APLICACIÓ D’UN ROLE-PLAYING PER A LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Ponència Una educació per a un nou país.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
PETITS REPORTERS Títol.
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
El viatge de Primària a Secundària
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Resolució de problemes amb mitjans tecnològics
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
“El perfil de mestre i professor”
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Coneixements i idees previs
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Reunió amb centres adscrits
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Transport Porta a Porta
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

APLICACIÓ D’UN ROLE-PLAYING PER A LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES. AUTOR/A: Lara Masegosa Fernández. Tutor/a: Antoni Costes. INTRODUCCIÓ MARC TEÒRIC INTERVENCIÓ PRACTICA CONCLUSIONS JUSTIFICACIÓ DEL TREBALL: I Una de les constants que defineix el clima escolar es el creixement de la conflictivitat. Aquesta situació afecta a la tasca educativa desde la educació Primària fins la ESO. Hi ha factors com la obligatorietat de l’escolaritat fins als 16 anys, la procedència social, les dificultats d’aprenentatge, la responsabilitat de l’escola com a institució, els idiomes, les discapacitats, els trastorns de comportament o de personalitat, la delinqüència, la família, etc, que interfereixen en aquest increment d’una situació de convivència difícil d’afrontar. FACTORIS QUE TENEN RELACIÓ AMB ELS CONFLICTES A L’AULA: ROLE-PLAYING: CARACTERÍSTIQUES COMUNES ENTRE LES QUATRE ESCENES: Tècnica útil per a diferents qüestions, entre les quals podem destacar l'assaig de conductes, el plantejament i anàlisi de determinades realitats i la vivència d'una experiència per a treballar amb el mètode socioafectiu. Consisteix a plantejar una determinada situació, amb claredat i precisió i distribuir els papers de la mateixa perquè qui ho decideixin voluntàriament, puguin representar-la davant de la resta del grup, que actuaran com observadors SOCIETAT Complexa Multidimensional Canviant. ESCOLA Agent de socialització. Sense límits fixats. Desprotegida. En punt de mira. FAMÍLIA Falta de models. Falta de formació complementària. S’ha perdut costums. ADOLESCENT Procés de formació. Nous descobriments. Inestabilitat emocional. No hi ha diàleg. No hi ha intervenció real. La reacció sempre és desproporcionada a l’origen de l’ofensa. Sempre s’origina una baralla 1c1. La baralla s’acaba quan es fan mal o, quan en la absència real de saber gestionar la situació, intervé un factor extern (policies, professors, adult, etc) NO SABEN GESTIONAR ELS CONFLICTES. CONTEXTUALITZACIÓ DEL CENTRE: Centre de caràcter públic que depèn de la Generalitat de Catalunya. Situat a l’Hospitalet de Llobregat, en el barri de Sant Feliu. Pel que fa a les característiques dels alumnes, podem dir que provenen de famílies de classe social i cultural mitjana-baixa. Un dels factors que determinen aquestes característiques és el gran nombre d’alumnat immigrant. Aquest fet, és degut a que la zona residencial en la que es troba el centre, ofereix unes condicions de vida més econòmiques i per tant, assequibles per a aquestes famílies nou vingudes. CONCLUSIONS GENERALS: Molts dels nostres adolescents podrien treure molt més profit als conflictes si sabessin gestionar-los. El Role-playing és una bona eina per ajudar-los a treballar els conflictes i fer-los reflexionar sobre realitats diferents a les del seu punt de mira. Desde l’educació física podem treballar amb garanties d’èxit la resolució de conflictes utilitzant diferents tècniques o estratègies. ACTIVITAT: Introducció: Informació de la tasca a realitzar. Missatge: “Heu de crear una escena on s’origini un conflicte entre un grup d’amics.” Grups: Agrupació lliure. Quatre alumnes per grup (4 grups) Preparació: Cada grup de forma aïllada. Escenificació: Màxim 5 minuts per representar l’escena davant dels altres grups. Anàlisi de les escenes. Reflexió i/o debat final: Motius per els quals s’origina el conflicte, per què s’originen aquest tipus de conflictes, s’ha solucionat?, que s’hauria de fer per gestionar els conflictes? OBJECTIU: Analitzar el comportament que es dona en els alumnes amb repetides conductes disruptives mentre duen a terme un Role-playing a la classe d’educació física. Referències bibliogràfiques . AGUIRRE, A., ALMIRALL, J. I, ALZATE, R., et al. (2005) La mediación escolar. Una estrategia para abordar el conflicto. Barcelona: Graó. CASAMAYOR, G.(coord), (1998) Cómo dar respuesta a los conflictos. La disciplina en la enseñanza secundaria. Barcelona: Graó. DEFENSOR DEL PUEBLO (2000). Violencia escolar: el maltrato entre iguales en la Educación Secundaria Obligatoria. Madrid: Publicaciones del Defensor del Pueblo CASCÓN, P. Y MARTÍN, C. (1997) La alternativa del juego I. Juegos y dinámicas de educación para la paz. Madrid: Los libros de La Catarata. FRAILE, A.(coord), LÓPEZ, V.M., RUIZ, J y VELÁZQUEZ, C. (2008) La resolución de los conflictos en y a través de la educación física. Barcelona: Graó.