La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG"— Transcripción de la presentación:

1 Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG
Alumne: Carles Ros Martínez Ponent: Oscar García Panyella 15/Nov/2004

2 Índex Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusions

3 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Importància de les emocions Necessitat de l’aprenentatge Exemple: Black&White Objectiu: Criatures que demostrin emocions Criatures que aprenguin i s’adaptin Criatures aptes per un MMOG (Massively Multiplayer Online Game)

4 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Beneficis: Criatures biològicament més plausibles Comunicació de les motivacions Lligam emocional amb les criatures Inconvenients: Camp poc experimentat Alts requeriments de disseny i modelat

5 Components emocionals
Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Sensacions Emocions Estat d’ànim Sentiments Personalitat Sensacions Estímuls Emocions Estat d’ànim Personalitat Sentiments

6 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Taula de sensacions Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Relaciona estímuls amb emocions: Taula compartida entre criatures:

7 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Generació d’emocions Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Increment instantani Decaïment lent

8 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Estat d’ànim Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Components: Emoció dominant / estat emocional neutre Xoc emocional

9 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Sentiments Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Sentiment = record de les sensacions vers algú Valor en funció sigmoïdal bipolar Durada permanent Sentiments compartits

10 Demostració d’emocions
Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Imprescindible demostrar les emocions (o passen desapercebudes pel jugador) Com demostrar emocions: Animacions Expressions Gestos Sons Comportaments Alteració de la percepció

11 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Beneficis: Realisme Adaptació (on-line) Disseny automàtic de regles (off-line) Inconvenients: Camp relativament nou Risc d’imprevisible (on-line)

12 Aprenentatge per reforçament
Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Filosofia “prova i error” Premi a llarg termini (retorn)

13 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Algorisme Q-learning Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Aprèn els valors Q Aprenentatge incremental Premis futurs rebaixats

14 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Xarxes neuronals Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Valors Q guardats amb xarxes neuronals Agrupació d’accions en comportaments Compartició de xarxes neuronals

15 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Premis Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Procedència: Entorn (estímuls) Emocions Jugador Premi acumulat Taula de premis: Relaciona estímuls, comportaments i premis Compartició de la taula de premis

16 Política de comportament
Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Combinar exploració i explotació Política estocàstica: Política -soft   disminueix amb l’edat Polítiques complementàries

17 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Agent embodied Beneficis: Realisme Modularitat Portabilitat Inconvenients: Lleugera sobrecàrrega Més memòria

18 Sistemes d’una criatura
Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Sentits Sistema de percepció Sistema emocional Sistema d’adaptació Sistema de comportament Sistema motor Cos

19 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Integració en un MMOG Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Possibilitats: Actualitzar cada criatura a freqüències diferents Actualitzar cada sistema a freqüències diferents Inhibir sistemes Substituir sistemes per versions més “econòmiques”

20 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Conclusions Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Aprenentatge: Futur més immediat de la IA dels jocs L’aprenentatge per reforçament s’adequa molt bé als jocs Emocions: Camp molt verd  Resultats encara artificials Les emocions poden permetre als jocs fer el salt al gran públic

21 Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió
Línies de futur Introducció Emocions Aprenentatge Arquitectura Conclusió Aprenentatge a nivell d’acció Passions Empatia Experiment en un MMOG real

22 Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG
Alumne: Carles Ros Martínez Ponent: Oscar García Panyella 15/Nov/2004


Descargar ppt "Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG"

Presentaciones similares


Anuncios Google