VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

Equacions amb dues incògnites.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
Salut mental i prevenció
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
L’Expressió escrita.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Memòria de mig any LPOs Aina serra Laia ferré.
Agraïm als companys i companyes del sindicat STEILAS aquesta guia que ens han facilitat i que hem traduït i adaptat al nostre context pel seu enorme interès,
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Presentació de la Guia per a la identificació i
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
SALUT MENTAL.
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Perfil dels enquestats
d'ensenyança-aprenentatge
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
Llengua i identitat a Catalunya 2008
SALUT MENTAL.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Coneixements i idees previs
SALUT MENTAL.
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Transcripción de la presentación:

VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

HISTORIA Projecte que va començar al 1999 Meta: crear consciència de risc en dones especialment exposades al VIH La pregunta bàsica: Com formar el grup? Com motivar a les dones? Aquest treball forma part d’un projecte possat en marxa per l’Associáció de Planificació Familiar de Catalunya i Balears conjuntament amb l’equip municipal de Santa Coloma de Gramenet. El fet de formar un grup era perqué són conscients de les limitacions de l’abordatje individual. Formar el grup tampoc era suficient perquè n’hi havia una falta de compromís de l’assitencia per part de les dones, per això buscaven un grup natural.Trobar el grup natural de les dones maltractades quedava resolt el problema del formar el grup i a més com una segona estratègia, s’aprofitava l’espai de reflexió que hi havia en la mateixa casa d’acollida. Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

IDEAL Trobar un grup natural Amb vulnerabilitat especial davant el VIH Dones motivades pel canvi La vulnerabilitat especial davant el VIH es justifica per: -factors biològics (el fet de ser dona) -factors psicosocials: per exemple centrant-lo en la relació amb la seva parella, per la subordinació a les iniciatives i decisions que pren el seu company (ja sigui per dependència econòmica o per altres motius). Aquestes dones només s’informen dels riscos per la via general i no reben cap informació adequada a la seva cirscunstancia. Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

DONES EN CASES D’ACOLLIDA PER MALTRACTAMENTS IDEAL Trobar un grup natural Amb vulnerabilitat especial davant el VIH Dones motivades pel canvi DONES EN CASES D’ACOLLIDA PER MALTRACTAMENTS Dones motivades pel canvi vol dir que volen preguntar, escoltar i pensar, passan d’una actitud pasiva, rebre informació, a ser elles les que demanden. Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

Crear consciència de risc en les dones especialment exposades al VIH OBJECTIU GENERAL Crear consciència de risc en les dones especialment exposades al VIH Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

Què vol dir dones especialment exposades al VIH? Dones amb diversos embarassos no desitjats relacions sexual múltiples i transitòries parelles usuàries del sexe comercial en definitiva DONES AMB DIFICULTATS PER INCORPORAR LES SITUACIONS DE RISC Són dones que manifesten sentiments de culpabilitat, sobrecarrega emocional. Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

OBJECTIUS específics Descubrir els valors i creences que generen el discurs de la negació del risc Ajudar a identificar en el seu discurs les conductes o pràctiques de risc Millorar la informació sobre les vies de transmissió i pautes de prevenció del VIH. Transformar-les en agents actius de la seva salut. Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

dones de les cases d’acollida de POBLACIÓ DIANA dones de les cases d’acollida de GIRONA BARCELONA TARRAGONA LLEIDA Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

METODOLOGIA Dinàmica grupal discussió en grup Lloc discussió de casos concrets demostració pràctica Lloc casa d’acollida/ altres Total de 6 sessions (de 90 minuts cada sessió)) Professionals (2, sanitari/psicòleg) Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

CONTINGUTS Concepte de sexualitat (dimensió reproductiva i de plaer) La prevenció en relació a la dimensió reproductiva. La prevenció lligada a les infeccions de transmissió sexual Concepte de ITS i Sida Presentació del recurs de referencia Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

AVALUACIÓ DE PROCÉS Nombre de sessions Assistència al taller Participació activa Enquestes inicials i finals contestades Continguts per sessió Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

AVALUACIÓ DE PROCÉS Nombre de sessions Assistència al taller Participació activa Enquestes inicials i finals contestades Continguts per sessió DE RESULTATS Grau de coneixement segons enquesta final Actitud davant l’autocura Habilitat en relació als usos dels mètodes de “doble protecció” Grau de satisfacció de les dones davant el taller En l’actitud davant l’autocura l’indicadors és quan la dona demana visita al PASSIR o bé a planificació familiar. Per això és important que no estigui com a protocol a la casa d’acollida. Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

Estan a la casa, lloc comú Totes són en un moment especial EVOLUCIÓ 1999-2005 Grup natural Maltracte Estan a la casa, lloc comú Totes són en un moment especial Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

EVOLUCIÓ 1999-2005 Grup natural Grup heterogeni en relació al lloc d’origen Maltracte Història d’altres “maltractes” Estan a la casa, lloc comú Dificultat de consensuar horaris Totes són en un moment especial Diferents punts de partida Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

VALORS AFEGITS que ajuden a la DONA professional de la casa com agent de salut lligam amb el recurs de referència (planificació familiar, PASSIR) el treball grupal i individual està realitzat pel mateix professional extern Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

EL PAPER DE LA IMMIGRACIÓ PUNTS A REFLEXIONAR EL PAPER DE LA IMMIGRACIÓ EL TEMA DE LA SIDA NO ÉS PRIORITARI, ELS SEUS INTERESSOS ESTAN RELACIONATS AMB LES RELACIONS SEXUALS I EL SEU COS S’HA DE DIRIGIR ELS ESFORÇOS DE FORMACIÓ CAP ELS PROFESSIONALS DE LA CASA D’ACOLLIDA PER DONAR CONTINUITAT A LA TASCA PUNTUAL DEL TALLER Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH. Novembre, 2005

Grup educatiu de dones especialment exposades al VIH Novembre,2005