Seminari d’Educació Especial

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Advertisements

Elaboració de Plans Individualitzats
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
APRENENTATGE MULTINIVELL
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
La consciència fonològica a P-3
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
Inclusió Escolar  Escoles Inclusives
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La consciència fonològica a P-4
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Distribució de les hores del currículum
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Presentació de 1r d’ESO Curs
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Gestió participativa dels projectes de centre
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Concreció de la resposta educativa en el PI
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Seminari d’Educació Especial CURS 12-13 El rol del mestre d’educació especial dins l’atenció a la diversitat 25 d’octubre de 2012

El rol del/a MEE dins de l’atenció a la diversitat El perquè d’aquest seminari (propostes del seminari 2011-2012). Característiques del seminari.

Calendari, objectius i cotinguts DATA ACTIVITAT 25/10/2012   22/11/2012 13/12/2012 24/01/2013 21/02/2013 21/03/2013 25/04/2013 23/05/2013 13/06/2013

Objectius Continuar estenent i consolidant un espai de coordinació i col·laboració dels especialistes en l’àmbit d’educació especial i atenció a la diversitat dels centre educatius de Santa Coloma de Gramenet. Fer Xarxa. Intercanviar coneixements i experiències entre els especialistes d’Educació Especial. Revisar i reflexionar sobre el funcionament del mestre d’Educació Especial en el centre educatiu Incidir en la millora de la pràctica educativa.

Continguts Detecció de Necessitats educatives i organització dels recursos. Agrupaments i intervenció. Concreció de la Resposta Educativa en el PI. Metodologies.

Normativa en relació a les funcions del/la MEE Identificació, amb la col·laboració de l'EAP, de les necessitats educatives d’aquest alumnat i col·laboració en la concreció del corresponent pla d’intervenció. Col·laboració amb els tutors i tutores en la concreció d’adaptacions del currículum i en la preparació i adaptació d’activitats i materials didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup- classe ordinari.

Suport en la participació de l’alumnat amb discapacitat en les activitats del grup classe ordinari. Desenvolupament de les activitats i programes específics que aquest alumnat requereixi. Col·laboració en el seguiment i avaluació d’aquest alumnat. Col·laboració amb els tutors i tutores en la formulació de propostes d’adaptació del currículum i plans individualitzats, quan l'alumnat ho requereixi.

Dinamica activitat de la sessió Graella de descripció dels continguts dels seminari.

DETECCIÓ DE NECESSITATS EDUCATIVES I ORGANITZACIÓ DELS RECURSOS QUI HO FA (TUTOR, ESPECIALISTES, ETC. COM ES FA (ACTES AVALUACIÓ, PROTOCOLS, OBSERVACIÓ DIRECTA, ETC) ORGANITACIÓ DE RECURSOS: GRAELLA DE RECOLLIDA DE NECESSITATS ASSIGNACIÓ DE SUPORTS CRITERIS QUI HO FA (MEE, EQUIP DOCENT, CAD) QUAN ES FA (TEMPORITZACIÓ)

AGRUPAMENTS I INTERVENCIÓ (PREVIAMENT S’HAN DIFERENCIAT ELS ALUMNES DE REFORÇ, SEP I EE) PER NECESSITATS EDUCATIVES: TRASTORNS APRENENTATGE TEL (oral i escrit) TDAH DISCALCULIA Etc. TRASTORNS DE CONDUCTA RETARDS APRENENTATGE COMPETÈNCIES/CAPACITATS LLENGÜES MATEMÀTIQUES MEDI PER CICLES PER CURSOS (Nº d’alumnes?) INTERVENCIÓ INDIVIDUAL PETIT GRUP DINS L’AULA ORDINÀRIA

CONCRECIÓ DE LA RESPOSTA EDUCATIVA EN EL PI - REFERÈNCIES NORMATIVES http://www.xtec.cat/web/curriculum/diversitat/centreseducatius/suports/plans QUÈ ÉS? - QUAN ES FA? - COM ES FA? - COM S’ESTRUCTURA? - QUINA DURADA TÉ? EN QUINA DOCUMENTACIÓ S’HI HA DE FER CONSTAR? COM S’AVALUA? MODELS DE PI

METODOLOGIA PER TIPUS D’INTERVENCIÓ INDIVIDUAL PETIT GRUP (ambientació espai, temporització, materials de suport,...) DINS AULA ORDINÀRIA METODOLOGIES QUE FACILITEN EL TREBALL DE DOS PROFESSORS A L’AULA TREBALL COOPERATIU TUTORIA ENTRE IGUALS TREBALL PER PROJECTES Metodologia: decisió del pla de treball que cal adoptar amb cada un dels/les alumnes en funció de les seves necessitats educatives. Eix de treball: dinàmica de les sessions de suport i criteris per l’avaluació del progrés de l’alumnat. (concretar en el seu pi)