NOU
ANTECEDENTS La Generalitat assumeix la gestió de la Formació Professional Ocupacional 1991 1995 Es crea el Servei Català de Col·locació La Generalitat assumeix la Gestió de l’INEM 1997 Es signa el Pacte per l’Ocupació a Catalunya i es crea el Servei Públic d’Ocupació a Catalunya 2000 El Parlament aprova la llei del Servei d’Ocupació de Catalunya 2002 Entra en funcionament el SOC 2003
QUÈ ÉS EL SOC És l’instrument que la Generalitat de Catalunya posa a l’abast dels treballadors i treballadores i empreses catalanes per integrar i gestionar el conjunt de polítiques actives d’ocupació i per tal de contribuir a assolir la cohesió territorial i social i el progrés general de Catalunya
OBJECTIUS Aconseguir el màxim nivell d’ocupació estable, segura i de qualitat a Catalunya Contribuir a la competitivitat empresarial amb la orientació professional i la formació continuada Com ho farem? Anticipant-nos a les noves necessitats laborals dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya Integrant, coordinant i gestionant de manera eficient les polítiques actives d’ocupació i autocupació Augmentant l’oferta de llocs de treball
BENEFICIS USUARI 1 ANÀLISI PERSONALITZAT, ASSESSORAMENT INDIVIDUAL 2 TUTOR PERSONAL D’INSERCIÓ 3 ES POTENCIA L’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL 4 ENTREVISTES CONCERTADES PRÈVIAMENT 5 ATENCIÓ SENSE TEMPS D’ESPERA 6 SERVEIS ESPECÍFICS PER COL·LECTIUS AMB DIFICULTAT D’INSERCIÓ 7 INTERMEDIACIÓ ON LINE PER A EMPRESES Dubtes: No se’ns especifica què es novetat del SOC Increment i consolidació de les línies d’actuació als col·lectius amb més dificultat d’integració laboral Perfeccionament dels mecanismes de detecció de necessitats d’orientació i de formació Potenciació de l’orientació professional com a diagnòstic previ al servei Programa integral d’itineraris personals d’ocupació Establiment de sistemes d’avaluació i millora permanent dels serveis programes ocupacionals 8 INTERMEDIACIÓ AMB OFERTES D’ESPANYA I LA UE 9 GESTOR COMERCIAL D’OFICINA 10 INFORMACIÓ I FORMACIÓ EN XARXA
BENEFICIS USUARI Servei personalitzat 1 Anàlisi personalitzat, assessorament individual BENEFICIS USUARI 2 Tutor personal d’inserció 3 Es potencia l’orientació professional Orientació: planificació de la vida laboral, reforçar la motivació personal, conèixer els passos per millorar situació laboral, definir un projecte formatiu i professional, assessorament als emprenedors Tutor personal d’inserció que atendrà als usuaris en funció de les seves necessitats mitjançant entrevistes de classificació i avaluació, de seguiment i de tancament Definició d’itineraris personalitzats d’inserció, reinserció o reubicació mitjançant el tutor personal d’inserció No sabem què és el COP: una eina, Un conjunt de professionals, un organisme??? Servei personalitzat
BENEFICIS USUARI Call center 4 Entrevistes concertades prèviament BENEFICIS USUARI Sense temps d’espera 5 Call center Informació específica dels serveis del SOC Gestió de cita prèvia per tràmit de l’atur, inscripció al SOC, cita amb el tutor i cita d’orientació personal amb professionals especialitzats
6 BENEFICIS USUARI Serveis específics per col·lectius amb dificultat d’Inserció Persones amb disminució (física, psíquica, sensorial) Persones amb trastorns de salut mental Persones immigrades extracomunitàries Persones amb drogoaddicció Persones amb mesura judicial Dones en risc d’exclusió laboral Joves en situació d’alt risc laboral Majors de 25 anys en risc d’exclusió Accions de formació ocupacional que tenen com a eix principal la formació especialitzada Acompanyament a la inserció laboral i tutoria laboral Articulació d’itineraris personalitzats No tenim la informació???? Per col.lectius
Adequació oferta/demanda 7 Intermediació on line per empreses BENEFICIS USUARI 8 Intermediació estatal i UE 9 Prospector d’empreses Adequació oferta/demanda Casació informàtica dels requeriments de perfils professionals Instauració d’una xarxa entre les oficines del SOC i les entitats col·laboradores per agilitzar la intermediació Integració d’un únic sistema d’informació compatible amb els sistemes estatal i europeu Prospecció d’ofertes a les empreses a través d’un prospector comercial Al treballador se l’informarà de totes les ofertes que s’adeqüin al seu perfil Especificació de quines entitats
BENEFICIS USUARI Formació 10 Informació i formació on line BENEFICIS USUARI Formació per a treballadors i treballadores en atur (prioritat per: –25, +45, col·lectius amb risc d’exclusió) Formació per a treballadors i treballadores en actiu (prioritat per: dones, +45, baix nivell qualificació) Formació en xarxa en col·laboració amb la UOC Formació
FUNCIONAMENT SEGUIMENT Telefònic INSERCIÓ Inserció laboral INTERMEDIACIÓ Casament perfil professional-oferta Avís telefònic FORMACIÓ Formació ocupacional Formació continuada Formació on line ORIENTACIÓ Definició itinerari d’inserció Assessorament especialitzat (si s’escau) Assessorament professional individual AVALUACIÓ Classificació professional Entrevista ocupacional INFORMACIÓ Registre Primera informació
Sant Feliu de Llobregat IMPLEMENTACIÓ 1a FASE* * Inclou la nova cartera de serveis del SOC 1 Girona CALENDARI Juny-Nov. 2003 9 oficines Manresa Blanes Lleida 1 Sant Feliu de Llobregat 1 Barcelona Reus Tarragona 1 Amposta
IMPLEMENTACIÓ TOTAL* Balaguer Lleida 4 La Seu d’Urgell Solsona Tàrrega Tremp Vielha * Inclou la nova cartera de serveis del SOC Figueres 3 Girona La Bisbal de l’Empordà Olot Palamós Ripoll Blanes CALENDARI Des 2003-Des 2004 73 oficines + 8 Centres de formació + 5 Punts d’informació Alt Maresme Anoia Manresa Berga Vilafranca del Penedès 16 Barcelona 3 Badalona Barberà del Vallés Cerdanyola Esplugues de Llobregat Cornellà de Llobregat Gavà Granollers Hospitalet de Llobregat Martorell Mataró 2 Mollet Ripollet Sabadell Santa Coloma de Gramanet Sant Adrià del Besòs Sant Feliu de Llobregat Sant Cugat Terrassa Vilanova i la Geltrú Viladecans Sant Boi de Llobregat Sant Vicenç dels Horts El Prat de Llobregat Vic Amposta El Vendrell Tarragona 4 Tortosa Valls Reus Móra d’Ebre Oficina SOC Oficina SOC + Centres de formació Oficina SOC + Punt infromació Oficina SOC + Centres de formació + Punt informació
PROJECCIÓ DELS SERVEIS DEL SOC Més d’un miler de professionals 1 tutor per cada 100 persones al mes 362.000 ofertes de treball gestionades a l’any (referent any 2002 OTGs) Objectiu 2003, gestionar 400.000 ofertesde treball
PROJECCIÓ DELS SERVEIS DEL SOC 269 milions d’ € Es destinaran prop de 269 milions d’€ per desenvolupar les polítiques d’ocupació FORMACIÓ PER ATURATS 91 milions d’€ INSERCIÓ A PERSONES AMB ESPECIALS DIFICULTATS 13 milions d’€ PLANS D’OCUPACIÓ 51 milions d’€ ORIENTACIÓ 11 milions d’€ ESCOLES TALLER 50 milions d’€ INTERMEDIACIÓ 9 milions d’€ FORMACIÓ PER L’OCUPACIÓ 26 milions d’€ INCORPORACIÓ DE LES DONES MERCAT DE TREBALL 6 milions d’€ PACTES TERRITORIALS 4 milions d’€ FILONS D’OCUPACIÓ 8 milions d’€
IMATGE GRÀFICA Es aquesta la imatge definitiva?