Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La nova eina per l'acer Daniel Fabregat
Advertisements

Pla de Recursos Humans per al mandat
NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Xarxa Productes de la terra
Les noves tecnologies aplicades al transport
Turisme de Lleida Pla Operatiu 2014
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
III Jornada de transport sanitari
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Estratègia de Xarxes Socials
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Borsa de Treball Municipal
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
La teva contribució 1.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Com poden créixer les pime en el context actual
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Evolució dels perfils professionals a logística
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
TREBALL DE FINAL DE CARRERA
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Inversió en l’operador espanyol Juliol 2016
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Tesis Doctorals en Xarxa
El màrqueting i els seus elements
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
Serveis de Formació.
Global Cook Service.
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Xarxa de Custòdia del Territori
Introducció Al posicionament Web.
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Linkedin.
Dona Kolors, Innovació social en costura
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Grabeplast sales management
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Transcripción de la presentación:

Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002

Introducció Factors clau d’èxit Lideratge d’InfoJobs.net Nous reptes

Introducció Per què reclutar per Internet? Història: Principals fites: Cost per hire: Avantatge de costos respecte el sistema tradicional (fins a 10 vegades menys) Time to hire: Reduir temps de contractació (60 o més dies -> 20 dies o menys) Eficiència informacional i gestió integral de procesos de RRHH Història: Reclutant per a Grup Intercom  Oportunitat Neix a l’Abril 1998, iniciativa liderada per Nacho González Barros Desembre 1999: C&W compra a Grup Intercom unitats de negoci d’ISP i consultoria Gener 2000: InfoJobs, SL (10 persones) Inicialment orientada a perfils TI  però amb vocació generalista Líders desde 1999 i hem superat ‘forts’ competidors locals i internacionals Principals fites: Febrer 2001: InfoJobs arriba a “punt mort” Novembre 2001: Ampliació de K per 1,2 M Euros (CORSABE 10%) Resultats 2001: Facturació: 2,7 M Eur - Beneficis: 0,2 M Eur Previsions 2002: Creixement en facturació ~50% i multipliquem la xifra de beneficis Actualment equip de 48 persones

Introducció Què és InfoJobs? A quí es dirigeix? Àmbit de negoci: Posem en contacte oferta i demanda de treball de la manera més eficient possible, aprofitant el potencial de les noves tecnologies (Internet, Móvil, PDA, ...) Creem valor optimitzant els procesos de reclutament i RRHH, però el factor diferencial està en donar un servei fàcil, ràpid i eficaç. Des de l’independència i quasi 4 anys d’experiència. A quí es dirigeix? Principalment a 2 tipus de clients: Empreses: Pimes, gran empresa, multinacionals, empreses RRHH, ETTs, ... Candidats/Profesionals: buscadors actius i passius de treball Àmbit de negoci: No és una empresa de selecció ni de headhunting Visió: “Ser reconeguts com la borsa de treball més fàcil, ràpida i eficaç” Missió: “Convertir-nos en el lloc de trobada ideal per empreses i professionals”

Factors clau d’èxit Model de negoci Lideratge tecnològic i de producte Inicialment model 100% gratuït ... però Escalabilitat del model vs. cicle de vida del mercat Treure partit a les “economies de xarxa”: model autoalimentable “Probar abans de pagar” amb l’objectiu de: Generar credibilitat Fer crèixer el mercat: potenciar pas offline  online Model d’ingresos basat en serveis de valor afegit de RRHH (no publicitat) Lideratge tecnològic i de producte Serveis dissenyats per ser “fàcils, ràpids i eficaços” Tecnologia propia  Lideratge en “costos per transacció” Capacitat d’anticipació i reacció als canvis de mercat Innovació i millora constant de producte Orientació al client en la gestió de l’innovació Posicionament i reconeixement de marca Borsa de treball “top of mind” per internet Cobertura nacional i internacional (Mèxic + pròximament més de 12 països d’Europa) El nostre principal actiu: creixement “per recomanació” (ex. Google)

Per què som líders? Per les dades: Pel creixement actual: + 1.110.000 CVs + 25.000 Empreses + 16.000 ofertes actives (45.000 vacants actives) + 60.000.000 pàgines vistes/mes i 4.000.000 visites/mes (Octubre OJD) + 4.000.000 de cerques/mes + 56% cuota d’audiència (Nielsen Sep-02) Pel creixement actual: + 60 noves d’empresa/dia laboral + 650 noves ofertes/dia laboral + 1.800 nous CVs/dia laboral Tot i ser un “jugador local” ... és la web (no pública) líder a Europa: Les webs amb més tràfic a Europa són estatals: Arbeitsamt.de, Anpe.fr, Ams.se InfoJobs és la web (no estatal) #1 a Europa en quota d’audiència i pàgines vistes ... i la 3ra web (no estatal) en visitants únics

Quota d’Audiència* (Set-02) Font: Nielsen NetRatings. Setembre 2002. * Cuota d’audiència per temps consumit en la cerca de feina desde la llar. TOP 5 ESPANYA 3,0% 3,3% 6,0% 9,7% 56,2% 0,0 10,0 20,0 30,0 40,0 50,0 60,0 #5 #4 #3 #2 TOP 5 EUROPA

Comparativa principals competidors % AUDIÈNCIA (Nielsen-Sept/02) CURRICULUMS (21/11/02) OFERTES ACTIVES NOVES OFERTES/DIA 56,2 % 1.105.000 16.900 (60 d) 650 Competidor #2 9,7 % 215.000 1.728 (60 d) 85 Competidor #3 6,0 % 401.000 6.275 (60 d) nd Competidor #4 3,3 % 325.000 959 (60 d) 25 Competidor #5 3,0 % 175.000* 460 (60 d) 17 Competidor #6 2,4 % 80.500 1.186 (45 d) 60 Competidor #7 2,1 % 425.000 1.777 (90 d) 38 Actualitzat a 21/11/02 * Valor estimat

Què opinen els candidats d’IJ?

Nous reptes Innovació de producte Personalització de serveis per a cada segment de clients Ampliar serveis cadena de valor de RRHH Potenciar i millorar l’eficiència del servei actual Internacionalització: IJ Mèxic Llançament de prototip: finals 2001 Masa crítica: 32.000 CVs, 1400 empreses, 800 ofertes actives Estratègia d’entrada gradual en 3 fases COPCA >> Recolzament en la tasca captació de clients en la fase inicial Amb mínima inversió: la 3ra borsa de treball de Mèxic

Alguns dels nostres clients Datos Mayo 2002

Els nostres serveis Inserció ofertes Serveis de Visibilitat: Oferta individual (100 EUR) Oferta destacada (120 EUR) Abonaments i Packs de serveis a mida Serveis de Visibilitat: Logos corporatius Home, Canals verticals (TI, Mktg Vendes, …), empresa destacada, … Multisites d’empresa (grups d’empreses) Eines i funcionalitats avançades: Prefiltratge/Qüestionaris: Preguntes tipus test amb puntució i obertes Filtres: eines de filtratge ràpid i avançat Multicomptes d’empresa Comunicació amb candidats per email (Gener-03) Accés a la BBDD de CVs Model de pagament per “dades de contacte” Accés ràpid (10 criteris) vs. Accés Avançat (23 criteris) Carpeta de Preselecció de CVs Informes d’Efectivitat

Fàcil

Eficaç

Ràpid: Eines de gestió PREGUNTES DE FILTRATGE AMB PUNTUACIÓ PREGUNTES OBERTES

Ràpid: Eines de gestió FILTRES RANKING CVs

Serveis: Accés a BBDD

Alertes d’ofertes diaries per email

Gràcies