IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Un projecte telemàtic per :
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Trobada de Monitors i Monitores de Catalunya 2011
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
S.xx Els trotatemps CURS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Somnis d'Infant.
Grups interactius a L’Esquitx
Situacions creades a partir dels materials naturals
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Activitat d’educació en comunicació audiovisual
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
CURS
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
INTRODUCCIÓ En aquesta exposició, anem a parlar sobre el reciclatge, les seues causes i conseqüències i el tractament dels residus. A mesura que anem parlant,
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
les competències bàsiques
El repte d’incloure Recursos i estratègies
BIODIVERSITAT A L’HORT
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Les taules de multiplicar
I tu qui dius que sóc?.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
Caixes de descobriment
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CEIP Mas Clarà.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Evolució del comerç als barris de Barcelona
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN Nivell: Primer Cicle (2n curs) Curs: Primària Professor: Pere Pifarré Vidal Centre: Maristes Montserrat Lleida

IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN COMPETÈNCIES TREBALLADES EN LA SESSIÓ 2 Àmbit d’aprendre a aprendre Dimensió aprenentatge en grup Competència 5. Utilitzar la interacció i les tècniques d’aprenentatge en grup. Àmbit d’educació en valors Dimensió social Competència 7. Analitzar l’entorn amb criteris ètics per cercar solucions alternatives als problemes. Dimensió interpersonal Competència 4. Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen. Àmbit lingüístic Dimensió comunicació oral . Competència 3. Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa, utilitzant estratègies conversacionals  Competència 14. Conèixer i valorar la diversitat lingüística i cultural de Catalunya, l’Estat espanyol, d’Europa i del món. Àmbit matemàtic Dimensió Comunicació i representació Competència 8. Expressar idees i processos matemàtics de manera comprensible tot emprant el llenguatge verbal (oral i escrit). Dimensió Connexions Competència 7. Identificar les matemàtiques implicades en situacions quotidianes i escolars i cercar situacions que es puguin relacionar amb idees matemàtiques concretes.

IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN Pràctica 2 Aquesta pràctica està adjuntada amb PDF perquè es pugui observar millor.

IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN Treball a la llibreta: dades i gràfics

Persones entrevistades = 75 27-3-17 Recollim dades Persones entrevistades = 75 Pregunta 1: Ets de Lleida? -Són de Lleida = 61 -No són de Lleida = 14 Pregunta 2: T’agrada Lleida? -M’agrada Lleida = 67 -No m’agrada Lleida = 8 Pregunta 3: Què és el que més t’agrada de Lleida? -El que més m’agrada de Lleida és : Pregunta 4: Què milloraries de Lleida?

Persones entrevistades= 27-3-17 Recollim dades Persones entrevistades= Pregunta 3: Què és el que més t’agrada de Lleida? -Seu Vella = 25 -Maristes: 2 -Carrer Major: = 8 -Aplec: 2 -Camps Elisis: = 5 -Riu Segre = 5 -Ciutat petita : 6 Pregunta 4: Què milloraries de Lleida?

Persones entrevistades= 27-3-17 Recollim dades Persones entrevistades= Pregunta 1: Ets de Lleida? -Són de Lleida: -No són de Lleida: Pregunta 2: T’agrada Lleida? -M’agrada Lleida: -No m’agrada Lleida: Pregunta 3: Què és el que més t’agrada de Lleida? -El que més m’agrada de Lleida és :

Pregunta 4: Què milloraries de Lleida? 1- La neteja (carrers i riu): 16 2- La natura (cuidar i fomentar-la): 5 3- Instal·lacions (parcs, places, oci, llum): 16 4- Carril bici: 5 5- Aparcaments 6- Carrers peatonals 7- Horari de les botigues 8- Ensenyar l’horta de Lleida

IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN

Accions 1- Netejar l’entorn de l’escola i passarel·la: - Caques de gos. Netejar parets ratllades. Cigarretes, etc. 2- Conscienciar la gent: - Informar a les persones on tirar la brossa. (Reciclatge). - Cartells a les zones amb bars. 3- Carta a l’Ajuntament… - Vidres trencats ( Pont de Maristes ) ‘‘Totxos’’ arreglar a Alcalde Costa. Zona graffitis. Fer carrers i accessos a les botigues pensats pels plusvàlids. Carril bici a Av. Catalunya. Ficar una paperera a l’alçada dels plusvàlids més baixets. Complement de paperera amb bosses de plàstic. Sanitaris públics al Carrer Major pensats pels plusvàlids.

GRUPS DE TREBALL PROJECTE Grups enquestes. Observació. Realitat cultural. Respecte per les persones grans. Reciclatge. Pensar en tothom. Actuacions.

Cartells conscienciadors Propostes: SISPLAU, QUAN FUMIS NO EMBRUTIS! G.1: Si us plau, no llenceu cigarretes al terra. G.2: Dibuix persona tirant paper a la brossa. G.3: Cartell si us plau si fumes no embrutis. G.4: No tireu cigarretes al terra! G.5: No tireu cigarretes al terra! G.6: Cartell pots fumar però no embrutar. G.7: No tirar al terra, dibuix d’una cigarreta.

IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN

Preguntes Sr. Domingo (Director de la ONCE) Es fàcil o difícil viure amb una discapacitat a Lleida? Pots caminar pel carrer sense ajuda? Està preparada Lleida per les persones què no veuen ni escolten? Com haurien de ser els carrers adaptats per la gent què ho necessita? Podríem fer alguna proposta per millorar algun carrer? Com podem ajudar a les persones amb discapacitat? Com poden comprar les persones cegues? Es poden adaptar els preus dels supermercats per la gent discapacitada? Com podrien ajudar els semàfors a la gent que no hi veu?