AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

Josep Montané Capdevila
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Programa de Transició Escola Treball
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Estudi per a la identificació de
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
EL PLA INDIVIDUALITZAT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PRESENTACIÓ DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ DELS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES
La Direcció queda habilitada per:
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Presentació de 1r d’ESO Curs
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT AVALUACIÓ DOCENT PER AL DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL

Conceptes generals L’autoavaluació del docent està fortament lligada a l’aprenentatge professional i la pràctica reflexiva Perquè una organització aprengui, els seus components han de tenir disposició i actitud positiva vers la millora dels resultats. L’aprenentatge dels alumnes es relaciona fortament amb el desenvolupament d’habilitats professionals del professorat i de l’escola com a organització.

Fonaments legals LOE, art. 106 fa referència a l’avaluació de la funció pública docent i concreta: Finalitat: millorar la qualitat de l’ensenyament i el treball dels professors. Plans: Les Administracions educatives elaboraran plans, per a l’avaluació de la funció docent Participació: Amb la participació del professorat. Condicions dels plans: Hauran de ser públics Inclouran els fins i els criteris precisos de la valoració Inclouran la forma de participació del professorat, de la comunitat educativa i de l’Administració Voluntariat: Les Administracions fomentaran l’avaluació voluntària del professorat. Efectes: Han de ser tingudes en compte de mode preferent en Els concursos de trasllats En la carrera docent

Pastís de noces de MacBeath Metàfora o model: - Cal crear un discurs comú i progressar en un aprenentatge conjunt. - Cal dedicació centrada en la pràctica i la millora - Cal la coresponsabilitat de la direcció, el professorat, l’alumnat i les famílies APRENENTATGE ORGANITZACIONAL PROFESSIONAL (Aprenentatge del professor) APRENENETATGE DELS ESTUDIANTS

EXPERIÈNCIES ACTUALS Avaluació de professors en pràctiques Avaluació del professorat interí Valoració dels coneixements relacionats amb la UD que substitueix la part B2 de la prova d’oposicions

Avaluació de professors en pràctiques Resolució EDU/2745/2007, de 10 de setembre, de regulació de la fase de pràctiques. La fase de pràctiques serà tutelada Formarà part del procés selectiu Tindrà per objecte la valoració de l’aptitud per a la docència dels aspirants Es realitzarà en les destinacions provisionals, mitjançant l’exercici de la funció docent.

Agents i funcions Inspector Funcions del tutor: Funcions del director: Informar a l’aspirant de l’organització i del funcionament del centre Assessorar-lo respecte de la implementació de la programació didàctica i l’adequació als alumnes Facilitar suport i estratègies per poder desenvolupar la seva tasca professional amb plena satisfacció Assistir a les classes que imparteixi, si així ho considera convenient. Informar al director en cas de notòria manca de capacitat Complimentar l’informe de valoració Funcions del director: Adjudicar un tutor/a Establir mesures de millora Fer el seguiment de les mesures Informar a la Inspecció en cas de notòria manca de capacitat i no observa millora Complimentar l’informa de valoració El professor: Complimenta l’informe d’autoavaluació. Supervisa la planificació i desenvolupament de les actuacions previstes per la direcció del centre. Valora directament quan es detecta manca d’aptitud per part de l’aspitant i no s’observa millora Inspector

Avaluació del professorat interí El decret 172/2005, de 23 d’agost, sobre la regulació de la borsa de treball, especifica en l’art.3: Els professors interins o substituts per a tot un curs escolar en un mateix centre docent, hauran de seguir un curs de formació Seran tutoritzats per un professor/a experimentat que els guiarà durant el primer curs com a docents. La Resolució EDU/3219/2007 de 25 d’octubre, per la qual es regula el curs d’iniciació del personal interí de primer any concreta l’aplicació del Decret per al curs 007-08. La Resolució EDU/3186/2007 de 18 d’octubre regula l’opció de valoració d’una part de la prova d’accés a la funció pública docent (part B2 de la prova d’oposicions) per una avaluació del docent.

Agents i funcions Funcions del director: Funcions del tutor: Adjudicació del tutor/a a cada persona d’entre els mestres o professors/es de vàlua reconeguda Comunicació al personal dels criteris que regiran la seva avaluació Lliurament d’un qüestionari i entrevista posterior, per garantir la seva participació. Establiment de mesures de millora Informar a l’inspector en cas de detectar manca de capacitat Complimentació de l’informa Participació en la comissió d’avaluació Funcions del tutor: Guiatge, facilitant-los la pràctica docent Ajuda en les funcions de planificació i programació Ajut pràctic per a l’avaluació de l’alumnat Suport i estratègies per poder desenvolupar la tasca professional Modelatge de gestió de l’aula, treball en grup, resolució de conflictes i tutoria. Ajuda per reflexionar sobre la pràctica docent i autoavaluació. Informació al director si detecta manca de capacitat Avaluació de la competència docent d’acord amb els criteris Participació en la comissió

Criteris que regeixen l’avaluació de la competència docent Planificació de l’activitat docent Desenvolupament de l’activitat docent Gestió d’aula Seguiment dels aprenentatges dels alumnes, decisions preses per afavorir-ne la millora Capacitat de relació i comunicació amb els alumnes i amb les famílies Participació en les activitats del centre

Conclusió Cal desenvolupar un aprenentatge vicari o per modelatge, de tal forma que el professor interí se senti recolzat i guiat el primer any de tasca professional.