Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
SESSIÓ VI. PREVENCIÓ DE RECAIGUDES I SEGUIMENT.
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
Quins són els principals reptes a l'hora d'avaluar polítiques d'àmbit local? Jordi Sanz Analista.
Elaboració de Plans Individualitzats
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Xarxa Productes de la terra
AVALUACIÓ DELS PLANS EDUCATIUS D’ENTORN Presentació
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Banc de Bones Pràctiques de VIC (BBPV)
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
Eines per avaluar centres educatius
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
1 1.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Presentació de la Guia per a la identificació i
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Seminari d’Educació Especial
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Presentació de 1r d’ESO Curs
Programa Centres Ecoambientals
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Com fer una presentació? Comunicació oral
Títol de l’experiència:___________________________
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
EL CONSUM DE DROGUES ENTRE LA POBLACIÓ HOMOSEXUAL USUÀRIA D’ESPAIS D’OCI NOCTURN DE CATALUNYA.     UNA APROXIMACIÓ QUANTITATIVA.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn Francesc Pedró Sector policy advice UNESCO

Metodologia Excel.lent aproximació a l'avaluació de programes Èmfasi en els resultats en relació amb els objectius No en la qualitat de la feina dels participants, ni de les activitats realitzades Dèficits de naixement que determinen les opcions metodoloògiques: indefinició/inespecificitat/variabilitat del programa, significació estrictament local - negociació absència de criteris d'avaluació (ex-ante) absència de dades de seguiment dels alumnes

Metodologia Res superior a l’experimentació Però necessitat de respondre quick and dirty Avaluació d’impactes en educació: ningú no ho sabia que s’avaluarien els impactes!!! Concepte elusiu d’impacte en el món pedagògic

Metodologia Altres possibiitats: impacte agregat a nivell de centre, però i d’alumne? caldria una avaluació longitudinal? limitació temporal: quants anys per veure els impactes? I els aspectes cost-benefici i cost-eficiència? es podrien haver gestionat els diners millor? haurien donat millors resultats en altres actuacions?

Metodologia A millorar formalment: Comunicació dels resultats: la tinta vermella! la complexitat dels gràfics Comunicació dels resultats: policy briefing: orientació a l'usuari, no a les caracteristiques del programa quins són els missatges clau? Per a què han servit els PPE? Valen el que costen? Han estat gestionats eficientment? Han de tenir continuïtat els PEE?

Moltes gràcies!

Recomanacions Acord de principi sobre les recomanacions Els PEE, una bona intuïció  mal traduïda/expressada… erràtica? però que conflueix en l'esfera local i genera xarxes, innovacions i espais educatius nous (quin impacte?) Efecte repartidora?

Recomanacions Què fer? Quina és la problemàtica? Han de continuar els PEE? Es pot fer millor? Binomi autonomia-avaluació

Recomanacions Primer, quin és el problema? necessitat d’explorar millor les xarxes (capital social)? govern, territori, centre, famílies Beneficiaris o participants? necessitat de millorar l’eficiència (qualitat i equitat)? programes específics

Recomanacions Segon, han de continuar? Així, no (tot I reconèixer les dificultats d’aturar-los) En un context de recursos limitats, han de competir amb d'altres estratègies de: millora de resultats acadèmics (dins i fora de l'aula) equitat i cohesió social (efecte agregat família i grup d'iguals) ús social de la llengua Els diners emprats haurien donat millors outcomes si invertits en altres programes específics?

Recomanacions Tercer, es pot fer millor? Millor diagnòstic de necessitats (documentació) Especificitat dels programes: resposta a una necessitat, objectius orientats als resultats Supervisió i suport en el procés Avaluació de resultats, seguint el progrés individual dels alumnes Millor seguiment dels alumnes (EMIS) Disseminació i generalització de les bones pràctiques

Recomanacions Síntesi satisfactòria? Els PEE han de desaparèixer com a paraigües global per donar lloc a programes: Específics concurrents (opt in) i competitius i avaluables (amb acreditació d’impacte)

Moltes gràcies!