El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Google Llibres i la Biblioteca de Catalunya
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Xarxa Productes de la terra
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
El model didàctic en el desplegament del currículum a partir de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències.
Projecte de Diversificació Curricular
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Recursos Informàtics en Història
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Vilafranca del Penedès
Antecedents (el context) Centre IATIC
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Library and Information Science Abstract
Eines per avaluar centres educatius
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
El viatge de Primària a Secundària
PROJECTE CIENTIFICTECNOLÒGIC
Treball i energia. Potència. Calor.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Seminari d’Educació Especial
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Pla Integral de Salut Mental
CRAI: Unitat de Docència
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Presentació de resultats
Presentacions automàtiques amb FotoAngelo
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transcripción de la presentación:

El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum Un exemple de desplegament: Tractament de la informació i Competència digital Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS I. COMPETÈNCIA (compartir significat) II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Tractament de la informació i Competència digital 1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Tractament de la informació i Competència digital Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge · Introducció al moodle · Treball quotidià amb el moodle · Ús d’altres entorns virtuals Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Tractament de la informació i Competència digital 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització · Ús dels webquest · Introducció a les recerques a internet · Recerques amb autonomia a internet · Consulta enciclopèdies digitals Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Tractament de la informació i Competència digital 3. Transmetre informació amb suports digitals · Introducció a les presentacions multimèdia · Aprofundiment en les presentacions multimèdia · Selecció d’informació gràfica adient · Elaboració de reportatge audiovisual Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Tractament de la informació i Competència digital 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital · Introducció a l’ús de la fotografia digital. Us de la fotografia digital. Edició de fotografia digital · Introducció a l’ús del vídeo. Ús del vídeo. Edició de vídeo digital. Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Transmetre informació amb suports digitals Usar aparells i instruments de tecnologia digital Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Us de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Us i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS I. COMPETÈNCIA (compartir significat) II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. I. COMPETÈNCIA (compartir significat) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. OBJECTIUS 1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Transmetre informació amb suports digitals Usar aparells i instruments de tecnologia digital IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital Desenvolupar la capacitat de processar la informació, convertint-la en coneixement tot fent ús dels recursos digitals. OBJECTIUS 1. Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge 2. Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització 3. Transmetre informació amb suports digitals 4. Usar aparells i instruments de tecnologia digital ESTRATÈGIES Introducció al moodle, Treball quotidià amb el moodle, Ús d’altres entorns virtuals ESTRATÈGIES Ús dels webquest, Introducció a les recerques a internet, Recerques amb autonomia a internet, Consulta enciclopèdies digitals ESTRATÈGIES Introducció a les presentacions multimèdia, Aprofundiment en les presentacions multimèdia, Selecció d’informació gràfica adient, Elaboració de reportatge audiovisual ESTRATÈGIES Introducció a l’ús de la fotografia digital, Us de la fotografia digital, Edició de fotografia digital, Introducció a l’ús del vídeo, Ús del vídeo, Edició de vídeo digital. IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització. Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Us de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Us i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIUS 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Ús de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Ús i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIUS 1r 2n 3r 4t Usar entorns virtuals de treball i aprenentatge Introducció al moodle Treball quotidià amb el moodle Accedir amb autonomia a la informació, selecció i contextualització Ús dels webquest Consulta enciclopèdies digitals Ús dels webquest/ Introducció a les recerques a internet Recerques amb autonomia a internet Transmetre informació amb suports digitals Introducció a les presentacions multimèdia Aprofundiment en les presentacions multimèdia Selecció d’informació gràfica adient Ús freqüent de les presentacions multimèdia Elaboració de reportatge audiovisual Usar aparells i instruments de tecnologia digital Introducció a l’ús de la fotografia digital Ús de la fotografia digital Introducció a l’ús del vídeo Ús i edició de la fotografia digital Ús del vídeo Ús i edició de vídeo Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Introducció a les presentacions multimèdia 1r ESO 1r Trimestre Ciències Naturals Ciències Socials Matemàtiques Llengua Catalana (…) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL COMPETÈNCIA: Tractament de la informació i Competència digital OBJECTIU: Transmetre informació amb suports digitals ESTRATÈGIA: Introducció a les presentacions multimèdia 1r ESO ACCIONS 1r Trimestre Ciències Naturals a. Presentació del professor. Unitat 1: La Terra i L’Univers. Els astres. b. Presentació oral alumnes. Una diapositiva: un astre del sistema solar. Unitat 2: El Sistema Solar. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides). c. Exercici. 3 diapositives: estat sòlid, líquid i gasós. Unitat 4: Propietats de la matèria. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides) (coherència entre diapositives) d. Presentació oral alumnes. 4 diapositives: imatges del cicle de l’aigua relacionades amb els canvis d’estat (4 imatges/4 canvis d’estat). Unitat 6: Sòlid, líquid i gas. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides) (coherència entre diapositives) e. Exercici. 2 diapositives: un exercici, una solució. Fotografies de 4 mescles (quin tipus?). Unitat 7: Mescles i substàncies pures. (títol, text/imatges, mida del text, simetries) (fons tipus i mides) (animació simple) Ciències Socials Matemàtiques Llengua Catalana (…) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Interpretació de la diagnosi: contrast amb les programacions de les matèries i les pràctiques a l’aula Coherència: una decisió o una acció és coherent si respon a uns criteris comuns dels diversos departaments o si s’aplica conjuntament des del nivell. Quan s’observa la coherència es detecten fortaleses (en funció de la naturalesa de l’acció). Seqüència completa: aquelles decisions que s’hi refereixen des de l’aula fins al nivell institucional: els projectes de centre són transformadors en tant que es tradueixen en intervenció a l’aula; les intervencions a l’aula són transformadores en tant que esdevenen o es vinculen a projectes de centre (cal evitar decisions sense pràctica, o pràctiques sense decisió que no s’incorporen). Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

Agents implicats en la presa de decisions (Qui) Equip directiu Comissió pedagògica o òrgan equivalent Departaments Equips educatius o de nivell Claustre Altres òrgans ad hoc Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències

II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS Transmetre informació amb suports digitals QUI? COM? QUAN? I. COMPETÈNCIA (compartir significat) II. DESGLOSSAR SUBCOMPETÈNCIES/OBJECTIUS (anàlisi de la competència; definir 4/5 objectius) IIIa. SEQÜENCIAR COMPETÈNCIA (distribuir els objectius al llarg de l’etapa) IIIb. PLANIFICAR OBJECTIUS (definir línies d’actuació o estratègies comunes per desplegar cada objectiu) IV. SEQÜENCIAR ESTRATÈGIES (per a cada objectiu distribuir les estratègies al llarg de l’etapa) V. DETERMINAR LA CONTRIBUCIÓ DE CADA ÀREA A CADA NIVELL (per a cada nivell, cada àrea decideix com hi intervé) Mòdul 4: Gestió del Currículum per competències