La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Aquesta presentació forma part de les activitats del projecte de R+D, finançat pel Ministeri d'Economia i Competitividad, titulat "Itineraris d'èxit i.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Aquesta presentació forma part de les activitats del projecte de R+D, finançat pel Ministeri d'Economia i Competitividad, titulat "Itineraris d'èxit i."— Transcripción de la presentación:

1 Aquesta presentació forma part de les activitats del projecte de R+D, finançat pel Ministeri d'Economia i Competitividad, titulat "Itineraris d'èxit i abandonament a la formació professional del sistema educatiu de nivell 1 i 2" (amb Referència EDU2013-42854-R) Fonamentació Teòrica del Qüestionari. Q1 Immaculada Sureda i Francesca Salvà. Palma Mallorca, 11 de Juny de 2015 Primeres Jornades del projecte "Itineraris d'èxit i abandonament a la formació professional del sistema educatiu de nivell 1 i 2"

2 Finalitat del Projecte Aportar evidències, estratègies i instruments d'intervenció que contribueixin a la millora del coneixement sobre la Formació Professional en l’educació secundària (Formació Professional Bàsica i Cicles Formatius de Grau Mitjà) i, més encara, que ajudin a pal·liar i corregir el greu problema de l'abandonament educatiu en aquests nivells formatius

3 Estudi longitudinal dels itineraris formatius. Identificar: Taxes d’èxit i d’abandonament Característiques i tipologies d’itineraris Raons i processos que duen a l’èxit i l’abandonament Situació després de tres anys d’iniciar els estudis de formació professional Creuament amb dades personals i sociodemogràfiques

4 Objectiu del Qüestionari Q1 Identificar les característiques de la població que inicia FPB i CFGM Mostra representativa de Mallorca i Barcelona Confidencialitat de persones i centres

5 Model teòric de referència: model global per la comprensió de l’abandonament i l’èxit educatiu en la formació professional i que, alhora, aporti elements per a la intervenció. Conceptes: Student engagement Vocational identity Vocational outcome expectations. Fonamentació Teòrica

6 Projecte Check & Connect (Reschly & Christenson,2012) Context Família Iguals Escola Comunitat Indicadors Student engagement Afectiu Cognitiu Comportament Acadèmic Resultats Acadèmics Socials Emocionals

7 Principals aportacions: Student Engagement Instrument (SEI), utilizado en el projecte Check & Connect (Appleton, 2012) Trousse d’évaluation des décrocheurs potentiels (kit de evaluación de abandonos potenciales) (TEDP) utilizat a Quebec (Janosz, Archambault, Lacroix & Lévesque, 2007) Estudi sobre absentisme a l’educació secundària professional a França (Lannegrand, Cosnefroy & Lecigne, 2012) Revisió instruments operativització

8 C1 Dimensions (5) C1 Variables (19) Característiques personals i familiars (18) Dades personals (4 ítems) Situació actual (8 ítems) Família d’origen (o significativa) (6 ítems) Estudis (13)Formació que realitza (5 ítems) Biografia escolar (8 ítems) Compromís/ Vinculació comportamental i acadèmica (11) Adhesió escolar (1 ítem) Esforç escolar (4 ítems) Participació en activitats extraescolars (2 ítems) Indisciplina (4 ítems) Compromís/ Vinculació afectiva (27) Relacions amb el professorat (9 ítems) Relacions amb els iguals (5 ítems) Suport familiar (4 ítems) Percepció del compromís parental (9 ítems) Compromís/ Vinculació cognitiva (19) T=87 ítems Control i rellevància de les tasques escolars (6 ítems) Futures aspiracions i guanys escolars (3 ítems) Motivació intrínseca (1 ítems) Expectatives de resultats professionals (4 ítems) Identitat professional (2 ítems) Percepció probabilitat abandonament estudis (2 ítems)

9 Exemple Q1 Totalmente en desacuerdo En desacuerdoDe acuerdoTotalmente de acuerdo a) Mis profesores están disponibles cuando los necesito b) El profesorado de mi centro escucha al alumnado c) Las normas del centro educativo donde estudio son justas. d) El profesorado de mi centro educativo está interesado en mí como persona, no sólo como estudiante. 1.¿Hasta que punto estas de acuerdo o en desacuerdo con las siguientes frases referidas a tu relación con el profesorado o el centro?. Elige, por favor, una opción de respuesta para cada frase.

10 Exemple Q1 10. En relación a tu itinerario o trayectoria escolar, nos gustaría saber: a)¿Cuál es el curso más elevado que tienes aprobado?...................... b)¿Cuántos curos has repetido en la etapa de ESO? c) ¿Cuántos cursos has repetido en la etapa de enseñanza primaria? d) ¿Alguna vez te han expulsado de colegio o instituto? e) En caso afirmativo, de manera ……….. (Puedes elegir más de una opción de respuesta) f) Has pasado alguna vez un curso escolar o más sin ir al instituto/colegio? 234Más de 4 01 01234 sino TemporalDefinitiva sino

11 Exemple Q 1 G) ¿Cuál era tu situación durante el curso escolar 2014-15?  Estabas cursando 2º de ESO  Estabas cursando 3º de ESO  Estabas cursando 4º de ESO  Estabas cursando Formación Profesional Básica  Estabas cursando un Programa de Cualificación Profesional Inicial (PCPI)  No estudiaba pero trabajaba  No estudiaba ni trabajaba

12 Referències Appleton, J.J. (2012). Systems Consultation: Developing the Assessment-to- Intervention Link with the Student Engagement Instrument. A Christentson, S.L.; Reschly, A. & Wylie, C. (ed.). Handbook of Research on Student Engagement. NY: Springer (pp 725-742). Janosz, M.; Archambault, I.; Lacroix, M. & Lévesque, J. (2007). Trousse d’évaluation des décrocheurs potentiels (TEDP) : Manuel d’utilisation. Montréal: Groupe de recherche sur les environnements scolaires. Université de Montréal. Lannegrand, L.; Cosnefroy, O & Lecigne, A. (2012). Prediction of various degrees of vocational secondary school absenteeism: Importance of the organization of the educational system. School Psychology International, 33(94), 293-307. Reschly, A.L. & Christenson, S.L. (2012). Jingle, Jangle, and Conceptual Haziness: Evolution and Future Directions of the Engagement Construct. A Christentson, S.L.; Reschly, A. & Wylie, C. (ed.). Handbook of Research on Student Engagement. NY: Springer (pp 3-20).

13 GRÀCIES PER LA TEVA ATENCIÓ inmaculada.sureda@uib.es


Descargar ppt "Aquesta presentació forma part de les activitats del projecte de R+D, finançat pel Ministeri d'Economia i Competitividad, titulat "Itineraris d'èxit i."

Presentaciones similares


Anuncios Google