“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

Què és la tecnologia?.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
Presentació del curs acadèmic
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Anàlisi del Cicle de Vida
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
PETITS REPORTERS Títol.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
d'ensenyança-aprenentatge
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
Les Franqueses, setembre 2007
12a JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES 3 d’octubre de 2015
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
un camí cap a la convivència i el diàleg
Presentació assignatura
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques” Lleida

LES TASQUES Què és el TxT. Organització a 1r i 2n d’ ESO. Interdisciplinarietat de les Ciències de la Naturalesa i les Matemàtiques. Organització a 1r i 2n d’ ESO.

Què és el TxT ? Canvi metodològic i organitzatiu Sorgeix com a resposta a una necessitat: “Com és que... no...?” Cal adaptar la gestió del temps al treball per Competències a les aules S‘ adquireixen resolent tasques !

Com es concreta: s‘ estableix Treball actiu del‘ alumnat a l‘aula: que pensin, que raonin, que imaginin, que preguntin, que dubtin, que manipulin, que facin, que s‘ adonin, que s‘ expliquin... QUE INTERACCIONIN entre ells i amb nosaltres !! Augmentar el temps de treball efectiu durant l‘ horari lectiu s‘ estableix Dedicació horària voluntària de cada departament a la franja TxT Sessions de 2 h ininterrompudes Aules Ord (matí) EF/ lab CN/ aula TEC (tarda)

Què requereix Què comporta Planificació i consens en la selecció de tasques Didàctica en el disseny d'activitats Dinamisme i flexibilitat en la gestió de l'aula Què comporta Motivació i interès Implicació i dedicació Cooperació Reflexió : avaluació formativa (auto i coaval) Superació personal de TOT l’alumnat. Satisfacció per la “feina” feta i l'aprenentatge adquirit Ordre i ambient de treball al centre

Les Ciències de la Naturalesa com a tronc comú. Les Ciències de la Naturalesa, per elles mateixes ja donen un context per tal de treballar globalment… L’ hora A, que queda i l’ hora de pràctiques de laboratori estan lligades a les tasques.

Ciències de la Naturalesa + Matemàtiques La mateixa professora fa les dos matèries. Una professora de cada matèria a cada nivell. Pros: - Control - Efectivitat - Canvis d’hora. - Organització TxT. - Coordinació. Contres: Disponibilitat de professorat. Domini dels continguts. Possibles substitucions.

TEMPORALITZACIÓ DE CONTINGUTS Selecció de les Tasques. Tria de continguts a treballar. Les Ciències de la Nat aporten context, raonament i síntesi entre d’altres. Les Matemàtiques aporten eines de mesura, anàlisi i raonament lògic. ESTRATÈGIA: Triar blocs de continguts 3 o 4.. ( 3 o 4… sessions de 2 hores) En cada bloc fer una tasca que formarà part del producte final.

TASQUES 1r ESO

UDI i Tasca Producte final Blocs de continguts L‘ Aigua Resposta Zagma Fulletó i portfolis Química Els materials Visita guiada Exposició:” El Coltan”, “Som consumidors responsables?,...” Portfolis Litosfera L’ Univers El Diari de l’astronauta Presentació digital i exposició oral Univers Cultures del món Fem amics Mapamundi Salut / malalties infeccioses (microorganismes) Fauna i Flora L’ Horta de Lleida El problema del Jaume Debat i portfolis Classificació de fulles i arbres

TASQUES 2n ESO

Representació teatral UDI i Tasca Producte final Blocs de continguts Necessitats humanes Mercadet de valors Portfoli Paradeta al mercat Energia Muntem un restaurant Concurs Estrelles MONTSUARINES Workshop Representació teatral La nutrició La Màgia de Viatjar El Bloc dels nostres viatges exposició oral ? Dinàmica de la Terra Moviment La Ciutat com a Ecosistema? ?

La Clau de tot plegat… Parar,pensar,parlar, cooperar, prendre decisions , fer i valorar... per ordenar el Centre en benefici de tothom !