Carles Ros Martínez Oscar García Panyella O PEN D OOR IA 08/Nov/2002.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

Synthetic Vision Tesis de Licenciatura Octubre 7, 2002 Autor: Enrique, Sebastian An Investigation Into the Use of for NPC’s/Agents in.
SEGON CURS DE PRIMÀRIA ELS ANIMALS ESTER CONDE VILLAR.
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
NATECOR sa domotical solutions for everyone. L‘empresa Natecor pretén ser una empresa especialitzada en les instal·lacions domòtiques. Amb l’objectiu.
Competències TIC en Psicologia1. 2 OBJECTIUS Explicar i definir la Realitat Virtual i el Joc Online. Esbrinar quines aplicacions existeixen. Analitzar.
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
MODELO DE INTEGRACIÓN ENTRE COMPUTACIÓN EN GRILLA Y SISTEMAS MULTIAGENTES David De La Peña Javier M. Morales Enrique González Director Mayo de 2005 Reporte.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
Enquesta de visions a tècnics comarcals Trobada de participació de tècnics comarcals - 10 febrer 2006.
“L'ART ÉS UN REFLEX DEL SEU TEMPS”. ESQUEMA DE LA COMUNICACIÓ Artista Obra Espectador.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Practica 1 : Quants fils hi ha en un teixit ? 1. OBJECTIU Obtenir la densitat de fils d’una mostra de teixit, variable a causa de canvis en la tensió del.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Jornada Intercampus Japonès I: introducció a la llengua i l’escriptura japonesa.
ACS amb Maple i SPSS ©2003 Inma Sánchez Pérez Director: Miguel Martín Mateo GRAAL.
LA CONTAMINACIÓ La contaminació, és la introducció d'un contaminant dins d'un ambient natural que causa inestabilitat, desordre, dany, o malestar.
AIGUA STOP Control Automàtic de Fuites. Situació actual: Situació actual:  A Espanya, els estalvis possibles de la despesa d’aigua en edificis públics.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
El pensament d’Immanuel Kant.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
1 DGCEC INSTITUT CATALÀ DE LES EMPRESES CULTURALS Àrea de Mercats-ICEC Ajuts a la internacionalització de les empreses culturals.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
ANIMALS en perill d’extinció
XARXA D’INICIATIVES D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Març 2010
Marc Càliz Cuervas Alex Carruesco Llorens Ricard López Mitjà
La Placa Base Izan Sánchez 4º C.
Cinètica química 1.- Velocitat de reacció
Mecanismes 3er ESO.
Mecanismes 1er ESO.
Carlos Herrero Joan Torras
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Societats Capitalistes:
1 u n i t a t Sistemes informàtics. Treball en xarxa.
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Energia magnètica Judit i Marc.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
SEMINARI: INTRODUCCIÓ A LA LÒGICA DIFUSA
COMENTARI DE GRÀFICS.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Coneixement del Medi Natural
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
2. L’empirisme de Hume 2.1. L’origen i la constitució del coneixement
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
TEMA 4. LA CLASSIFICACIÓ DELs ÉSSERS VIUS.
APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ
Usos en seguretat de SmartCards
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
Introducció Al posicionament Web.
GeoTools-Android Eines geogràfiques per Android José Gómez Fernández
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Projecte Fi de Carrera - J2EE Alumne: Daniel Clemente Marcè
Intel·ligència Artificial
Motos i Bicicletes elèctriques
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Intel·ligència artificial per jocs
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Projecte: Videojocs.cat
Gestió del coneixement
Cas Danone.
Optimització d’E/S per aplicacions paral·leles
de materials i instruments
Transcripción de la presentación:

Carles Ros Martínez Oscar García Panyella O PEN D OOR IA 08/Nov/2002

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Índex Introducció Agents Introducció Arquitectura Pipeline Comportaments de locomoció Universos Conclusió Links & Bibliografia

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Introducció Llibreria amb funcionalitat per crear i actualitzar la IA d’éssers vius i controls de sistemes Objectius de la llibreria: Accelerar desenvolupament Temps real Màxima portabilitat Sistema de detecció de col·lisions extern Extensibilitat Per aplicacions escrites en C++

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Introducció Agent = IA d’una entitat Tipus d’agents: Agent de control Agent d’ésser viu Característiques d’un agent: Autònom Dirigible De resposta ràpida Actua segons el context Realístic Fàcil d’implementar

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Encapsulació Entitat = cos + IA que en governa les accions Crear i manipular el cos és responsabilitat de l’usuari Indicar les accions que el cos ha de realitzar és responsabilitat d’OpenDoorIA (agent) Agent encapsulat dins el cos  L’agent no té accés directe a l’estructura del seu cos ni del seu entorn

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Cicle d’actualització Cicle d’actualització iniciat per l’usuari Control addicional sobre la freqüència en què es realitza la percepció Beneficis de controlar els cicles d’actualització: Ajustar la IA a la potència de cada màquina LOD Simulació d’un retard natural en la percepció

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Arquitectura

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Coneixement (records) Rellotge Increment de temps Temps de comportament Records Entitat Tipus d’entitat Atributs genèrics Estats de percepció Estat (JustP, P, JustNP, NP) Exposició Vehicle de locomoció Validesa del vehicle Força externa Identitat Memòria recent

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Coneixement (mapa) Objectiu del mapa: Reconeixement de l’espai navegable Consciència de la ubicació de les entitats físiques en l’espai Contingut del mapa: Àrees convexes navegables Portals Costos entre portals Entitats El mapa necessita molta memòria  Mapa extern Avantatges: Compartir part del mapa Tenir en compte entitats de menor rellevància sense recordar-les Optimitzat pel sistema de col·lisions

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Pipeline

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Pipeline (percepció)

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Pipeline (pensament)

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Pipeline (acció)

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Comportaments de locomoció Cos i vehicle vistos com un conjunt  Vehicle de locomoció Vehicle de locomoció simple i genèric Comportaments més complexos a partir d’altres de més simples  Fusió de comportaments Fusió de velocitats desitjades Menor distància a l’objectiu = Major prioritat en la fusió Acció de locomoció Força de correcció de la velocitat Temps d’aplicació de la força

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Comportaments de locomoció inclosos en OpenDoorIA Buscar Arribar Anar Evitar obstacles Contenir Perseguir Fugir Vagar

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Agents: Comportament “anar” Dos passos: Cercar el camí més òptim (planificador) Recórrer el camí trobat (director) Mapa = Xarxa de camins  Algoritme A* Execució del camí mitjançant “buscar” i “arribar”

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Universos Eina per agrupar els agents segons el seu àmbit Un agent només pot existir dins d’un univers Actualitzar un univers equival a actualitzar tots els agents que hi viuen

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Conclusió Agents no intrusius, portables i extensibles Estalvi de CPU amb: Cicles d’actualització control·lats (amb control addicional sobre la percepció) Màquina d’estats per prendre decisions Àrees convexes i xarxa de camins Estalvi de memòria amb: Memòria recent Mapa compartit

Carles Ros Martínez OPEN DOOR IA Links & Bibliografia AI for games and animation: a cognitive modelling approach, John David Funge, 1999 AI game programming wisdom, Steve Rabin, 2002 Developing an artificial intelligence engine, AI Lab, University of Michigan Game programming gems, Mark DeLoura, 2000 Multi-level direction of autonomous creatures for real-time virtual environments, Bruce M. Blumberg i Tinsley A. Galyean, MIT Media Lab Steering behaviors for autonomous characters, Craig W. Reynolds, 1999, Webs AI depot ( Gamasutra ( GameDev (