Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Advertisements

CURRICULUM DEL BATXILLERAT EN LA COMUNITAT VALENCIANA DECRET 87/ DE JUNY Institut d’Educació Secundària “COTES BAIXES” CERTIFICADA EN FORMACIÓ EN.
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Introducció a la Geografia del Turisme
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Recursos Informàtics en Història
JORNADA DE PORTES OBERTES Curs
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Novetats en l’accés a la universitat
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
El viatge de Primària a Secundària
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Introducció i objectius
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Història i Cultura de les Religions
Jornada de portes obertes de Batxillerat 2018
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Tutora: Eloisa Lorente
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
Participació electrònica a:
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Cap a l’FCT en els cicles LOE
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
L’AVALUACIÓ A TRAVÉS DEL PORTAFOLI O CARPETA DOCENT
Presentació de resultats
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
IES-SEP ESTEVE TERRADAS
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies INTRODUCCIÓ 12039 - CFD PER A L’ENSENYANÇA DE LA HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA I LA HISTÒRIA DE L’ART: MATÈRIES D’ESO I BATX. (2010-11) Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies

Context de l’assignatura Matèria número 5 del mòdul específic de Geografia i Història corresponent als complements per a la formació disciplinar en les àrees de coneixement d’Història Contemporània i Història de l’Art. Segon quadrimestre. Matèria de 3 crèdits ECTS.

Competències generals del títol (CG) CG1: Conèixer els continguts curriculars de les matèries relatives a l’especialització docent corresponent. CG4: Buscar, obtindre, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d’ensenyança i aprenentatge en les matèries pròpies de l’especialització cursades. CG16: Treballar en equip amb altres professionals de l’educació, enriquint la seua formació.

Competències específiques (CE) CE1: Conèixer el valor formatiu i cultural de les matèries corresponents a l’especialització. CE2: Conèixer els continguts que es cursen en les respectives ensenyances. CE3: Conèixer la història i els desenvolupaments recents de les matèries i les seues perspectives per a poder-ne transmetre una visió dinàmica. CE9: Integrar la formació en comunicació audiovisual i multimèdia en el procés d’ensenyança-aprenentatge. CE10: Conèixer estratègies i tècniques d’avaluació i entendre l’avaluació com un instrument de regulació i estímul a l’esforç.

Objectius formatius (1) Conèixer el valor formatiu i cultural de la Història Contemporània, la Història de l’Art i l’Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans. Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança dels temes d’Història Contemporània en les matèries següents de l’educació secundària obligatòria: 1. Ciències Socials, Geografia i Història. 2. Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans. 3. Història i Cultura de les Religions. Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança dels temes d’Història Contemporània en la matèria Història d’Espanya del batxillerat.

Objectius formatius (2) Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança de la matèria Història de l’Art del batxillerat. Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança de la matèria Història del Món Contemporani del batxillerat. Conèixer la història i els desenvolupaments recents d’aquestes matèries i les seues perspectives per a poder-ne transmetre una visió dinàmica.

Objectius formatius (3) Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals. Treballar de forma cooperativa amb iguals. Localitzar i treballar informacions i documents adequats als continguts a ensenyar i per a exposar els resultats dels treballs realitzats. Valorar de forma crítica i reflexiva les aportacions pròpies i dels altres.

Objectius específics aportats pel professorat (1) Competència 1: Conèixer el valor formatiu i cultural de la Història Contemporània, la Història de l’Art i l’Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans. Competència 2: Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança dels temes d’Història Contemporània en les següents matèries de l’educació secundària obligatòria: 1. Ciències Socials, Geografia i Història. 2. Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans. 3. Història i Cultura de les Religions.

Objectius específics aportats pel professorat (2) Competència 3: Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança dels temes d’Història Contemporània en la matèria Història d’Espanya del batxillerat. Competència 4: Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança de la matèria Història de l’Art del batxillerat.

Objectius específics aportats pel professorat (3) Competència 5: Conèixer els continguts que es cursen en l’ensenyança de la matèria Història del Món Contemporani del batxillerat. Competència 6: Conèixer la història i els desenvolupaments recents d’aquestes matèries i les seues perspectives per a poder-ne transmetre una visió dinàmica.

Objectius específics aportats pel professorat (4) Competència 7: Presentar un informe escrit amb informacions procedents de diverses fonts i reflexions i conclusions personals. Competència 8: Treballar de forma cooperativa amb iguals.

Continguts teòrics i pràctics (1) 1. Fonamentació i objectius dels continguts dels temes d’Història Contemporània en els models curriculars actuals en la matèria de l’educació secundària obligatòria Ciències Socials, Geografia i Història. 2. Fonamentació i objectius dels continguts dels temes d’Història Contemporània en els models curriculars actuals en la matèria de l’educació secundària obligatòria Educació per a la Ciutadania i els Drets Humans.

Continguts teòrics i pràctics (2) 3. Fonamentació i objectius dels continguts dels temes d’Història Contemporània en els models curriculars actuals en la matèria de l’educació secundària obligatòria Història i Cultura de les Religions. 4. Fonamentació i objectius dels continguts dels temes d’Història Contemporània en els models curriculars actuals en la matèria del batxillerat Història d’Espanya.

Continguts teòrics i pràctics (3) 5. Fonamentació i objectius dels continguts en la matèria del batxillerat Història del món contemporani dels models curriculars actuals. 6. Fonamentació i objectius dels continguts en la matèria del batxillerat Història de l’Art dels models curriculars actuals.

Continguts teòrics i pràctics (4) 7. Consideracions sobre la història i l’epistemologia de la Història Contemporània. 8. Consideracions sobre la història i l’epistemologia de la Història de l’Art.

Criteris per a l’avaluació 1. Qualitat de la participació activa en les sessions de classe i en les eines de comunicació telemàtiques. 2. Qualitat del treball individual. 3. Qualitat del treball en xicotet grup i la seua exposició oral. 4. Qualitat de les proves escrites.

Sistema de qualificació: (sobre 100 %) -Participació activa en les sessions de classe i en les eines de comunicació telemàtiques (fins al 20%). -Treball individual (fins al 20%). -Treball en xicotet grup i exposició del treball (fins al 20%). -Proves escrites (fins al 40%).

OBSERVACIONS Les qualificacions del porfessor de l’Àrea de Coneixement d’Història Contemporània suposaran el 80% de la qualificació, i les del professor de l’Àrea de Coneixement d’Història de l’Art suposaran el 20% de la qualificació. La qualificació final serà la suma dels dos percentatges.