Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Les amistats estan fetes de trossets....
Les entrevistes: Segona part
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Una experiència a sisè de Primària
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
REUNIÓ INFORMATIVA.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Projecte de P-3 4a Part Curs
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Descobrint un tresor amagat
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
DIADA DE LA PAU A SJO.
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
EL COLOR BLAU.
Objectiu Educatiu Trienni
La llegenda en el Poblat Ibèric
Treballem la tardor Cicle Inicial.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
TECNOLOGIA.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Interacció escola - entorn.
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
ELS PRIMERS DIES A P3.
BIBLIOTECA - MEDIATECA
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL QUADRAT LES MARIETES.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

La premsa com a font documental (Sebastián Gertrúdix, mestre d’Educació Primària)

Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies, llibres, guies i revistes especialtzats, enciclopèdies, diccionaris, fulletons. 3. Internet. 4. El periòdic. 5. DVD i CD educatius. 6. Llibres i materials d’editorials educatives.

Guíes especialitzades, lupes, mostres recollides…

Material fet per nosaltres

Estem subscrits al periòdic

Sempre hem utilitzat la premsa com a font documental a les nostres classes, però els últims deu anys, aproximadament, ho hem fet de manera cada vegada més sistematitzada.

Com organitzem l’arxiu documental procedent del periòdic Com organitzem l’arxiu documental procedent del periòdic? La informació s’arxiva en carpetes per temes generals i és col·locada per ordre cronològic. A mesura que augmenta, el tema general es va subdividint en altres temes, com si fossin branques d’un mateix arbre. La informació és seleccionada diàriament pel professor ajudat per una parella d’alumnes (ho fan per torn), en horaris destinats a aquesta funció. A part del contingut, la notícia ha de portar el nom del diari i la data.

Les notícies són arxivades en carpetes per temes.

Abans de ser arxivada, la informació és llegida als companys pel professor i els dos responsables setmanals. Es llegeix el títol, els subtítols i el primer paràgraf.

Els llibres que anem construint: Al llarg del curs, aprofitant les hores d’informàtica i alguna altra de Coneixement del Medi que anem a l’aula d’ordinadors, els alumnes, per parelles, van passant la informació arxivada en paper a les carpetes digitals de cada tema general que hem creat. Aquesta informació s’afegeix a la dels anys anteriors.

Tota la informació acumulada durant cursos és recopilada en aquests llibres digitals que l’alumne s’emporta a casa en finalitzar el cicle superior.

Independentment de la informació que anem arxivant i passant als llibres digitals, al començament de cicle i de curs el professor i els alumnes fem una proposta de temes generals per treballar amb més profunditat. Aquests llibres es treballen durant tot el curs (o el cicle) i es construeixen amb la informació de les diverses fonts que ja hem descrit al començament.

De l’arxiu documental del periòdic n’agafem només les informacions que considerem de gran valor i, aleshores, fem una lectura exhaustiva i prou comentada a la classe. Cada nen i cada nena va fent el seu propi llibre, les pàgines del qual es van guardant en carpetes individuals, de manera que al final del cicle o del curs, s’enquadernen formant un autèntic llibre, construït per tota la classe.

Les carpetes es guarden en safates a l’aula.

Alguns dels temes generals que hem treballat aprofitant la informació del periodic: La població. El medi ambient. El nostre cos. L’energia Seguiment d’activitats esportives. Els agents naturals Conflictes i guerres. Accidents greus. El clima. Registre del temps i la temperatura. Hores de Sol i de Lluna. Els dinosaures. El llibre de l’espai: l’exploració espacial. La prehistòria. Etc.

El periòdic també ens permet: Agafar dades de les temperatures de diverses ciutats de Catalunya, Espanya i el món. Calcular diàriament les hores de Sol i de Lluna, i la fase lunar. Recollir dades per treballar el càlcul i les matemàtiques. Retallar sudokus i altres passatemps per treballar a l’aula. Fer un seguiment de l’actualitat diària a través de les portades. Fer el seguiment de les activitats esportives que interessen més als nens i nenes, recomanar programes de tv etc.

Finalment, la informació que ens proporciona el periòdic: -És real i això fa despertar l’interès de tots nosaltres, ja que pot afectar a la nostra vida. -Ens enriqueix culturalment a tots els nivells. -Ens fa veure que totes les matèries tenen relació entre elles i que canvien constantment. -Ens ajuda a llegir i escriure amb sentit, per comprendre el contingut de la notícia.