ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
Advertisements

El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Presentació de la IoT Catalan Alliance
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Escola Montserrat Sant Just Desvern
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Una experiència a sisè de Primària
PEDAGOGIA DE LA COOPERACIÓ EN EDUCACIÓ FÍSICA
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
Treballant de tot i treballant plegats
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Projecte d’estalvi energètic
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Presentació de 1r d’ESO Curs
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Què passa amb ’examen final?
Gestió participativa dels projectes de centre
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Continuació: el temps II
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
P-5 Curs
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY

“El acto comunicativo no depende de la pretensión sino de la interacción” John Rogers Searle

GRUPS INTERACTIUS Estràtegies d’èxit educatiu Una activitat per grup ORGANITZACIÓ Una activitat per grup Temps limitat per activitat (15-20min) Un voluntari per activitat El voluntari passa amb la seua activitat a altre gup (quan s’acaba el temps) Grups de 4 o 5 GRUPS INTERACTIUS

GRUPS INTERACTIUS Estràtegies d’èxit educatiu Participació per torns. Totes les propostes dels alumnes es valoren i es debateixen. La solució dels problemes es consensuen entre els membres del grup. El voluntari guia la participació i concreta les decision preses. Mateix rol de l’alumnat, independentmen del seu nivell (igualtat) ALUMNAT GRUPS INTERACTIUS

Estràtegies d’èxit educatiu Autoavaluació Al final de la sesió, els alumnes per grups realitzen una avaluació d’ells mateix. Avaluació de l’activitat Els voluntaris i el mestre també realitzen una avaluació/valoració: sesió en general i aspectes a nivell individual. GRUPS INTERACTIUS

Qué aconseguim amb els Grups Interactius? 1. Optimitzar el temps de treball. Treballar més continguts amb menys temps. Acceleració d’aprenentatges. 2. Motivar a l’alumnat amb una metodologia participativa i contextualitzada. Participació de TOTS. 3. Adquisició d’hàbits de convivència i valors socials (colaboració, tolerància, empatia, etc.). Millora del clima de l’aula. 4. Fomentar la creativitat i imaginació de l’alumnat.. 5. Introduïr i motivar a les families en el procés d’aprenentatge dels seus fills, amb tot el que comporta.. GRUPS INTERACTIUS

CONCLUSIONS Optimització del temps de treball. Millora del Participació de les families. Motivació de l’alumnat. Atenció Més individualitzada Optimització del temps de treball. Millora del rendiment acadèmic Més continguts en menys temps. Coordinació escola-familia COHESIÓ GRUPAL (Millor convivència) HABILITATS SOCIALS ADQUISICIÓ DE VALORS 7

BIBLIOGRAFÍA Aubert, A ;Flecha, A ;García, C ;Flecha, R ;Racionero, S.(2008). Aprendizaje dialógico en la Sociedad de la Información.Barcelona:Hipatia ELBOJ, C., PUIGDELLÍVOL, I., SOLER, M. & VALLS, R. (2002). Comunidades de aprendizaje. Transformar la educación. Barcelona: Graó. VIGOTSKY, L. (1979). El desarrollo de los procesos psicológicos superiores. Barcelona: Crítica FREIRE, P. (1997). A la sombra de este árbol. Barcelona: El Roure Ciencia. HABERMAS, J. (1987). La teoría de la acción comunicativa. Vol. I y II. Madrid: Taurus. http://utopiadream.info http://amieedu.org/debate/index.php?board=2.0

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE INCLUD_ED AL PARLAMENT EUROPEU

Gràcies per l’assistència i la vostra atenció