WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

EL TREBALL DE CATALÀ.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
BAUHAUS, una escola d’art
Podeu posar una foto del vostre centre
Alimenta el teu cos.
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA TARDOR Cicle Inicial.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Introducció de TEDIs (COACs) Versió 4.0
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DIADA DE La pau i la no violència.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Descobrint un tresor amagat
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
3. TOTS SOM DIFERENTS..
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Grups interactius a L’Esquitx
vista pels nens i nenes de 2n
DIADA DE LA PAU A SJO.
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2019
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.

Justificació Al final del curs 2004-2005, ens vam plantejar com introduir les WebQuests al curriculum escolar del cicle superior de primària. Vam veure quins temes serien els més adients i vam crear algunes WebQuests.   Per a 5è, vam decidir que, quan tractéssim els animals vertebrats, podríem treballar els amfibis a partir d’una WebQuest.

En el cas de 5è, a més de treballar els amfibis, volíem que la WebQuest fos una eina per aprendre a treballar cooperativament, ja que és un grup molt complex des de parvulari: Tenen unes relacions molt tenses entre ells i els costa molt treballar en grup pels conflictes personals i les seves diferents tipologies d'aprenentatge. Pel que fa a la informàtica, tenen uns coneixements previs d'utilització de l'ordinador: saben treballar amb Word, crear una carpeta, una presentació en diapositives, navegar per Internet... Hi ha un parell de nens amb transtorns de personalitat greus. El nivell acadèmic en general és baix.

1. Un cop a l’aula d’informàtica, vam fer que els grups busquessin la portada de la WebQuest i que tots junts llegíssim el que hi ha i observéssim les imatges. 1. Un cop a l’aula d’informàtica, vam fer que els grups busquessin la portada de la WebQuest i que tots junts llegíssim el que hi ha i observéssim les imatges. 1. Un cop a l’aula d’informàtica, vam fer que els grups busquessin la portada de la WebQuest i que tots junts llegíssim el que hi ha i observéssim les imatges. 1. Un cop a l’aula d’informàtica, vam fer que els grups busquessin la portada de la WebQuest i que tots junts llegíssim el que hi ha i observéssim les imatges. Un cop a l’aula d’informàtica, vam fer que els grups busquessin la portada de la WebQuest i que tots junts llegíssim el que hi ha i observéssim les imatges.

AMFIBIS AMFIBIS

PRESENTACIONS...

A MANERA DE CONCLUSIONS... Cal temporitzar les WebQuests en un espai curt de temps: dues o tres setmanes màxim perquè no perdin el fil ni les ganes. Cal adequar els horaris de l’aula d’informàtica a les necessitats puntuals de cada curs. Això s’aconsegueix quan tothom veu aquesta manera de treballar adequada i correcta. Perquè els nens practiquin la recerca d’informació a Internet potser aniria bé fer caceres del tresor abans de començar a treballar amb l'estratègia de les WebQuests. Cal recordar que, en una WQ, mai no s’ha de permetre copiar i enganxar la informació. Sempre s’ha d’elaborar la informació. A mesura que es va treballant la WebQuest amb els alumnes, ens adonem de les dificultats que sorgeixen i que cal anar adequant la WQ a la realitat.

Els nens a mesura que passaven les sesions s'entenien més a l’hora de treballar en grup. Només va haver-hi un grup que va tenir alguns problemes, però així i tot van seguir endavant i van arribar a un enteniment que els va permetre acabar tot el treball. Han treballat amb una eina que la majoria utilitza per jugar i han vist que serveix també per treballar. La valoració final ha estat molt positiva, tant per part dels mestres com per part dels nens.

Sebastià Capella. Gener del 2005. ELS AMFIBIS. http://webquest. xtec Sebastià Capella. Gener del 2005. ELS AMFIBIS. http://webquest.xtec.cat/httpdocs/amfibis/index.htm [Visitada: maig de 2008]

Tutora: Teresa Bescós. Creador WEBQUEST: Sebastià Capella. Alumnes: 5è Escola ESTEL VALLSECA