INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Biblioteca Rosa Sensat Bibliografia i recursos electrònics
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Les competències i la coeducació
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Què és un pla Individualitzat ?
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Estudi per a la identificació de
PROPOSTA D’AVALUACIÓ PER ESPORTS D’INVASIÓ
Recordem què vol dir ser adolescent
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
L’informe de laboratori
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Programa BIBE: perspectives de futur
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
DIADA DE La pau i la no violència.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
La consciència fonològica a P-4
La gestió per processos
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
ALOHA ALOHA Mental Arithmetic proporciona als seus alumnes els mecanismes necessaris per aprofitar al màxim el seu potencial a partir del desenvolupament.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
TECNOLOGIA.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Coneixements i idees previs
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
EL FILL ÚNIC i la RELACIÓ ENTRE GERMANS
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Departamento de Pedagogia Aplicada
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
Convivència i Mediació Escolar
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA Autor: Miquel Berga Martínez Tutor: Oleguer Camerino Foguet INTRODUCCIÓ Els jocs de lluita i el Judo, són continguts important per al desenvolupament cognitiu, social i afectiu dels alumnes (Diaz et al, 1993), doncs ens proporcionen una sèrie de valors òptims en aquestes edats de creixement com el fet de respectar-se un mateix, als companys o al professor. Entenem com a valors tots aquells criteris, els pensaments o decisions que ens permeten veure clarament què és el que hem de potenciar en una cultura, per a què el ser humà es desenvolupi i perfeccioni; s’eduqui. (Flores y Gutiérrez, 1990). Camerino, O., Gutiérrez, S.A., y Prieto I. (2011), afirmen que un dels motius per als quals s’hauria d’incorporar les activitats de lluita a l’escola, doncs actualment no tenen suficient protagonisme, és el fet que no estimulen la violència sinó que provoquen canvis positius a l’alumne amb conducta disruptiva. Com a objectiu el que es vol és constatar la influència que tenen els jocs de lluita i el Judo en un grup de 28 alumnes de 1er d’ESO en l’àmbit de l’Educació Física. METODOLOGIA PARTICIPANTS: 28 al. de 1er d’ESO de Sagrada Família. DISSENY INSTRUMENTS Relació d’Instruments DIARI PACES (Moreno, et al. 2008) Relació d’Indicadors RESULTATS Elaboració de 3 informes: INFORME 1: ↑Motivació ;↓Habilitat motriu; ↓Integració. INFORME 2: ↑Motivació ;↓Habilitat motriu; =Integració INFORME 3: ↑Motivació ;↓Habilitat motriu; ±Integració DISCUSSIÓ El fet que incrementi la motivació és conseqüència de passar d’un treball més analític a un treball per descoberta, on l’alumne va assolir el protagonisme. L’habilitat motriu ha disminuït com a conseqüència de la dificultat del contingut proposat. Cal adaptar-se a l’alumne així sabent detectar els errors perquè sigui capaç d’aprendre a fer i no a copiar (Gutiérrez, et al. 2011). En quant a la integració del grup, s’ha mantingut en uns valors per sobre la mitja (3-4), doncs provoquen canvis positius a l’alumne amb conducta disruptiva i fomenta respecte cap a un mateix i cap als companys (Camerino, et al. 2011). BIBLIOGRAFIA Camerino, O., Gutiérrez, S.A., y Prieto I. (2011). Investigación y debate. La inclusión de las actividades de lucha en la programación de la educación física formal. Didáctica de la Educación física. Tándem. (pp.92-07). Barcelona. Ed: Graó. Flores y Gutiérrez (1990). El concepto de valor. Educación. En Ruiz Llamas, G. Y Cabrera Suárez, D. (2004). Los Valores en el Deporte. Revista de Educación, 335, 9-19. Gutiérrez, S.A., Camerino, O., Anguera, A.M., (2011). Identificación y Análisis del aprendizaje del Judo mediante la metodología observacional. Apunts. Educación Física y Deportes, 104, 44-53. Recuperat de http://www.observesport.com/desktop/images/docu/9gi1xufx.pdf Ruiz Pérez, L.M. (1997). Aprendre en Educación Física. En Consejo superior de deportes (Ed.), Nuevas perspectivas didácticas y educativas de la educación física (pp 12-19). Madrid: Ministerio de educación y cultura.