Josep Montané Capdevila

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
Advertisements

La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Competències ètiques en la formación universitària
La qualitat, garantia de millora.
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Les competències i la coeducació
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Departament de Justícia
ESTADÍSTIQUES DELS CF DEL DEPARTAMENT DE SANITÀRIA, CURS 07/08
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Les competències i la coeducació
La gestió per processos
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
Programa Salut i Escola
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Coneixements i idees previs
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
Reunió de famílies 6è EP L’Educació Secundària Obligatòria
Una concepció global de l’Educació Superior Professional/Universitària
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Josep Montané Capdevila Ex Catedràtic de Psicologia de l’Educació Ex Catedràtic d’Orientació Educativa Actualment. Professor emèrit i Director de la Càtedra de formació i educació viàries de la UAB i del SCT

Principals línies de treball (I) 1.- Orientació escolar - professional mitjançant la intervenció per programes. Aquests programes aplicats de manera permanent i integrats al currículum de formació, pretenen el desenvolupament global i permanent de la persona des de l’exercici de la seva professió. 2.- La prevenció d’accidents de trànsit amb programes fonamentats amb el canvi d’actituds.

Breu descripció d’aquests àmbits 1.- Programes d’orientació escolar i professional. Estructura Aquests programes estan dissenyats per ser aplicats pels professors, tutors i orientadors. Son activadors dels aprenentatges: millora de l’atenció, les estratègies d’aprenentatge, la motivació, el clima de l’aula, els valors educatius, etc. Millora de la salut des de l’aula: educació del tabaquisme, abandó escolar, prevenció de la sida, anorèxia

Breu descripció d’aquests àmbits 2.- Programes de millora de la conducció segura des de el canvi d’actituds. Programa de prevenció d’accidents a l’ESO. QAR-J Programa per a preconductors (QAR-precon) Programa per a la recuperació de punts (QAR-C) Programa per a motos de gran cilindrada (QAR-Mot) Programa per a conductors de camions i autobusos (QAR-Cam. QAR-Aut.) Prog. Per a Mesures Penals alternatives (MPA) Prog. Per a interns de presons

Competències bàsiques del docent a l’ESO S’ha de superar la simple instrucció. L’aplicació d’aquests programes demana: Realitzar l’avaluació d’entrada Donar informació personalitzada Saber detectar i educar hàbits positius Saber transmetre sentiments i valors Saber afavorir la presa de decisions Saber avaluar els resultats obtinguts a curt i a llarg termini

Educació i intel·ligència emocional Els programes d’orientació integrats al currículum i els de prevenció d’accidents des de el canvi d’actituds demanen un alt component de domini de la intel·ligència emocional: Creure en els aspectes positius de les persones Tenir a la vida com a primer valor I saber transmetre aquests sentiments de manera persuasiva És la millor manera de creixer en l’educació emocional