Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’IMPULS DE LA LECTURA: UNA ESTRATÈGIA PER A L’ÈXIT ESCOLAR PLA NACIONAL DE LECTURA.
Advertisements

Aquesta presentació forma part de les activitats del projecte de R+D, finançat pel Ministeri d'Economia i Competitividad, titulat "Itineraris d'èxit i.
La qualitat, garantia de millora.
La qualitat, garantia de millora.
Més enllà de les arts escèniques
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
i el que no es pot avaluar
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Reflexions al fil de l’Euneos
Projecte de Diversificació Curricular
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
El viatge de Primària a Secundària
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
SALUT MENTAL.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Tutora: Eloisa Lorente
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Presentació de 1r d’ESO Curs
La formació professional, una opció de futur i amb futur
“EL PALIC, un model per a les illes”
SALUT MENTAL.
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
Coneixements i idees previs
SALUT MENTAL.
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Validació del Qüestionari Inicial (C1)
Projecte d’Itineraris Formatius
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
Gestió participativa dels projectes de centre
APROXIMACIÓ AL MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
EL CONSUM DE DROGUES ENTRE LA POBLACIÓ HOMOSEXUAL USUÀRIA D’ESPAIS D’OCI NOCTURN DE CATALUNYA.     UNA APROXIMACIÓ QUANTITATIVA.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016 Estudi longitudinal dels itineraris de l’alumnat de secundària professional Resultats qüestionari 1 (primera aproximació) Palma Mallorca, 23 de Juliol de 2016 Immaculada Sureda Garcia. inmaculada.sureda@uib.es Antoni Cerdà Navarro. antoni.cerda@uib.es Francesca Salvà Mut. f.salva@uib.es

Finalitat del Projecte Aportar evidències, estratègies i instruments d'intervenció que contribueixin a la millora del coneixement sobre la Formació Professional en l’educació secundària (Formació Professional Bàsica i Cicles Formatius de Grau Mitjà) i, més encara, que ajudin a pal·liar i corregir el greu problema de l'abandonament educatiu en aquests nivells formatius

Estudi longitudinal dels itineraris formatius. Identificar: Taxes d’èxit i d’abandonament Característiques i tipologies d’itineraris Raons i processos que duen a l’èxit i l’abandonament Situació després de tres anys d’iniciar els estudis de formació professional

Fonamentació Teòrica Model teòric de referència: model global per la comprensió de l’abandonament i l’èxit educatiu en la formació professional i que, alhora, aporti elements per a la intervenció. Conceptes: Vinculació escolar (student engagement).

Projecte Check & Connect (Reschly & Christenson,2012) Context Família Iguals Escola Comunitat Indicadors Student engagement Comportament Acadèmic Emocional Cognitiu Resultats Acadèmics Socials Emocionals

Dades Generals Dades Generals de la Mostra a FPB i CFGM Edat Sexe Lloc de Naixement Quin curs o activitat realitzava el curs passat? Quin ha estat la via d’accés? Benestar Personal i Salut (FB)

DADES GENERALS. Sexe

DADES GENERALS. Edat

DADES GENERALS FPB. Lloc de Naixement

DADES GENERALS CFGM. Lloc de Naixement

DADES GENERALS. FPB Quin curs o activitat realitzava el curs passat?

DADES GENERALS.CFGM. Via d’accés

DADES GENERALS FPB. Benestar Personal i Salut Si pateix qualque malaltia important (depressió, diabetis, càncer, anorèxia/bulímia, etc.)

DADES GENERALS FPB. Benestar Personal i Salut Si té qualque addicció important (alcohol, drogues, joc, etc.)

Vinculació (engagement) OBJECTIUS INICIALS Vinculació (engagement) Comportamental Emocional Cognitiva Sexe Immigració Intenció d’abandonar Edat (CFGM) FPB CFGM

VINCULACIÓ COMPORTAMENTAL FPB Més adhesió , esforç escolar i disciplina per part de les al.lotes SEXE SEXE Més adhesió i activitats extraescolars per part d’alumnat immigrant Més disciplina per part de nadius IMMIGRANT/ NADIU Més adhesió i disciplina quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT INTENCIÓ D’ABANDONAR

VINCULACIÓ EMOCIONAL FPB Més vinculació amb professorat , suport familiar i compromís parental per part d’alumnat immigrant IMMIGRANT/ NADIU SEXE Més vinculació amb professorat, companys, família i compromís parental quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT INTENCIÓ D’ABANDONAR

VINCULACIÓ COGNITIVA FPB Més vinculació COGNITIVA amb treball escolar, expectatives i identitat professional per part d’alumnat immigrant (relació significativa moderada) IMMIGRANT/ NADIU SEXE Més vinculació amb treball escolar, expectatives i identitat professional quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT INTENCIÓ D’ABANDONAR

VINCULACIÓ COMPORTAMENTAL FGM Més adhesió , esforç escolar i disciplina per part de les al.lotes SEXE SEXE Més adhesió per part d’alumnat immigrant Més disciplina per part de nadius IMMIGRANT/ NADIU INTENCIÓ D’ABANDONAMENT Més adhesió, activ extraescolar, disciplina quan no hi ha intenció d’abandonament Més adhesió, disciplina quan són >21 anys EDAT

VINCULACIÓ EMOCIONAL FGM Més vinculació amb professorat, companys, família per part de nadius IMMIGRANT/ NADIU SEXE Més vinculació amb professorat, companys, família quan no hi ha intenció d’abandonament INTENCIÓ D’ABANDONAMENT Més relació amb professorat per l’alumnat >21 Més relació amb companys i suport familiar <21 EDAT

VINCULACIÓ COGNITIVA FGM Més treball escolar, expectatives i identitat professional per part de les al.lotes SEXE SEXE Més treball escolar, expectatives, identitat professional quan no hi ha intenció d’abandonament (diferència significativa molt bona) INTENCIÓ D’ABANDONAMENT Més treball escolar, expectatives, identitat professional quan són >21 anys EDAT

VINCULACIÓ I ABANDONAMENT FPB

VINCULACIÓ I ABANDONAMENT FGM

Continuant l’anàlisi de les dades… Aprofundir en l’anàlisi realitzada Establir diverses tipologies d’alumnat Aprofundir en les característiques de l’alumnat en risc d’abandonament

Referències Appleton, J.J. (2012). Systems Consultation: Developing the Assessment-to-Intervention Link with the Student Engagement Instrument. A Christentson, S.L.; Reschly, A. & Wylie, C. (ed.). Handbook of Research on Student Engagement. NY: Springer (pp 725-742).   Janosz, M.; Archambault, I.; Lacroix, M. & Lévesque, J. (2007). Trousse d’évaluation des décrocheurs potentiels (TEDP) : Manuel d’utilisation. Montréal: Groupe de recherche sur les environnements scolaires. Université de Montréal. Lannegrand, L.; Cosnefroy, O & Lecigne, A. (2012). Prediction of various degrees of vocational secondary school absenteeism: Importance of the organization of the educational system. School Psychology International, 33(94), 293-307. Reschly, A.L. & Christenson, S.L. (2012). Jingle, Jangle, and Conceptual Haziness: Evolution and Future Directions of the Engagement Construct. A Christentson, S.L.; Reschly, A. & Wylie, C. (ed.). Handbook of Research on Student Engagement. NY: Springer (pp 3-20).

Gràcies per la vostra atenciÓ http://itinerariosfp.org