Elaboració d’un mapa temàtic

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Impress 3... Posa-hi un fons!
Impress 1... Benvingut al món de les presentacions!
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
BAIXAR MAPES DE L’ICC (INSTITUT CARTOGRÀFIC DE CATALUNYA)
Un projecte telemàtic per :
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
UNITAT 8 TELEDETECCIÓ. EL MAPA GEOLÒGIC.
UNITAT 8 TELEDETECCIÓ. EL MAPA GEOLÒGIC.
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Com iniciar el treball de recerca
FUNCIONAMENT DE L’EPÈRGAM
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
CIÈNCIES NATURALS CURS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Tutora: Eloisa Lorente
DIADA DE LA PAU A SJO.
d'ensenyança-aprenentatge
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Ciències socials, geografia i història Primer curs
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Les taules de multiplicar
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
BASES DE DADES Consultes
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
El programa per fer mapes conceptuals
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Gestió del coneixement
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Estils i Plantilles Ms Word.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Elaboració d’un mapa temàtic Xavier Sintes Norte Febrer 2011

Objectius competencials de l’activitat: Entendre els processos de representació de la terra. Observar i treballar els diferents tipus de mapes i projeccions. Diferenciar entre mapes temàtics i topogràfics. Saber llegir un mapa i extreure’n la informació. Aprendre els signes convencionals que conformen un mapa (escala cartogràfica, llegenda, colors o trames...)

Objectius competencials de l’activitat Conèixer la tasca dels cartògrafs. Treballar amb diferents tipus de mapes i de formats. Conèixer l’ús de les noves tecnologies a l’hora de confeccionar una projecció geogràfica. Gestionar i entendre les variables i les dades que intervenen en l’elaboració d’un mapa. Apreciar i respectar el patrimoni (cultural, historicoartístic,mediambiental) d’arreu.

Títol de l’activitat proposada: distribució dels arbres monumentals a Catalunya Aquesta pràctica va dirigida a un alumnat de primer cicle d’ESO i es pot treballar des del camp de les ciències socials i naturals. L’activitat constarà de quatre sessions: La primera sessió serà teòrica, i anirà adreçada a familiaritzar l’alumnat en la cartografia. La segona sessió, també teòrica, servirà per fer conèixer als alumnes els diferents tipus de mapes i els elements convencionals que els acompanyen.

L’activitat proposada La tercera sessió és d’introducció al software que farem servir per crear el nostre mapa. Facilitar les eines principals del programa. Finalment la quarta sessió ens conduirà a la creació d’un mapa temàtic on observarem la distribució geogràfica dels arbres monumentals.

Material necessari per a la pràctica Un ordinador per cada dos alumnes. Connexió a internet. Cal disposar del software SIG “KOSMO” . Cal baixar en format shp la base municipal de Catalunya 1:50000 de l’ICC. Finalment l’arxiu arbmon.zip que el trobem a http://dmah.nexusgeografics.com/

Procediment Obrirem el Kosmo i anirem a carregar en la cartografia 1:50000 municipal de Catalunya que trobarem en la carpeta de la pràctica. Tot seguit anirem a obrir i carregar l’arxiu de dades d’arbmon, que també trobarem a la carpeta. Un cop creada la projecció anirem a la icona d’imprimir del Kosmo i crearem el nostre mapa. Amb el menú d’eines anirem afegint tot allò que necessita el nostre mapa: títol, llegenda, escala...

Treball amb les dades obtingudes Indica quins són per exemple, els arbres monumentals més pròxims al teu municipi. Recorda que amb la icona d’informació del Kosmo podràs accedir a aquesta informació mantenint seleccionada les capes. Quines són les espècies d’arbres monumentals que estan més representades. Tingues present que les taules et poden ajudar a cercar la informació.

Treball amb les dades obtingudes Quin municipi i comarca catalans tenen un nombre més elevat d’arbres monumentals? Per quines raons geogràfiques creieu que apareixen més o menys concentracions d’arbres monumentals en un espai o altre de la geografia catalana?

Valoració personal de l’activitat que heu dut a terme T’ha resultat poc o molt complicada l’activitat? Què has après? En quin moment i situació de la teva vida podries emprar un altre cop aquesta pràctica. Estàs acostumat a utilitzar fonts de dades geogràfiques com el google earth o google maps? Has preparat alguna vegada alguna ruta amb una guia on-line?