1 ANÀLISI OCUPACIONAL DEL SECTOR PR-1 ANÀLISI OCUPACIONAL DEL SECTOR PR-1 Qualificacions de la família professional identificades INCUAL ADAPTACIÓ DE LES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Canvi cultural: la transformació a partir de les persones
Advertisements

Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Les Llars d’Infants i/o Escoles Bressol
Convocatòria d’avaluació i acreditació de competències professionals adquirides a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Tallers d’intercanvi d’experiències
SESSIÓ INFORMATIVA SOBRE CONTRACTACIÓ DERIVADA CENTRALITZADA DELS ACORDS MARC DE MOBILIARI D’OFICINA I DE PAPER PER A IMPRESSIÓ I ESCRIPTURA (expedient.
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
INS ELS TRES TURONS CICLE FORMATIU DE GRAU MITJÀ GESTIÓ ADMINISTRATIVA.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
Pla Estratègic del turisme a Catalunya PLA ESTRATÈGIC DEL TURISME A CATALUNYA
Procedimiento para determinar la competencia para ejecutar una especialidad formativa. 1.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
XARXA D’INICIATIVES D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
La qualitat, garantia de millora.
Espai per escriure títol
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Què és la tecnologia?.
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
1 u n i t a t L’educador infantil.
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Autor: Samuel Lozano Alcodori
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Servei de Desenvolupament Organitzatiu
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
ICQP Decret 176/2003 de 8 de juliol de creació de l’Institut Català de les Qualificacions Professionals. Funcions: 1. Definir i actualitzar permanentment.
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Presentació de la Guia per a la identificació i
LA DOMINACIÓ EUROPEA DEL MÓN ( ).
Montserrat Garcia Alsina, Eva Ortoll Espinet Josep Cobarsí Morales
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Presentació Cadena de Valor
La formació professional, una opció de futur i amb futur
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
L’empresa com a sistema organitzat
Gremi de materials de construcció
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Serveis de Consultoria
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
El Treball de Recerca.
PROGRAMA BECA PER L’OCUPACIÓ
Transcripción de la presentación:

1 ANÀLISI OCUPACIONAL DEL SECTOR PR-1 ANÀLISI OCUPACIONAL DEL SECTOR PR-1 Qualificacions de la família professional identificades INCUAL ADAPTACIÓ DE LES QUALIFICACIONS PROFESSIONALS PR-2 ADAPTACIÓ DE LES QUALIFICACIONS PROFESSIONALS PR-2 ANÀLISI DE NOVES QUALIFICACIONS PR-3 ANÀLISI DE NOVES QUALIFICACIONS PR-3 ACREDITACIÓ DE COMPETÈNCIES PR-5 ACREDITACIÓ DE COMPETÈNCIES PR-5 ACTUALITZACIÓ DE LES QUALIFICACIONS PR-4 ACTUALITZACIÓ DE LES QUALIFICACIONS PR-4 Persones acreditades.INCUAL.PR-1 Anàlisi Ocupacional (si és incorporada al Catàleg Estatal.PR-2 Adaptació de les qualificacions (si no és incorporada al Catàleg Estatal.Departament d’Educació (Disseny CCFF).Departament de Treball i Indústria (Disseny FPO i FPC).Altres Departaments (disseny FPC i altres formacions).Agents Socials Empreses, institucions i organitzacions.Catàleg de Qualificacions de Catalunya ORGANITZACIONS SECTORIALS Noves demandes de qualificació.Proposta de nova qualificació Certificats de professionalitat INEM (1) PROCÉS GENERAL DE DESENVOLUPAMENT I ACREDITACIÓ DEL CATÀLEG DE QUALIFICACIONS DE CATALUNYA (1) En cas de què no s’integri en el Catàleg de l’Estat

2 ANALITZAR LES QUALIFICACIONS F-1 ANALITZAR LES QUALIFICACIONS F-1 Qualificacions de la família prof. identificades INCUAL VALORAR LA NECESSITAT DE SUBDIVIDIR LES UNITATS DE COMPETÈNCIA F-3 VALORAR LA NECESSITAT DE SUBDIVIDIR LES UNITATS DE COMPETÈNCIA F-3 ANALITZAR I VALIDAR EL CAMP D’OBSERVACIÓ FUNCIONS/ PROCESSOS TECNOLÒGICS F-2 ANALITZAR I VALIDAR EL CAMP D’OBSERVACIÓ FUNCIONS/ PROCESSOS TECNOLÒGICS F-2 VALORAR LA NECESSITAT DE CREAR NOVES COMPETÈNCIES I/O QUALIFICACIONS F-4 VALORAR LA NECESSITAT DE CREAR NOVES COMPETÈNCIES I/O QUALIFICACIONS F-4.Qualificacions professionals amb una proposta de subdivisió de les UC, si cal INCUAL INEM.Camp d’observació identificat: AE, funcions, processos tecnològics.Camp d’observació validat (1 per nivell): -funcions i processos caracteritzats -ocupacions, llocs de treball i altres qualificacions analitzats -qualificacions i certificats situats -informació ocupacional i econòmica identificada Certificats de professionalitat INEM (1) Qualificacions i Certificats analitzades per la CTS Observatori Mercat de Treball, AASS, INEM, INCUAL, IDESCAT, INCUAL, Instituts CCAA, altres.Informació sectorial.Convenis col·lectius.Ocupacions i llocs de treball..Altres qualificacions Qualificacions amb propostes d’UC ampliades o noves UC, enunciades PR-2 Adaptació qualificacions Proposta nova qualificació PR-3 Anàlisi de noves qualificacions PR-1 ANÀLISI OCUPACIONAL DEL SECTOR Objectiu: Validar les qualificacions i certificats a partir de l’anàlisi de les ocupacions dels sectors econòmics de Catalunya, a fi de poder integrar el sistema de formació i facilitar l’acreditació de competències.Requisits de les UC.Criteris de divisió d’UC ICQP

3 ELABORAR EL 1er REPERTORI D’UC I QUALIFICACIONS F-1 ELABORAR EL 1er REPERTORI D’UC I QUALIFICACIONS F-1 Qualificacions professionals amb -proposta divisió UC - noves UC -modificació UC PR-1 Anàlisi ocupacional AVALUAR I MILLORAR LES UC I QUALIFICACIONS F-2 AVALUAR I MILLORAR LES UC I QUALIFICACIONS F-2 APROVAR I PUBLICAR LES QUALIFICACIONS F-4 APROVAR I PUBLICAR LES QUALIFICACIONS F-4 VALIDAR EXTERNAMENT LES QUALIFICACIONS I COMEPTÈNCIES F-3 VALIDAR EXTERNAMENT LES QUALIFICACIONS I COMEPTÈNCIES F-3.Dep. Educació, Treball i Indústria i altres Departaments.AASS Empreses, institucions i organitzacions PR-5 Acreditació de competències PR-4 Actualització qualificacions.Qualificacions validades.Proposta de repertori d’UC i qualificacions.Anàlisi funcional.Elements descriptius de professionalitat.Fitxes d’ocupació.Repertori de competències bàsiques.Altres qualificacions ICQP.Informació sectorial: canvis tecnològics, organitzatius i de regulació DEPARTAMENTS GENERALITAT, AASS, INSTITUCIONS, ORGANITZACIONS, altres.Aportacions de millora AASS, INSTITUCIONS, ORGANITZACIONS SECTORIALS.Catàleg qualificacions i UC aprovat pel Govern i publicat DOGC PR-2 ADAPTACIÓ DE LES QUALIFICACIONS PROFESSIONAL Objectiu: Adaptar el contingut de les qualificacions professionals a les necessitats professionals laborals dels sectors de l’activitats econòmica de Catalunya

4 ANALITZAR LES NECESSITATS DE QUALIFICACIÓ F-1 ANALITZAR LES NECESSITATS DE QUALIFICACIÓ F-1 Proposta de noves qualificacions PR-1 Anàlisi ocupacional ELABORAR EL DOSSIER D’OPORTUNITAT F-2 ELABORAR EL DOSSIER D’OPORTUNITAT F-2.Proposta de repertori d’UC i qualificacions.Catàleg de qualificacions de Catalunya.Camp d’Observació.Informació sectorial Altres catàlegs i repertoris ICQP ORGANITZACIONS SECTORIALS.Model de dossier ICQP Noves demandes de qualificació ORGANITZACION S SECTORIALS.Dossier d’oportunitat de nova qualificació elaborat.INCUAL.PR-1 Anàlisi ocupacional (si és incorporada al Catàleg Estatal.PR-2 Adaptació de les qualificacions (si no és incorporada al Catàleg Estatal PR-3 ANÀLISI DE NOVES QUALIFICACIONS Objectiu: Proposar la creació de noves qualificacions o competències professionals d’acord amb les necessitats detectades o proposades per les organitzacions sectorials

5 ANALITZAR ELS CANVIS DEL SECTOR F-1 ANALITZAR ELS CANVIS DEL SECTOR F-1 Qualificacions amb necessitat d’actualització PR-2 Adaptació de qualificacions DISSENYAR LA MODIFICACIÓ F-2 DISSENYAR LA MODIFICACIÓ F-2 APROVAR I PUBLICAR LES QUALIFICACIONS F-5 APROVAR I PUBLICAR LES QUALIFICACIONS F-5 VALIDAR EXTERNAMENT LA PROPOSTA D’ACTUALITZACIÓ F-4 VALIDAR EXTERNAMENT LA PROPOSTA D’ACTUALITZACIÓ F-4 CQP de Catalunya Proposta de modificació validada pel sector.Proposta de repertori d’UC i qualificacions OBSERVATORI MERCAT DE TREBALL, DEPARTAMENTS GENERALITAT, AASS, INSTITUCIONS, ORGANITZACIONS SECTORIALS, altres.Aportacions de millora AASS, INSTITUCIONS, ORGANITZACIONS SECTORIALS.Modificació aprovada i publicada en DOGC PR-4 ACTUALITZACIÓ DE LES QUALIFICACIONS PROFESSIONALS Objectiu: mantenir actualitzades les qualificacions professionals requerides pels sectors de l’activitat econòmica Catalunya.Informació sectorial: canvis tecnològics, organitzatius i de regulació.Anàlisi funcional.Elements descriptius de professionalitat.Fitxes d’ocupació.Repertori de competències bàsiques.Altres qualificacions ICQP.Modificacions dissenyades INCUAL

6 DEFINIR EL PROCÉS D’HOMOLOGACIÓ DE CENTRES I ACREDITACIÓ DE COMPETÈNCIES F-1 DEFINIR EL PROCÉS D’HOMOLOGACIÓ DE CENTRES I ACREDITACIÓ DE COMPETÈNCIES F-1 Catàleg de qualificacions PR-1 Anàlisi ocupacional PR-4 Actualització qualificacions HOMOLOGAR I ACTUALITZAR L’HOMOLOGACIÓ DECENTRES F-2 HOMOLOGAR I ACTUALITZAR L’HOMOLOGACIÓ DECENTRES F-2.Requisits i procediment d’homologació i d’actualització de l’homologació.Auditoria ORGANISME Planificació d’oferta formativa sectorial i territorial Dep. Educació Dep. Treball i Indústria. CCFP.Resolució d’homologació de centre.CENTRE HOMOLOGAT.REGISTRE DE CENTRES PR-5 ACREDITACIÓ DE COMPETÈNCIES Objectiu: Definir el procés i homologar centres per tal de facilitar l’avaluació i acreditació de les competències professionals de les persones, d’acord amb el catàleg de qualificacions de Catalunya ACREDITAR LA COMPETÈNCIA F-3 ACREDITAR LA COMPETÈNCIA F-3.Persones acreditades.Orientadors.Avaluadors.Instal·lacions CENTRE.Persones amb necessitat d’acreditació.Especificacions i procediment d’avaluació ICQP.Relació de centres candidats