida acadèmica o professional posterior. La realització del treball haurà d’acabar necessàriament amb una acurada presentació escrita i amb una exposició oral en públic, feta de manera ordenada i coherent, que, en el nostre centre, anirà necessàriament acompanyada d’una presentació visual en pantalla (power-point, ...).

Normes ortogràfiques S’ha de tenir molta cura per redactar amb un respecte escrupolós envers les normes ortogràfiques i gramaticals.

AVALUACIÓ Per a l’avaluació d’aquesta matèria, que té la consideració de matèria optativa, es valorarà principalment el procés global del treball realitzat i la perseverança en la consecució de les fites proposades, i no únicament els resultats obtinguts. La qualificació final, que és individual, caldrà que contempli la capacitat d’autonomia per gestionar la pròpia feina, així com l’actitud de cooperació i responsabilitat en el treball en grup. El treball serà presentat i defensat davant d’un tribunal que s’encarregarà de fer-ne l’avaluació.

PER LA QUAL COSA... * S’ha de realitzar un únic treball de recerca. * De cap manera, pot ser una juxtaposició de diverses feines fetes paral·lelament per cada component de l'equip.

ATENCIÓ! Un treball de recerca no pot ésser mai, en la seva part més important, a la transcripció de fragments extrets de bibliografia, de revistes especialitzades o d'Internet, sinó que tota aquesta informació caldrà confrontar-la, sintetitzar-la i reelaborar-la, aportant la visió personal de l’equip.