UN JARDÍ ROMÀ?.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Advertisements

Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
BENVINGUTS I BENVINGUDES
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Plantes aromàtiques i curatives
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Celebració FINAL DE CURS.
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
HERBES AROMÀTIQUES.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Objectiu Educatiu Trienni
TAP E2 DE LES RESPOSTES A LES PROPOSTES
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
les competències bàsiques
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Les taules de multiplicar
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
Recurs educatiu Europa
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
P-5 Curs
al nostre centre educatiu?
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
PROJECTE HORT CEIP BUFALÀ CURS
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
Transcripción de la presentación:

UN JARDÍ ROMÀ?

TREBALL INTERDISCIPLINAR DINS I FORA L’AULA EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

Un programa d’Aprenentatge Permanent de la Unió Europea COMENIUS REGIO: Un programa d’Aprenentatge Permanent de la Unió Europea Las associacions Comenius Regio tenen per objectiu: promoure el desenvolupament d'activitats de cooperació entre las autoritats locals i regionals actives en el mundo de l’educació a Europa contribuir a millorar la seva oferta educativa. Permeten la col·laboració entre institucions regionals, centres educatius i altres entitats implicades en l’àmbit educatiu amb l’objectiu de treballar junts en temes d’interès comú. Les associacions Comenius Regio les ha de sol·licitar una autoritat regional o local qui serà l’encarregada d’actuar com a coordinadora en el desenvolupament del projecte, la seva gestió financera, la difusió y la sostenibilitat dels resultats. EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES 3

Accions obertes a la societat i perdurables en el temps PROJECTE COMENIUS REGIO BIODIVERSITAT: JARDINS ROMANS I JARDINS DEL LOIRA AJUNTAMENT Mairie d’ Orléans ESCOLA /INSTITUT École Guillaume Apollinaire ENTITAT / INSTITUCIÓ Museum d’Orléans ASELQO AJUNTAMENT IMET ESCOLA /INSTITUT Escola de Pràctiques ENTITAT / INSTITUCIÓ MNAT ICE Museu d’Història Accions obertes a la societat i perdurables en el temps EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES QUÈ? COM? ON? BIODIVERSITAT Plantes aromàtiques Estudi dels jardins romans Estudi dels jardins medievals de la Vall del Loira A l’escola de Pràctiques A la vil·la romana de Els Munts EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES

PROJECTE COMENIUS REGIO: MOTIVACIÓ I PRESSUPOST Accions obertes a la societat i perdurables en el temps EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

UN JARDÍ ROMÀ? QUINES PLANTES? Alfàbrega, Aloe Vera, Anet, Camamilla , Esparnallac, Farigola, Ginesta, Julivert, Lavanda, Llimoner, Llorer, Menta, Orenga, Romaní, Ruda, Sajolida, Sàlvia, Valeriana EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES

FEM RECERCA Fitxa de cada planta (alumnat 6è) NOM: CURS: UTILITAT: Menta (Mentha) CURS: P3B CARACTE-RÍSTIQUES: Planta perenne, molt aromàtica de fulles ovalades, flors violades, rosades o blanques. UTILITAT: Virtuts tòniques, estimulants, estomacals, i calmants. Base en els licors de menta i ús en la farmàcia i en la perfumeria. COM S’HAN DE TRACTAR: Poc sol i regar-la molt, sobretot a l’estiu i amb terra humit. S’ha de regar 2 cops abans de fer el primer tall i cada 10 dies abans dels talls següents. EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES FEM RECERCA Presentació alumnat 6è Lèxic eines Lèxic plantes EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES

SOM ARTISTES! Tècniques i materials diversos EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

COMENIUS REGIO 2011-2012 SOM ARTISTES! GINESTA La ginesta altra vegada, la ginesta amb tanta olor, és la meva enamorada que ve al temps de la calor. Per donar-li una abraçada he pujat dalt del serrat. A la primera besada m'ha deixat tot perfumat. JOAN MARAGALL Veuré la mar entre els llorers verdíssims. Vicent A. Estellés “Cantata inicial del País Valencià” “Si vols que l’amor te prenga, dóna-li un ramet d’orenga” POEMES D’AROMES ESPERNALLAC Botja olorosa botons de flors daurades sanjoaneres Celdoni Fonoll Farigola Frígol, frígola, tem, timó, timonet, tomell, tomello COMENIUS REGIO 2011-2012 Per una flor de romaní L’amor daria; L’amor doní. Josep Carner -Si així nascut lliures haguéssem i aletejar com ells poguéssem que dolç fóra lo viure pels enamoradets! Com volaríem per aquestes valls d’espernalles i ginestes! Que ens en faríem, ai!, de festes! Que te’n daria, Jordi, de dolços petonets! Jacint Verdaguer EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

SOM ARTISTES – Rap del jardí La ginesta que hem plantat La flor encara no ha ensenyat Tenim orenga Tenim olivera També alfàbrega I àloe vera Per la gola Farigola I la ruda per qui esternuda Escola verda som i serem si l’hort i el jardí tots cuidem. Del que plantaven els romans hem après a curar els mals. Del nostre jardí Tu podràs gaudir Perquè mil plantes creixen aquí Per Sant Jordi Del roser surt L’amor del cavaller. Escola verda som i serem si l’hort i el jardí tots cuidem Passeu, passeu No us ho perdeu El nostre jardí no té preu! Ara fa un any que el vam plantar i ningú el pot aturar Cavem, plantem, sembrem reguem i d’aprendre no parem. Escola verda som i serem si l’hort i el jardí tots cuidem EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

SOM CIENTÍFICS Observem Olorem Tastem Elaborem

EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES TENIM CURA DEL JARDÍ SOM ECOLÒGICS Organització per equips Regar Treballar la terra. Podar (mantenir els espais) Replantar EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES

EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES TENIM CURA DEL JARDÍ SOM ECOLÒGICS Treure les “males” herbes. Transplantar Tallar les branques seques. Assecar les plantes. Compostar Animalons? EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES

PLANIFICACIÓ JARDÍ CS CM HORT JARDÍ 1r JARDÍ 2n DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES HORT 30’ 1/2+ 1/2 A JARDÍ 1r 30’ 1/2+ 1/2 B JARDÍ 2n JARDÍ CS 45’ 1/2 + 1/2 CM EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

Competència social i ciutadana. Autonomia i iniciativa personal. EL JARDÍ - PROGRAMACIÓ ÀREA Coneixement del medi natural, social i cultural. OBJECTIU GENERAL Proporcionar a l’alumnat els coneixements i les eines per ubicar-se en l’entorn on viu, per aprendre a habitar-lo, respectar-lo i millorar-lo. Conèixer les plantes del nostre jardí: nom, us més freqüent,cultiu. Classificacions diverses: segon el seu ús, la seva mida… Estudi de les parts de la planta. Les eines del jardí. Treball cooperatiu: tenir cura del jardí. El mètode científic: elaboració d’hipòtesis de treball i posterior comprovació. Cerca de possibles respostes a les qüestions que ens planteja l’entorn. Respectar l’entorn natural. Desenvolupar habilitats personals (autoestima, autocrítica, autoreflexió, autoaprenentatge, iniciativa…) que afavoreixen les relacions personals. COMPETÈNCIES Coneixement i interacció amb el món físic: “Aprendre a conviure i habitar el món” Competència social i ciutadana. Autonomia i iniciativa personal. Tractament de la informació i competència digital. EL JARDÍ ROMÀ DE L'ESCOLA DE PRÀCTIQUES

FEM DIFUSIÓ Bloc http://blocs.xtec.cat/practibloc/ Jornades portes obertes EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

FEM DIFUSIÓ Premsa Exposició Paradisus “Et portem a l’Hortus” EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES

“Al jardí és recull més del que planta el jardiner... ... a l’escola també “ EL JARDÍ ROMÀ DE L’ESCOLA DE PRÀCTIQUES