La promoció i publicitat dels establiments comercials.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Canvi cultural: la transformació a partir de les persones
Advertisements

Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Les oportunitats que genera el turisme i el turisme de negocis.
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
2. REPRESENTACIÓ GRÀFICA D’HABITATGES
LA MATÈRIA.
NATECOR sa domotical solutions for everyone. L‘empresa Natecor pretén ser una empresa especialitzada en les instal·lacions domòtiques. Amb l’objectiu.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Introducción al mundo de las cooperativas El modelo de @VPlatas.
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
1 Deixem el racisme fora de joc (El Periódico, pàg. 57, 26 – )‏ (El Periódico, pàg. 7, 27 – 2 – 2006)‏ Ewerthon : "Federación y prensa deben tomar.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Enquesta de visions a tècnics comarcals Trobada de participació de tècnics comarcals - 10 febrer 2006.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
QUIN ÉS EL BENEFICI AMB MILLORS RESULTATS COST/SATISFACCIÓ PER ALS EMPLEATS DE HP? I QUIN UN DELS MENYS VALORATS? COM SÓN ELS ESPAIS DE TREBALL DE GOOGLE?
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
En el seu compromís d’adaptació constant del projecte pedagògic de Pere Vergés als últims recursos tecnològics, l’escola presenta el projecte d’introducció.
1 DGCEC INSTITUT CATALÀ DE LES EMPRESES CULTURALS Àrea de Mercats-ICEC Ajuts a la internacionalització de les empreses culturals.
Via directe amb Europa a través de les Centrals de Compra i Serveis Dilluns, 29 de setembre de 2008.
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Centre d'Hàbits Saludables
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
Informació i sensibilització
Les noves tecnologies aplicades al transport
El directiu del segle XXI
Polítiques d’Ordenació Comercial
Presentació El sector de la distribució comercial ha vist com durant els últims anys han anat apareixent diferents tipus de formats pel que fa a la venda.
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
La internacionalització de la distribució com a estratègia d’ especialització i modernització del comerç.
@sebastiani64.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Publicitat i balanç de pèrdues i guanys de BMW
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
L’excel·lència en l’atenció al client turista
Informació i sensibilització
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Educació Infantil i Primària
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
JORNADA DE PRESENTACIÓ DE RESULTATS DEL 2018 LIFE PRIORAT+MONTSANT
Transcripción de la presentación:

La promoció i publicitat dels establiments comercials

09:00Lliurament de la documentació 09:15Presentació de la jornada Albert Vilardell, President de la Cambra de Comerç de Terrassa. Rafael Casulleras, Director de zona de Caixa Terrassa Maria Costa, Tinent d’ Alcalde i Regidora de Comerç, Mercats i Fires. 09:3010 Competències d’èxit en la promoció i la publicitat per a un comerç 10 Carlos Jordana, soci-director de la consultora Merk2, especialitzada en consultoria, formació i investigació. Professional expert amb 15 anys d’experiència en el sector comerç. Professor a diferents escoles de negocis. Professor dels Programes de Formació de Directius de la Cambra de Comerç de Terrassa. 11:00Pausa – cafè 11:15La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients Magda Espuga, Sòcia-directora de Kiss Retail, empresa especialitzada en la implantació de nous conceptes de tenda i en gestió de punt de venda. 12:05L’ adaptació de l’oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum Alberto Bandeira, professional del món de la publicitat. Director creatiu de diferents marques de reconegut prestigi. Expert en la creació de material promocional i de dinamització del punt de venda. Experiències: Òptica Cottet, Javier Cottet. De producte mèdic a producte de moda. Fotos Coll, Manel Coll. Noves tecnologies i canvi de concepte de negoci. Estoq. Botiga de moda outlet, Núria Estadella i Marga Rovira. Sector moda i equipament de la persona. 12:55La distribució òptima dels espais en un local comercial Jordi Puig, Soci-Director de “Plus Value Marketing & Retails Services”, empresa dedicada al desenvolupament de conceptes de marca i models comercials i la seva implantació en el punt de venda, així com projectes d’expansió. 13:45Cloenda Marià Galí, vicepresident primer de la Cambra de Comerç de Terrassa. Emili Valdero, Subdirector General de Desenvolupament Comercial.. 14:00Finalització de la jornada Programa de la jornada

Conclusions de la jornada 10 Competències d’ èxit en la promoció i la publicitat per a un comerç Es promociona la botiga, no el producte: s’ ha de definir el concepte producte / botiga. 2- Es promociona al client, no al mercat: s’ ha de definir el públic objectiu. 3- S’ ha d’ apostar per un “Per què”: Posicionament de l’ establiment davant del client. 4- Aconseguir la massa crítica suficient per a que el negoci sigui rendible. 5- Mes rapidesa significa mes satisfacció del client. 6- Potenciar la marca i els perifèrics (Imatge, uniformes, decoració, etc.) 7- Posar el client en el centre

Conclusions de la jornada 10 Competències d’ èxit en la promoció i la publicitat per a un comerç Màrketing experiencial: és necessari saber les raons de que un client deixi de venir. 9- Un client content és un venedor excel·lent. Un client descontent és un “terrorista”. 10- Comuniquem per sistemes. En resum: Es promociona la botiga, no el producte. Comprem productes però venem experiències.

Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients Percepció: és un grau superior a la sensació, ja que inclou, a més de les experiències adquirides a través dels sentits, la seva interpretació. Identitat: Conjunt de característiques pròpies d’ un establiment que la diferencien de la competència. També es pot definir com la imatge que té un client d’ un establiment comercial concret. Posicionament: És la imatge que l’ empresari vol transmetre del seu establiment als seus clients.

Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients La imatge que un client es fa d’ un establiment comercial va en funció de l’ experiència de compra i de les expectatives prèvies que el client tenia. Percepcions positives: Experiència real ≥ Expectatives Provoca satisfacció i possiblement, fidelització. Percepcions negatives: Experiència real ≤ Expectatives Provoca decepció i segurament no es tornarà.

Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients L’ empresari del sector comerç pot influenciar en la percepció dels clients incidint en les sensacions que rep el client i en les seves expectatives. Pe fer-ho, disposa de diferents eines: Comunicació a través de mitjans Aparadors Els propis clients satisfets

Conclusions de la jornada La percepció de la identitat de l’ establiment per part dels clients Eines per actuar en la imatge que s’ ofereix al client: Façana: Imatge corporativa, aparadors. Establiment: Disseny ambiental i distribució d’ espais. Assortiment de productes: presentació. Personal de la botiga. Comunicació externa Comunicació interna: senyalització. Tots aquest elements han de ser coherents entre si.

Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum El mercat no és un concepte estàtic. Els consumidors no desapareixen i, per tant, els clients tampoc. Però els hàbits i els gustos evolucionen i canvien amb el pas del temps. Per tant, davant de canvis d’ aquest estil, el comerç necessàriament també ha de canviar i adaptar-se als nous temps.

Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum Com adaptar-se als canvis? 1- Prendre consciència de l’ evolució i canvis dels hàbits de compra i de consum. Fer un anàlisi dels elements positius i negatius del negoci actual, junt amb un anàlisi DAFO de l’ establiment. Confeccionar un pla d’ acció a partir de les conclusions de l’ anàlisi DAFO. 2- Aprofitar les oportunitats de millora que es puguin identificar al conèixer els canvis que s’ estan produint. 3- Adaptar-nos als canvis que s’ identifiquin com a resultat de l’ estudi anterior.

Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum La compra ha passat de ser una necessitat a ser un lleure. És necessari aportar un factor diferencial per a que el client ens identifiqui. Les botigues no tenen un públic general. Tenen un públic particular. Tots responem a un estil de vida. El client basa la satisfacció en la experiència de compra.

Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum El client valora actualment: La proximitat. El servei ofert i la identificació amb les seves necessitats. Ser una botiga on el client pugui entrar. Estar en el circuit de les botigues preferides. Ser una botiga en la que comprar sigui agradable, atractiu i fins i tot divertit.

Conclusions de la jornada L’ adaptació de l’ oferta als canvis dels hàbits de compra i de consum Quins són els pilars de l’ èxit d’ una botiga? Orientar l’ experiència de compra al lleure i l’ oci Tenir una actitud dinamitzadora i visió global. Transmetre sensacions i emocions en el punt de venda. Convertir la botiga multimarca en una marca per si mateixa. Aportar un factor de diferenciació en relació a la competència. Tenint en compte això, es converteix el negoci en una “espècie en constant evolució”

Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Questions prèvies: Les emocions tenen molta influència en el procés de compra. Punt Clau: Despertar l’ experiència emocional en el punt de venda. El punt de venda ha de ser un lloc on es creïn emocions, sintonitzant amb el client. Això farà que el client es comporti tal i com ens interessa per aconseguir tancar el procés de compra.

Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Elements que faciliten la dinamització del punt de venda: El visual merchandising. La gestió dels espais. La gestió de categories.

Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Tenir cura de la imatge general del punt de venda. Aplicar tècniques de aparadorisme: renovar-lo sovint, fer-los atractius, mostrar els productes segons les campanyes de comunicació del moment.

Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Aplicar tècniques de senyalització: Rètols amb missatgers clars, fàcilment identificables i amb lletra clara i llegible. Tenir cura de la presentació del producte en el punt de venda: Presentació per famílies, crear ambients i conceptes a la sala de vendes. La botiga no és un magatzem i, per tant, no s’ ha de presentar tot.

Conclusions de la jornada La distribució òptima dels espais en un local comercial Crear circuits de circulació dels clients en el punt de venda: Animar la circulació fins al final de la botiga, identificar les zones calentes i les zones fredes del local per “escalfar” les zones fredes.