Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Advertisements

EL TREBALL DE CATALÀ.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Elaboració d’un mapa temàtic
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Una experiència a sisè de Primària
LA TARDOR Cicle Inicial.
Recursos Informàtics en Història
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Creació d’un mapa personalitzat
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Treball col·laboratiu
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
MÀQUINES, FERRAMENTES I OFICIS
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
ENS TROBEM DE NOU.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Com fer una presentació? Comunicació oral
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
BIODIVERSITAT A L’HORT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
Assessorament de la Formació en Competències
Aula Oberta IES Arnau Cadell
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària “APRENEM JUNTS” Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària Tània Torres MEE, Sandra Rosado Educadora EE Escola Sant Pau de Sant Pol de Mar

Descripció de l’experiència SITUACIÓ INICIAL • La USEE de l’Escola Sant Pau de Sant Pol de Mar està formada per 10 alumnes, 2 de CI, 5 de CM i 3 de CS. Els nostres alumnes els entusiasmen les noves tecnologies i ens vam engrescar a incloure les tablets durant unes setmanes a les nostres activitats a l’aula. • Es va presentar la proposta al Claustre i es va elaborar un horari perquè tota l’escola tingués la possibilitat d’utilitzar-les. • De la trobada amb companyes d’un altra USEE de la zona va sorgir la proposta de fer un intercanvi de treballs per conéixer les escoles. OBJECTIUS • Experimentar amb les diferents aplicacions i usos de les tablets, analitzar el treball i elaborar propostes pel curs vinent. • Millorar l’Expressió oral dels alumnes i afavorir l’autoconeixement i l’autoimatge. • Realitzar activitats compartides entre els alumnes de la USEE i alumnes de l’aula ordinària per tal de millorar les habilitats socials, regular la nostra conducta i afavorir l’aprenentatge entre alumnes.

ACTIVITATS Aplicació Pic Collage : Realització de “selfies” expressant diferents emocions per després escollir entre les diverses fotografies i confeccionar un cartell amb les diferents eines que té l’aplicació. Gravació de vídeos de presentació personals, poemes i altres activitats de l’escola. Els alumnes han realitzat diferents gravacions per després visualitzar i analitzar els resultats, (so, expressió, pronunciació, qualitat de la imatge, fons…) Aplicació TELLEGAMI: Per parelles de treball han escollit un espai de l’escola per fotografiar. Després amb l’aplicació Tellegami han creat un AVATAR a partir totes les possibilitats estètiques que ens ofereix l’aplicació. Per últim han gravat un missatge de veu per presentar la fotografia.

Minimitzar barreres i afavorir el compromís L’experiència ha estat molt positiva per tots els alumnes que hi han participat, han estat molt motivats i per això hem repetit algunes sessions. Prèviament a les sessions compartides es va explicar l’objectiu de l’activitat i quines coses eren importants a l’hora de realitzar una tasca en equip. Els alumnes d’un grup de cinquè de primària han tutoritzat el treball dels alumnes de la USEE mostrant moltes estratègies per posar-se d’acord i guiar les activitats. A l’hora els alumnes de la USEE han après ràpidament el funcionament de les TABLETS i han gaudit molt. Per tal de guiar el treball se’ls va donar un full amb els passos a seguir en format escrit i imatges perquè fos accessible per tots i totes. Aquest full el van escriure i crear els alumnes més grans de la USEE amb el suport de la mestra.

Avaluació Mancances Aspectes positius La xarxa WIFI de l’escola ens ha dificultat treballar amb propostes que necessitaven internet com el simbaloo, recerca d’informació, diccionari etc. Ens hem trobat amb dificultats per treure els treballs de les TABLETS perquè els ordinadors de l’escola no ens reconeixien el software.  La majoria d’aplicacions que hem provat tenen una demo molt justeta i cal pagar si es vol anar una mica més enllà.  Les propostes requereixen d’un treball en grup reduït i els desdoblaments no sempre han estat possibles. Aspectes positius  Cal valorar molt positivament la motivació dels alumnes per aquesta eina.  Ha estat molt interessant l’esforç per millorar l’expressió oral de tots els alumnes.  És una eina que comporta un treball molt creatiu, obert, flexible i sense barreres, donada la simplicitat per fer-la funcionar.

Consideracions finals: De cara al curs vinent ens proposem continuar experimentant amb aquesta eina a les aules per trobar noves activitats per treballar plegats.