La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Josep Montané Capdevila

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Josep Montané Capdevila"— Transcripción de la presentación:

1 Josep Montané Capdevila
Ex Catedràtic de Psicologia de l’Educació Ex Catedràtic d’Orientació Educativa Actualment. Professor emèrit i Director de la Càtedra de formació i educació viàries de la UAB i del SCT

2 Principals línies de treball (I)
1.- Orientació escolar - professional mitjançant la intervenció per programes. Aquests programes aplicats de manera permanent i integrats al currículum de formació, pretenen el desenvolupament global i permanent de la persona des de l’exercici de la seva professió. 2.- La prevenció d’accidents de trànsit amb programes fonamentats amb el canvi d’actituds.

3 Breu descripció d’aquests àmbits
1.- Programes d’orientació escolar i professional. Estructura Aquests programes estan dissenyats per ser aplicats pels professors, tutors i orientadors. Son activadors dels aprenentatges: millora de l’atenció, les estratègies d’aprenentatge, la motivació, el clima de l’aula, els valors educatius, etc. Millora de la salut des de l’aula: educació del tabaquisme, abandó escolar, prevenció de la sida, anorèxia

4 Breu descripció d’aquests àmbits
2.- Programes de millora de la conducció segura des de el canvi d’actituds. Programa de prevenció d’accidents a l’ESO. QAR-J Programa per a preconductors (QAR-precon) Programa per a la recuperació de punts (QAR-C) Programa per a motos de gran cilindrada (QAR-Mot) Programa per a conductors de camions i autobusos (QAR-Cam. QAR-Aut.) Prog. Per a Mesures Penals alternatives (MPA) Prog. Per a interns de presons

5 Competències bàsiques del docent a l’ESO
S’ha de superar la simple instrucció. L’aplicació d’aquests programes demana: Realitzar l’avaluació d’entrada Donar informació personalitzada Saber detectar i educar hàbits positius Saber transmetre sentiments i valors Saber afavorir la presa de decisions Saber avaluar els resultats obtinguts a curt i a llarg termini

6 Educació i intel·ligència emocional
Els programes d’orientació integrats al currículum i els de prevenció d’accidents des de el canvi d’actituds demanen un alt component de domini de la intel·ligència emocional: Creure en els aspectes positius de les persones Tenir a la vida com a primer valor I saber transmetre aquests sentiments de manera persuasiva És la millor manera de creixer en l’educació emocional


Descargar ppt "Josep Montané Capdevila"

Presentaciones similares


Anuncios Google