Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Programa de Transició Escola Treball
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La gestió per processos
Projecte d’estalvi energètic
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
El Pla de formació del centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández PROJECTE DE DIRECCIÓ Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández

ESQUEMA PROJECTE DE DIRECCIÓ ÍNDEX 2. Concreció del Projecte Dades generals Justificació Diagnosi Objectius Línies d’actuació Avaluació 3. Recomanacions finals 1. Elaboració i presentació Voluntat de canvi Fonts i instruments de recollida de la informació Procediments per a l’elaboració del Projecte Presentació del Projecte

1. ELABORACIÓ I PRESENTACIÓ 1.1. Voluntat de canvi 1.2. Fonts i instruments de recollida de la informació 1.3. Procediments per a l’elaboració del Projecte 1.4. Presentació del Projecte

1.1. Voluntat de canvi Coneixement del centre Desig de millorar Coneixement del centre Identificació amb el centre Reflexió conceptual Concreció pràctica

1.2. Fonts i instruments de recollida de la informació PEC Pla anual NOF Normativa Altres INSTRUMENTS Documents pedagògics Actes de reunions de coordinació Memòries Altres

1.3. Procediments per a l’elaboració del Projecte Personal Equip de gestió Grup ampli 1.4. Presentació del Projecte Consell escolar Claustre

2. CONCRECIÓ DEL PROJECTE 2.1. Dades generals del centre 2.2. Justificació 2.3. Diagnosi 2.4. Objectius 2.5. Línies d’actuació 2.6. Avaluació

2.1. Dades generals del centre Del centre: història, edifici, oferta educativa, alumnes, plantilla, etc. De l’entorn: característiques físiques, econòmiques, socials, culturals, etc.

2.2. Justificació Raons de la candidatura Motivació dels candidats Principis que orienten el Projecte

Alguns principis generals Fer una escola democràtica i participativa. Cal unir voluntats i consensuar actuacions des de les diferents sensibilitats que coexisteixen en tot centre educatiu. Buscar una educació integral potenciant l’autoestima, la responsabilitat, l’autonomia, la tolerància, la cooperació i el respecte. Procurar que la cohesió social sigui un objectiu central. Treballar per l’excel·lència educativa, que ha d’anar acompanyada d’una voluntat integradora. Implantar l’equitat que faci que cada alumne sigui atès segons les seves necessitats i on el nivell d´exigència sigui adequat a les capacitats. Avançar en l’escola inclusiva.

2.3. La diagnosi Valoració del funcionament actual del centre a partir del seu Projecte Educatiu, tant des del punt de vista pedagògic com de gestió: Organització general Funcionament pedagògic Recursos didàctics Resultats acadèmics Estat de les instal·lacions Situació econòmica Recursos humans

Instruments d’anàlisi PUNTS FORTS? QUINS ASPECTES FUNCIONEN? PUNTS FEBLES? QUINS ASPECTES PODRÍEN MILLORAR? Àmbit pedagògic i didàctic Àmbit organitzatiu Àmbit de gestió econòmica i administrativa Àmbit de gestió econòmica i administrativa Àmbit de l´entorn Àmbit dels espais i del seu ús Àmbit de les famílies Àmbit de l’autonomia de centre OPORTUNITATS AMENACES

2.4. Objectius - I Senzillesa Concreció Realisme

2.4. Objectius - II Concreció dels objectius a assolir, especialment els directament relacionats amb el procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes, i sempre d’acord amb els objectius del Departament d’Educació i del projecte educatiu del centre (PEC). Materials: edifici, instal·lacions, aules específiques, recursos econòmics, etc. Serveis: menjador, transport, taquilles, biblioteca, activitats, informació, etc. Procés d’ensenyament-aprenentatge: currículum, canvis organització, competències bàsiques, atenció a la diversitat, normalització lingüística, llengües estrangeres, integració TAC’S, canvis metodològics, cohesió social, millora resultats acadèmics, etc.

2.4. Objectius - III Funcionament: canvis organigrama, equips docents, departaments didàctics, control alumnes, control professorat, etc. Recursos humans: increment o canvis en la plantilla i/o el PAS. Formació: equip directiu, professorat, PAS, alumnes, pares i mares. Participació: professorat, PAS, alumnat, pares i mares, ajuntament, etc.

2.4. Objectius - IV Àmbits Objectius MATERIAL SERVEIS ENSENYAMENT-APRENENTATGE FUNCIONAMENT RECURSOS HUMANS FORMACIÓ PARTCIPACIÓ

2.5. Línies d’actuació Característiques: Desenvolupament: Coherència Concreció Coherència Diversitat Desenvolupament: Pla d´actuació Temporització Recursos Responsables Seguiment i Avaluació

Graella de desenvolupament ÀMBIT OBJECTIU NÚM. 1 PLA D´ACTUACIÓ 09-10 10-11 11-12 12-13 RECURSOS RESPONSABLES AVALUACIO OBJECTIU NÚM. 2

2.6. Avaluació Exposició del procés d’avaluació del desenvolupament del projecte de direcció (rigor i simplicitat). Descripció dels instruments d’avaluació. Responsables. Temporització.

3. RECOMANACIONS FINALS Utilitzar algun mètode d’anàlisi. La tècnica DAFO (Debilitats, Amenaces, Fortaleses i Oportunitats) és una bona opció. És recomanable la utilització de graelles. Es pot afegir alguna referència normativa i/o bibliogràfica.