Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
Advertisements

SITUACIÓ DE LA VENTILACIÓ MECÀNICA PERLLONGADA A CATALUNYA
El benchmarking, una eina que contribueix a la millora dels resultats
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Què és un pla Individualitzat ?
III Jornada de transport sanitari
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Pare Claret és un regal per a tots
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Experimentam amb la ciència
Programa BIBE: perspectives de futur
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
La gestió per processos
I V GORA DE SALUT COMUNITÀRIA Lleida, 27 de maig de 2016 PRESENTACIÓ
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
El Pare Claret és un regal per a tots
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Com preparar una unitat per a l’avaluació
“Benchmarking en Innovació”
OBSERVATORI DE LA MEDICINA FAMILIAR AL MARESME
SALUT MENTAL.
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Pla Integral de Salut Mental
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
eina de gestió de la qualitat i de la comunicació interna
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
II JORNADA de SALUT MENTAL
No hi ha raó sense emoció
CICLES FORMATIUS.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Escola de cuidadors

Una mica d'Història

Parc Sanitari Sant Joan de Déu 2010 Qui som? Hospital de Sant Boi 1978 – 2005 Hospital de Sant Boi 2006 -2009 Orde Hospitalari Sant Joan de Déu Parc Sanitari Sant Joan de Déu 2010

Qui som? 1978-2005 Hospital de Sant Boi

Qui som? Orde Hospitalari Sant Joan de Déu 2006 -2009 Hospital de Sant Boi Orde Hospitalari Sant Joan de Déu

Qui som? Primer Pla Estratègic Ús eficaç dels recursos Adaptació de l’Hospital a les noves necessitats Formació en tots els àmbits Gestió per processos i sinèrgies Sistemes d’Informació Qualitat i acreditació POTENCIAR L’ORGANITZACIÓ AMABLE

cuidem al professional, Qui som? POTENCIAR L’ ORGANITZACIÓ AMABLE “Cuidem al malalt, cuidem al professional, cuidem l’entorn”

Potenciar l’Organització Amable Com cuidem al malalt Una reclamació una oportunitat de millora Sempre ben tractats Sempre ben informats Mil gràcies a tots Què opines? Creant valor fem festa No ens agrada estar sols: “ voluntariat” Apropar-nos a les cultures: “mediació” Confortables Cuida’m a mi també Cuidar als col·lectius més vulnerables Compromís amb l’entorn

L’Escola de cuidadors

Per què? La demència Gran impacte família Discapacitat i dependència El tractament ha d’estar fonamentat en el recolzament al pacient i a la família

Instruments de treball

Equip Multidisciplinar Psiquiatria UFISS Geriatria Neurologia DUI Treball Social Qualitat Comunicació i serveis de suport a l’usuari Professionals amb coneixements i inquietuts en les demències

Població diana de l’actuació Cuidadors (familiars i professionals) de pacients amb demència en diferents fases de la malaltia.

Aprendre a cuidar, a cuidar-se i dels que cuiden Objectius Facilitar la tasca de cuidador Informar Evitar l’esgotament: hàbits saludables Aprendre dels cuidadors, fomentar la participació Aprendre a cuidar, a cuidar-se i dels que cuiden

Contingut Què és la malaltia d’Alzheimer? Com es diagnostica? Com es tracta? Quina és l’evolució de la Malaltia? Quins són els símptomes més freqüents? Què puc fer amb els trastorns de conducta? Quins són els tractaments? Quines ajudes puc tenir? Quins tràmits puc fer? Quins recursos puc sol·licitar? Què faré quan no pugui més?

Format i metodologia específica de la sessió Sessió informativa Taula rodona

Recull de dades Elaboració d’un Pla Funcional Creació de base de dades única pel registre dels pacients

Recull de dades Enquesta de satisfacció. Qüestionari per recollir dades demogràfiques.

Recerca Abordatge: Descriptiu Eficiència:optimitzar Característiques: Multidisciplinari

Resultats: Sobrecàrrega del cuidador Sobrecàrrega cuidador Alteració de la conducta Sobrecàrrega: 8,7 (de 0 a 10)

Línies de futur Donar continuïtat a l’escola. Formació de grups d'autoajuda Tallers monogràfics Recerca L’escola del Parc Sanitari

Conclusions Foment de la informació: Informació com part del tractament L’escola com a mitjà de comunicació Extensió de la informació administrada a la Consulta Externa Eina essencial per a poder potenciar i millorar la qualitat de vida dels nostres pacients i les seves famílies L’Escola de Cuidadors com a ítem de qualitat integrada a l’activitat assistencial

Conclusions

Que la passió per guarir no ens faci oblidar el cuidar.”

Parc Sanitari Sant Joan de Déu 2010