Reflexions al fil de l’Euneos

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep Montané Capdevila
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Diapositiva de presentació
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
Antecedents (el context) Centre IATIC
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.

Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
TECNOLOGIA.
EL PLA DE LECTURA DE CENTRE (PLEC)
Coneixements i idees previs
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
CRAI: Unitat de Recerca
XI MOSTRA DE RECERCA JOVE DE BARCELONA
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Pla de Formació de Centre
Reunió de famílies 6è EP L’Educació Secundària Obligatòria
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
CICLES FORMATIUS.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Reflexions al fil de l’Euneos Erasmus course (Helsinki/Tallin, set 2017)

Sabem quin model d’escola volem? Sí!

INS ALCARRÀS:20 anys de compromís educatiu Diverses necessitats educatives: millora sostinguda: únic centre públic de secundària de la zona! Repte: necessitat de mantenir els resultats aconseguits. Estratègies: Participar en grups de treballs i projectes d’innovació educativa. Implementar propostes de treball col·laboratiu de l’alumnat. Participar en programes europeus. De formació del professorat. D’intercanvi d’alumnat.

Fortaleses i mancances a l’INS ALCARRÀS Ús habitual i transversal de les TIC. Lectura a tots els grups. Biblioteca d’aula i de centre, biblioteca municipal. Implicació del professorat (important: nous recursos humans –CMC-). MANCANCES: Debat pedagògic millorable (constret pel calendari i l’horari). Poca cultura del treball transversal. Poc sentiment de pertinença al centre per part de l’alumnat. NECESSITEM: posar en marxa posar en marxa estratègies i recursos MESURABLES a mitjà termini, OBJECTIVAMENT avaluables. Generadors de SINÈRGIES a la comunitat educativa.

Diferents nivells d’actuació Sobre els espais: Retolació dels espais amb títols relacionats amb l’ús específic. Disminuir el nivell d’estrès als passadissos, especialment a 1r d’ESO. Potenciar el circuit tancat de TV: missatges positius i encoratjadors. Instal·lació de sensors acústics als passadissos. Relació amb el projecte “Convivència en positiu”. Potenciació de les eines i recursos que ofereix la intel·ligència emocional. Sobre les persones: Afavorir la intervenció de 2 professors a l’aula. Potenciar i redefinir el Treball x Tasques a 1r ESO. Potenciar el treball col·laboratiu tant a l’ESO com al Batxillerat. Afavorir l’ús de les TIC i les TAC a totes les matèries. Millorar la competència digital del professorat. Afavorir la formació sobre intel·ligència emocional. Afavorir la formació anti-bullying.