En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Advertisements

Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
El disseny curricular d’educació primària
UniTAT DIDÀCTICA EL PES DE LES MOTXILLES
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES: metodologia i estratègies didàctiques PROJECTES DE TREBALL Sant Andreu Setembre-08 Roser Canals Cabau.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LES ALTES CAPACITATS DETECCIÓ l ACTUACIÓ EN L’AMBIT EDUCATIU
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
APRENENTATGE MULTINIVELL
Recursos Informàtics en Història
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Un currículum competencial per a l’educació primària
LA PRESA DE DECISIONS PER AL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM
Introducció i objectius
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
El disseny curricular de l´educació obligatòria a partir de
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
les competències bàsiques
El desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
EL NOU ROL DEL PROFESSOR !
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Miquel Navarro i Oriach.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent

EL DESPLEGAMENT DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES cal prendre decisions sobre com ensenyar i com avaluar què ensenyar i què avaluar LES ESTRATÈGIES D’APRENENTATGE relatiu a L’E/A DELS CONTINGUTS DISCIPLINARIS relatiu a L’E/A DE LES COMPETÈNCIES relatiu a LES ESTRATÈGIES D’ENSENYAMENT relatiu a LA GESTIÓ SOCIAL DE L’AULA relatiu a L’AVALUACIÓ relatiu a Model didàctic Que conformen el

MODEL DIDÀCTIC estratègies estratègies gestió de d’ensenyament d’aprenentatge gestió de l’aula continguts avaluació enfocament disciplinari aplicat metodologies expositives interactives retenir informació coneixement estratègic usar el avaluació psicomètrica formadora gestió autònoma centralitzada

LA SELECCIÓ I LA SEQÜENCIACIÓ DELS CONTINGUTS ES FA... Què ensenyar i què avaluar relatiu a l’E/A dels continguts disciplinaris LA SELECCIÓ I LA SEQÜENCIACIÓ DELS CONTINGUTS ES FA... Aprenentatge disciplinari Aprenentatge competencial segons la importància, la presència i la utilitat en l’activitat quotidiana de l’alumnat segons la importància i la significativitat en la xarxa de continguts disciplinaris segons la lògica de l’aprenentatge de l’alumnat: del simple al complex del concret a l’abstracte del més proper al més distant del general al particular respectant la ZDP segons la lògica de la matèria

Per aprendre s’utiliten aquestes estratègies... Transmissió d’informació Construcció i comunicació del coneixement Aplicació estratègica del coneixement incorporar i retenir la informació i les habilitats que la mestra ensenya interioritzar la informació i desenvolupar les habilitats per fer-ne ús. saber quan i per a què és útil un coneixement. aplicar els continguts en contextos diferents dels que s’han après analitzar críticament el procés seguit: planificar, diagnosticar, regular i avaluar resultats repetir i memoritzar mecànicament treball individual desenvolupant les tècniques d’estudi que faciliten la retenció construir socialment el coneixement a partir del diàleg, compartint significats i conclusions construir socialment el coneixement i els processos d’aprenentatge prioritzar el recordar i el comprendre la informació,... És a dir, el saber. prioritzar l’ús del coneixement per explicar, demostrar, justificar, argumentar prioritzar activitats on calgui planificar, prendre decisions, emetre opinions o judicis

L’activitat a l’aula utilitza aquestes estratègies d’ensenyament... Estratègies expositives Estratègies interactives la protagonitza l’alumnat: treball individual, en grup i amb el/la mestra la protagonitza el/la mestre/a es basa en projectes, resolució de problemes, simulacions, estudi de casos,... en els que l’alumnat elabora, estructura i organitza informació, individualment i col·lectiva. es centra en facilitar informació, elaborada, estructurada i organitzada es basa en explicacions, preguntes/resposta, lectures, treballs individuals i en petit grup prioritza la interacció espontània i el treball cooperatiu té una estructura fix: Inici, desenvolupament (explicació o lectura), exercicis i feines per a casa condicionada al moment de la seqüència i a les oportunitats didàctiques que es presenten

La gestió social de l’aula és... Centralitzada Autònoma L’activitat de la mestra s’adreça a tot el grup i la de l’alumnat és individual La intervenció del professorat és discrecional i l’alumnat gestiona el treball del grup amb certa autonomia El treball en grup és esporàdic i per aplicar mecànicament aprenentatges anteriors L’alumnat i el professorat treballa prioritàriament en el context d’un grup (cooperatiu o no). En el global de la seqüència didàctica, l’aprenentatge individual és comparteix i interactua amb l’aprenentatge dels companys L’aprenentatge d’un alumne/a és independent del dels companys. La mestra predetermina continguts, tasques, espai i temps L’estratègia didàctica i la seva dinàmica condicionen decisivament continguts, tasques, espais i temps

L’avaluació està... Centrada en la funció social Centrada en la funció pedagògica es posa l’èmfasi en la finalitat certificadora de l’avaluació (classificar i seleccionar) es posa l’èmfasi en la funció diagnòstica i reguladora. La certificació és un producte més. l’avaluació inclou aproximacions qualitatives i globals sobre els processos d’aprenentatge i sobre els resultats ha de ser objectiva i ha de mesurar els aprenentatges amb precisió l’avaluació de resultats també té una component reguladora del procés d’aprenentatge de l’alumne/a i de les estratègies d’ensenyament aplicades. l’avaluació de resultats ha de servir fonamentalment per a la certificació. les activitats d’avaluació `’orienten cap a l’apropiació d’objectius, la comunicació de criteris d’avaluació i l’autorregulació les activitats d’avaluació de resultats estan clarament orientades a la qualificació les activitats d’avaluació s’integren en el procés d’aprenentatge i no es diferencien de les activitats d’aprenentatge les activitats d’avaluació són al final del procés d’aprenentatge l’avaluació és una funció exclusiva del professorat es proposen activitats d’avaluació mútua, de coavaluació i d’autoavaluació