La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals"— Transcripción de la presentación:

1 Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Julià Minguillón Alfonso Estudis d’Informàtica i Multimèdia

2 Taula de Continguts Objectius del projecte Descripció del projecte
Participants Metodologia Qüestions plantejades Estat actual de desenvolupament Conclusions

3 Objectius del projecte
Personalitzar el procés d’aprenentatge: Conèixer l’ús que fan els estudiants del campus virtual i dels materials docents Establir els requeriments d’un repositori d’objectes d’aprenentatge Implementar uns cursos pilot Dissenyar una plataforma amb capacitat de seguiment i monitorització Integrar l’esmentada plataforma en el campus virtual

4 Entorns Virtuals d’Aprenentatge
Campus Virtual de la UOC: Internet Aules Comunitats Correu Agenda Secretaria Usuaris Biblioteca Logs

5 Cicle de Vida de l’Estudiant
Involucra: Procés d’Informació / Captació Primera Matricula Presencial (M. P.) Seguiment d’un Semestre Acadèmic Següents Matrícules Virtuals (M. V.) Informació M. P. 1r Sem. M. V. 2n Sem. M. V. Abandonament Títol

6 Estudi Centrat en l’Usuari
Es vol conèixer: Perfil dels estudiants Comportament al Campus Virtual Procés d’Aprenentatge Objectius: Millorar la satisfacció Incrementar el Rendiment Acadèmic Reduir l’Abandonament Conèixer com s'aprèn en un entorn virtual

7 Perfil dels Estudiants
Perfil acadèmic: Estudis Previs Idiomes Perfil Professional Situació Personal: Motivació Dedicació Càrregues laborals / familiars

8 Comportament al Campus Virtual
Diferents Nivells: Nivell de Sessió: Ús dels Serveis del Campus Virtual Nivell de Semestre Acadèmic: Patrons de Connexió Ús dels Recursos de l’Aula Nivell de Titulació: Seguiment de Matrícules Titulacions Progressives Relació entre Comportament, Satisfacció i Rendiment

9 Procés d’Aprenentatge
Estructuració del Material Docent: Ús d’Estàndards d’E-Learning i Multimèdia Distribució dels Continguts Disseny d’Activitats Seguiment de l’Avaluació Ús per part dels Estudiants: Patrons d’Ús Ritme de Treball

10 Personalització És possible personalitzar: En funció de: Continguts
Itineraris Avaluació En funció de: Necessitats i Objectius de l’Usuari Competències Demostrades / Adquirides Preferències

11 Importància de la Personalització
Respecte a l’Estudiant: Increment de la Satisfacció Adaptació a les Necessitats de l’Usuari Increment de la Flexibilitat Sentiment de Participació Respecte al Professorat: Coneixement del Procés d’Aprenentatge Millor ús dels Recursos Docents

12 Personalització basada en Itineraris
Idees bàsiques: És possible descompondre el procés d’aprenentatge en unitats elementals Aquestes unitats poden ésser reordenades en funció de les característiques de l’estudiant Cada estudiant percep una versió personalitzada del curs Es pot fer un seguiment per a detectar l’ús per part dels estudiants

13 Itineraris Itinerari estàndard Itinerari amb avaluació al final
M : mòdul E : exercici A : activitat d’avaluació Itinerari amb avaluació al final M1 E1 M2 E2 M3 E3 A1 A2 A3 Itinerari amb reforç teòric M1 M1’ E1 A1 M2 M2’ E2 A2 M3 E3 A3 Itinerari amb reforç pràctic M1 E1 E1’ A1 M2 E2 E2’ A2 M3 E3 A3

14 Implementació d’Itineraris
El procés d’aprenentatge es descriu mitjançant un graf dirigit Una ontologia descriu totes les regles i relacions possibles del sistema de personalització

15 Itineraris i Objectes d’Aprenentatge
És necessari definir: Granularitat dels Objectes d’Aprenentatge Nivell de Metadades per a Itineraris Conjunt de Regles i Accions El sistema es comporta com un Tutor Intel·ligent que guia a l’Estudiant També es recullen dades que serviran per a avaluar els itineraris dissenyats

16 Participants Estudis: Àrees: Altres: Informàtica i Multimèdia
Psicologia i Ciències de l’Educació Ciències de la Informació i de la Comunicació Àrees: Desenvolupament del Model Educatiu Desenvolupament Intranets Gestió de l’Acció Docent Servei d’Audiovisuals Biblioteca Altres: IN3 GEC, S.A.

17 Metodologia Recollida de dades sobre l’ús actual del campus virtual
Definir els conceptes d’itinerari, objecte d’aprenentatge i personalització Creació d’un repositori de cursos Integració en el campus virtual Recollida de dades dels cursos pilot Validació de la proposta

18 Preguntes d’Investigació (I)
Com es defineix formalment el concepte d’Itinerari? Com han de ser dissenyats els Objectes d’Aprenentatge? Quina informació de l’usuari és rellevant per a la Personalització? Quina informació de Seguiment s’ha de recollir?

19 Preguntes d’Investigació (II)
Com influeix la personalització en els rols del Consultor i del Tutor? Quines necessitats tecnològiques existeixen per a donar suport a la personalització? Com s’han d'estendre els estàndards actuals d’E-Learning per a permetre la personalització basada en itineraris? Com s’ha d’analitzar tota la informació que s’hagi recollit de l’ús del sistema?

20 Paradigma del Projecte
Disseny de Recursos Docents Ús en un Entorn Virtual d’Aprenentatge Anàlisi de Patrons d’Ús

21 Línies d’Investigació (I)
Disseny Instruccional: Concepte d’Itinerari Recursos Docents Objectes d’Aprenentatge: Disseny i Gestió de Repositoris Aspectes d’Usabilitat i Reusabilitat Integració d’Estàndards

22 Línies d’Investigació (II)
Sistemes Gestors d’Aprenentatge: Descripció de Continguts Seqüenciació i Seguiment Ontologies i Web Semàntica Anàlisi de Comportament: Modelat d’Usuaris Mineria de Dades

23 Estat actual del projecte
Proposta de projecte finalitzada Algunes parts del projecte ja estan en desenvolupament de forma independent Falta l'aprovació institucional Possible finançament: Projectes MQD (Generalitat) Plan Nacional de I+D+I (Ministeri) Proposta STREP (EU)

24 Conclusions La UOC és un escenari únic
Projecte Innovador Multidisciplinar: Psicopedagogia Interacció Persona – Ordinador Tecnologia Nivells d’Actuació: Treballs i Projectes Fi de Carrera Seminaris d’Investigació Tesis Doctorals


Descargar ppt "Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals"

Presentaciones similares


Anuncios Google