Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
L´energia.
Impress 3... Posa-hi un fons!
LA PREHISTÒRIA lliurex LUCÍA GRANERO PERIS.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Una experiència a sisè de Primària
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
CUIDATGE.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Les primeres passes amb el GeoGebra
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Antecedents (el context) Centre IATIC
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
Noves metodologies formatives
Creació d’un mapa personalitzat
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
TFC - Antoni Romanos Arasa
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Espero que aquesta petita aventura us permeti conèixer una mica més els nens que, com jo, tenen 3 anys.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Una història de la tecnologia
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
LES CIMERES MEDIAMBIENTALS
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
MODELS DIDÀCTICS d’aplicació de les TIC a l’aula
Seminari d’Educació Especial
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Objectiu Educatiu Trienni
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
TECNOLOGIA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Les taules de multiplicar
EXPLOTACIÓ INFANTIL?.
CLIC I DIC SEQÜÈNCIES DE LECTURA So [p]: 1.
Què passa amb ’examen final?
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Llengua catalana i literatura
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

Seymor Papert, un dels "gurus" de la informàtica actual, l'any 1996 proposava aquest exemple...

Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...

i ara, els tornéssim de nou a la vida.

El cirurgià entraria a la sala d'operacions...

i no reconeixeria ni el lloc ni els objectes i no reconeixeria ni el lloc ni els objectes. Se sentiria totalment impossibilitat per actuar.

Què passaria amb el mestre?

Segurament reconeixeria l'espai com una classe i encara trobaria un guix i una pissarra amb la qual començar a ensenyar.

aules del SEGLE XIX

aules del SEGLE XX

ARRIBEN ELS ORDINADORS!!! Aules del SEGLE XXI ARRIBEN ELS ORDINADORS!!!

L'escola , en el millor dels casos integra la tecnologia per fer el mateix que feia: buscar informació, treballar individualment, realitzar exercicis repetitius…

Podem utilitzar la tecnologia per fer les mateixes activitats de sempre. Entenem que l'objectiu no és només usar la tecnologia sinó adaptar l'educació a les necessitats actuals.... i, per tant, cal un canvi metodològic.

Només podrem integrar la tecnologia si canviem la metodologia d'aprenentatge i, sens dubte, revisem molts dels continguts del currículum.

L'apropiació de la tecnologia passa per l'ús personalitzat però també pel treball col·laboratiu, la negociació, el treball amb estudiants i professors més enllà del propi centre i de la pròpia aula, el desenvolupament de competències comunicatives, de disseny i de creació de materials. No es tracta només de consultar informació sinó també de crear nous materials i construir els coneixements