PRÀCTICA DE LA RUTA TURÍSTICA (27/09/2011)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ELS LLENGUATGES VISUALS
POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
i el que no es pot avaluar
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
L’informe de laboratori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Viatge a Madrid’18.
Experimentam amb la ciència
Arnau Gifreu Castells / 2011
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornada Cloenda Esports
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Les Restriccions d’accés
AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR DE LA DIPLOMATURA DE TURISME
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Treballem l’estadística
Arnau Gifreu Castells / 2011
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
Enginyeria del software II
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
El màrqueting i els seus elements
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
4. El problema de la moral: eudemonisme
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
Pràctica 1.2: Hipòtesis i plantejament de problemes
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
“El perfil de mestre i professor”
Projecte final de carrera Què és?
Treball i aprenentatge en xarxa
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Pràctica 1.2: Hipòtesis i plantejament de problemes
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Continuació: el temps II
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Convivència i Mediació Escolar
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

PRÀCTICA DE LA RUTA TURÍSTICA (27/09/2011) En els últims anys estem assistint a un canvi en les tendències de la demanda turística, amb la qual cosa l'oferta ha d'adaptar-se a aquesta nova situació i posicionar-se en zones fins ara allunyades dels fluxos turístics. Entre aquestes noves aportacions hi ha la creació de rutes turístiques, que es poden definir com la creació d'un clúster d'activitats i atraccions que incentiven la cooperació entre diferents àrees i que serveixen de vehicle per estimular el desenvolupament econòmic a través del turisme (Briedenhann i Wickens,2003). Això implica que les rutes turístiques han de tenir una sèrie d'elements que les recolzen com a destinació turística.

El disseny d'una ruta turística ha de basar-se en la necessària construcció d’aquesta i en la seua posterior comercialització, la cosa que ha de permetre posar en relació el demandant i l'oferent del producte turístic: 1. Definir un objectiu concret que explique què és el que es vol aconseguir amb aquesta ruta turística. 2. Que els oferents assenyalen quins són els valors i prioritats amb els quals s’iniciarà la creació de la ruta, i les seues possibles ampliacions i modificacions. 3. Cal identificar si la demanda turística ha acceptat el producte o, si escau, establir-ne les pautes de millora i modificació. 4. Els creadors de la ruta han d’interpretar les dades que, a poc a poc, vagen rebent dels mateixos turistes. Aquesta última etapa ha de desenvolupar-se al llarg de tota l'elaboració del producte per, d'aquesta manera, anar adaptant-se millor als gustos dels viatgers.

CONFECCIÓ D'UNA RUTA TURÍSTICA Descripció d'una planificació prèvia d'itineraris i activitats per a la realització d'un viatge. La ruta haurà d'utilitzar les eines que s'expliquen en les pràctiques d'ordinador.

REALITZACIÓ D'UNA RUTA TURÍSTICA TEMÀTICA PER ESPANYA amb: ALLOTJAMENT; VISITES CULTURALS; - GASTRONOMIA; RUTA EN CARRETERA; - PLANIFICACIÓ DEL VIATGE;

La ruta s'ajustarà a les següents condicions: Entre 200 i 1.000 km. de recorregut. S'haurà d'indicar la distància recorreguda en cada etapa. Durada: Entre 4 i 7 nits d'allotjament (etapes). Allotjament en almenys 2 poblacions. Indicar característiques de l'allotjament (hotel, hostal…). Almenys 2 restaurants, bars, o establiments similars. Entre 7 i 15 visites a llocs d'interès (horaris, etc.) Bibliografia, materials i fonts.

Temes de les RUTES: Tradicions populars. Paisatges (urbans, agraris, rurals, etc.) Art i/o cultura. Artesania. Naturalesa. * Gastronomia (considerat un tema transversal)

Es valorarà que la ruta… Tinga un títol atractiu. Tinga una unitat temàtica general (claredat) Presente activitats adequades als destinataris. Hi haja homogeneïtat i coherència entre les activitats que es realitzen. Indique els mitjans de transport utilitzats (autobús o vehicle propi). Incloga elements de valor paisatgístic (geogràfic), artístic, històric i gastronòmic. Justifique la selecció de llocs. Siga creativa i original. S'expose de manera coordinada. Tinga un ús adequat del vocabulari específic. Bibliografia, materials i fonts.

Els GRUPS de treball hauran de complir les següents condicions: Hauran d’estar compostos per 2 o 3 persones. S'haurà d'exposar el treball a l'aula en un màxim de 10 minuts. Es valorarà la qualitat, claredat i coordinació de l'exposició. EXTENSIÓ DEL TREBALL: màxim de 10 fulls (incloent-hi informació de la ruta, gràfics, mapes i altres). DATES CLAU: 31 de MAIG, LLIURAMENT I PRESENTACIÓ DE LES RUTES

BIBLIOGRAFÍA DE REFERÈNCIA: López-Guzmán Guzmani i Sánchez Cañizares, S. (2008): “La creación de productos turísticos utilizando rutas enológicas” publicat en Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, vol. 6, núm. 2, 159-171p. Herbert, D. (2001): “Literary Places, Tourism and the Heritage Experience”, publicat en Annals of Tourism Research, 28(2), 312-333 p.