Ferran Aznar Dir. Desenvolupament Negoci 2 Desembre 2002
Introducció Factors clau d’èxit Lideratge d’InfoJobs.net Nous reptes
Introducció Per què reclutar per Internet? Història: Principals fites: Cost per hire: Avantatge de costos respecte el sistema tradicional (fins a 10 vegades menys) Time to hire: Reduir temps de contractació (60 o més dies -> 20 dies o menys) Eficiència informacional i gestió integral de procesos de RRHH Història: Reclutant per a Grup Intercom Oportunitat Neix a l’Abril 1998, iniciativa liderada per Nacho González Barros Desembre 1999: C&W compra a Grup Intercom unitats de negoci d’ISP i consultoria Gener 2000: InfoJobs, SL (10 persones) Inicialment orientada a perfils TI però amb vocació generalista Líders desde 1999 i hem superat ‘forts’ competidors locals i internacionals Principals fites: Febrer 2001: InfoJobs arriba a “punt mort” Novembre 2001: Ampliació de K per 1,2 M Euros (CORSABE 10%) Resultats 2001: Facturació: 2,7 M Eur - Beneficis: 0,2 M Eur Previsions 2002: Creixement en facturació ~50% i multipliquem la xifra de beneficis Actualment equip de 48 persones
Introducció Què és InfoJobs? A quí es dirigeix? Àmbit de negoci: Posem en contacte oferta i demanda de treball de la manera més eficient possible, aprofitant el potencial de les noves tecnologies (Internet, Móvil, PDA, ...) Creem valor optimitzant els procesos de reclutament i RRHH, però el factor diferencial està en donar un servei fàcil, ràpid i eficaç. Des de l’independència i quasi 4 anys d’experiència. A quí es dirigeix? Principalment a 2 tipus de clients: Empreses: Pimes, gran empresa, multinacionals, empreses RRHH, ETTs, ... Candidats/Profesionals: buscadors actius i passius de treball Àmbit de negoci: No és una empresa de selecció ni de headhunting Visió: “Ser reconeguts com la borsa de treball més fàcil, ràpida i eficaç” Missió: “Convertir-nos en el lloc de trobada ideal per empreses i professionals”
Factors clau d’èxit Model de negoci Lideratge tecnològic i de producte Inicialment model 100% gratuït ... però Escalabilitat del model vs. cicle de vida del mercat Treure partit a les “economies de xarxa”: model autoalimentable “Probar abans de pagar” amb l’objectiu de: Generar credibilitat Fer crèixer el mercat: potenciar pas offline online Model d’ingresos basat en serveis de valor afegit de RRHH (no publicitat) Lideratge tecnològic i de producte Serveis dissenyats per ser “fàcils, ràpids i eficaços” Tecnologia propia Lideratge en “costos per transacció” Capacitat d’anticipació i reacció als canvis de mercat Innovació i millora constant de producte Orientació al client en la gestió de l’innovació Posicionament i reconeixement de marca Borsa de treball “top of mind” per internet Cobertura nacional i internacional (Mèxic + pròximament més de 12 països d’Europa) El nostre principal actiu: creixement “per recomanació” (ex. Google)
Per què som líders? Per les dades: Pel creixement actual: + 1.110.000 CVs + 25.000 Empreses + 16.000 ofertes actives (45.000 vacants actives) + 60.000.000 pàgines vistes/mes i 4.000.000 visites/mes (Octubre OJD) + 4.000.000 de cerques/mes + 56% cuota d’audiència (Nielsen Sep-02) Pel creixement actual: + 60 noves d’empresa/dia laboral + 650 noves ofertes/dia laboral + 1.800 nous CVs/dia laboral Tot i ser un “jugador local” ... és la web (no pública) líder a Europa: Les webs amb més tràfic a Europa són estatals: Arbeitsamt.de, Anpe.fr, Ams.se InfoJobs és la web (no estatal) #1 a Europa en quota d’audiència i pàgines vistes ... i la 3ra web (no estatal) en visitants únics
Quota d’Audiència* (Set-02) Font: Nielsen NetRatings. Setembre 2002. * Cuota d’audiència per temps consumit en la cerca de feina desde la llar. TOP 5 ESPANYA 3,0% 3,3% 6,0% 9,7% 56,2% 0,0 10,0 20,0 30,0 40,0 50,0 60,0 #5 #4 #3 #2 TOP 5 EUROPA
Comparativa principals competidors % AUDIÈNCIA (Nielsen-Sept/02) CURRICULUMS (21/11/02) OFERTES ACTIVES NOVES OFERTES/DIA 56,2 % 1.105.000 16.900 (60 d) 650 Competidor #2 9,7 % 215.000 1.728 (60 d) 85 Competidor #3 6,0 % 401.000 6.275 (60 d) nd Competidor #4 3,3 % 325.000 959 (60 d) 25 Competidor #5 3,0 % 175.000* 460 (60 d) 17 Competidor #6 2,4 % 80.500 1.186 (45 d) 60 Competidor #7 2,1 % 425.000 1.777 (90 d) 38 Actualitzat a 21/11/02 * Valor estimat
Què opinen els candidats d’IJ?
Nous reptes Innovació de producte Personalització de serveis per a cada segment de clients Ampliar serveis cadena de valor de RRHH Potenciar i millorar l’eficiència del servei actual Internacionalització: IJ Mèxic Llançament de prototip: finals 2001 Masa crítica: 32.000 CVs, 1400 empreses, 800 ofertes actives Estratègia d’entrada gradual en 3 fases COPCA >> Recolzament en la tasca captació de clients en la fase inicial Amb mínima inversió: la 3ra borsa de treball de Mèxic
Alguns dels nostres clients Datos Mayo 2002
Els nostres serveis Inserció ofertes Serveis de Visibilitat: Oferta individual (100 EUR) Oferta destacada (120 EUR) Abonaments i Packs de serveis a mida Serveis de Visibilitat: Logos corporatius Home, Canals verticals (TI, Mktg Vendes, …), empresa destacada, … Multisites d’empresa (grups d’empreses) Eines i funcionalitats avançades: Prefiltratge/Qüestionaris: Preguntes tipus test amb puntució i obertes Filtres: eines de filtratge ràpid i avançat Multicomptes d’empresa Comunicació amb candidats per email (Gener-03) Accés a la BBDD de CVs Model de pagament per “dades de contacte” Accés ràpid (10 criteris) vs. Accés Avançat (23 criteris) Carpeta de Preselecció de CVs Informes d’Efectivitat
Fàcil
Eficaç
Ràpid: Eines de gestió PREGUNTES DE FILTRATGE AMB PUNTUACIÓ PREGUNTES OBERTES
Ràpid: Eines de gestió FILTRES RANKING CVs
Serveis: Accés a BBDD
Alertes d’ofertes diaries per email
Gràcies