Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porEugenia Alba Ruiz Modificado hace 5 años
1
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
XAVIER REIG COORDINADOR CENTRES DE DIA DE MARTORELL I SANT FELIU DE LLOBREGAT GERMANES HOSPITALÀRIES. SAGRAT COR, SSM. MARTORELL BARCELONA, 11 DE FEBRER DE 2010
2
PARTICIPANTS DEL GRUP Fátima Agra. Fundació Marianao
Pilar Artacho. Fundació Lar Silvia Baliño. Fundació Nou Camí Alexandra Lara. Fundació els 3 Turons Anna Martínez. Benito Menni Mercedes Montoy. Fundació Marianao. Marta Poll. FECAFFAMM Josep Tristany. Sagrat Cor, SSM Tina Ureña. CPB Francisco Villegas. CHM Les Corts
3
OCI I SALUT MENTAL Ocupació significativa i satisfactòria per la persona del temps lliure En Salut Mental és característic que el temps lliure és la major part del temps
4
FUNCIONS Utilització de les activitats d’oci com a mitjà per assolir quotes de salut, independència, participació, integració a la comunitat i qualitat de vida La vinculació al club ajuda a combatre la simptomatologia negativa, permet treballar l’autoestima, l’autonomia i les xarxes relacionals Valor afegit: dur a terme una tasca que pot tenir beneficis per a tercers i promou la lluita antiestigma
5
Club Social i la Xarxa de Salut Mental
En relació amb la xarxa de salut mental en global Entendre’l com espai d’inclusió social Recerca d’actuacions conjuntes Cal repensar la relació entre el Club Social i els SRC/CD Recerca de complementarietat Definició clara de funcions i activitats ofertes des d’ambdós serveis
6
Club social i xarxes socials
Encaix a tres bandes: serveis socials - club social - xarxa de salut mental Xarxa comunitària “informal”: potenciar i anar a la recerca d’activitats conjuntes Participació de ple dret en els diferents plans comunitaris establerts al territori
7
PERFILS Persones molt depenents amb dèficits importants i manca de xarxes socials Persones amb alt nivell d’autonomia que tenen el club com espai de referència Persones que poden participar en l’acompanyament d’altres socis, la gestió del club i l’establiment de relacions comunitàries del servei
8
PARTICIPACIÓ La participació comunitària comença per la implicació dels propis socis en la gestió del club Participació en els actes culturals, socials i polítics del territori Això afavoreix la inclusió social i la lluita contra l’estigma
9
Metodologia: horaris i activitats
Realitzar les activitats en espais normalitzats Equilibrar l’atenció individual i la grupal Objectius de les activitats: perquè les fem Organitzar el temps de lleure Convertir-se en espai de referència Promoure la participació i l’autogestió Avençar en les relacions significatives amb l’entorn Organitzar els horaris en funció de les necessitats del territori Dificultats de temps i dedicació
10
CARACTERÍSTIQUES DELS PROFESSIONALS
Coneixements de l’àmbit de la salut mental Flexibilitat Creativitat Permeabilitat Capacitat per promoure la participació activa de l’usuari Promoció d’estils de relació solidaris Obert a la demanda del soci i del teixit social
11
CONCLUSIONS Transversalitat Flexibilitat
12
MOLTES GRÀCIES
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.